Gå til innhold

Ny PC klar til pascal


Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå bestemt meg for å oppgrader/kjøpe ny PC til å passe det nye Nvidia gtx 1070.


Har pr nå dette:
 

Hovedkort - ASUS P8Z68-V/GEN3 Z68 S-1155 ATX

Prosessor - INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155
Ram - 
KINGSTON DDR3 HYPERX 8GB 1600MHZ CL9 (2X4GB)
Strømforsyning - Corsair HX750 - 750 watt
Skjermkort - 
ZOTAC GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA
HDD - SDD til os
Skjerm - Benq 
GL2450HM

 

Tenker jeg kan gjenbruke kabinettet og PSU. 

Hva tenker dere om prosessor? Vil denne holde, eller bli en flaskehals?

Tenker også å legge litt penger i ny skjerm: denne

 

Kan noen anbefale et hovedkort, evnt prosessor og ramtype?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det billigste for deg er å kjøpe en bedre CPU kjøler og overklokke din 2500K til 4.5 Ghz og oppgradere til 16GB RAM. Da skal det holde til et GTX 1070 kort :)

 

Hvis du skal oppgradere mer, så må du nesten si hvor mye penger du kan/vil bruke. Var jeg deg ville jeg enten gjort som jeg skrev over her, eller satse skikkelig og få deg noe bra. Men da snakker vi fort 20 000 kr her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Har nå bestemt meg for å oppgrader/kjøpe ny PC til å passe det nye Nvidia gtx 1070.

 

 

Har pr nå dette:

 

Hovedkort - ASUS P8Z68-V/GEN3 Z68 S-1155 ATX

Prosessor - INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155

Ram - KINGSTON DDR3 HYPERX 8GB 1600MHZ CL9 (2X4GB)

Strømforsyning - Corsair HX750 - 750 watt

Skjermkort - ZOTAC GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA

HDD - SDD til os

Skjerm - Benq GL2450HM

 

Tenker jeg kan gjenbruke kabinettet og PSU. 

Hva tenker dere om prosessor? Vil denne holde, eller bli en flaskehals?

 

Tenker også å legge litt penger i ny skjerm: denne

 

Kan noen anbefale et hovedkort, evnt prosessor og ramtype?

Ram på tilbud: https://www.komplett.no/product/882947/datautstyr/minnebrikker/hyperx-fury-ddr4-2133mhz-16gb-kit 

Hvis du ønsker ram med høyere hastighet kan du også kjøpe med 2400mhz eller høyere. Men siden 16 gb ddr4 er på tilbud kan det være fint å kjøpe 32 gb med ram. Men da må du også ha nytt hovedkort og ny prosessor, så kan fort bli en del penger. GTX 1070 vil jeg anbefale deg å kjøpe. Hadde vært enklere for oss hvis du hadde lagt ut budsjett på hvor mye du ønsker å bruke av penger ;)

Endret av simonholm
Lenke til kommentar

 

 

Ram på tilbud: https://www.komplett.no/product/882947/datautstyr/minnebrikker/hyperx-fury-ddr4-2133mhz-16gb-kit 

Hvis du ønsker ram med høyere hastighet kan du også kjøpe med 2400mhz eller høyere. Men siden 16 gb ddr4 er på tilbud kan det være fint å kjøpe 32 gb med ram.-

 

Du vet at hans PC ikke støtter DDR4...?  :wee:

 

Les innlegget... Var ikke helt ferdig

 

 

Så det nå :p

Lenke til kommentar

De fornuftige løsningen er:

 

GTX1070 eller GTX1080 (her kan CPU mulig bli en flaskehals), ny skjerm, og evt 8GB til med minne.

Har du ikke overklokket CPU, så evt ny kjøler og overklokking.

 

Skal du oppgradere, så må du minst opp på i7-6700k. Da vil budsjettet ditt antagelig sprenges, uten at du vil tjene så veldig mye på det i spill.

 

EDIT:

Skjermen du ser på koster 7000,-, GTX 1070 blir ca 4000,- Totalt 11.000,-

Da vil ikke 4000,- holde til resten :D

Endret av FBEN
Lenke til kommentar

Oppgraderingspakke - Intel Core i5-6600K Skylake, 3.5GHz Quadcore, Z170 Mainboard, 8GB DDR4, TS15A Cooler - tilbud 4399,.- hos Komplett.

Selg det gamle rusket CPU, HK RAM går for 1000 - 1500 på Finn, og selg skjermkortet.

 

Alternativt: NetOnNet: 

intel-corei7-6700k4a0ghz(219802)_1_X2_Sm

Intel Core i7-6700K 4,0Ghz 
 Ikke forsikringsbar
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10+ 
1
2 990,-

gigabyte-ga-z170x-gaming3(220606)_1_X2_S

Gigabyte GA-Z170X-GAMING 3-EU 
 Ikke forsikringsbar
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10+ 
1
1 499,-

corsair-vengeancelpxblack2666m2x8(220662

Corsair Vengeance LPX Black 2666M 2x8 
 Ikke forsikringsbar
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10+ 
1
649,-

Totalpris: 5 138,-

Endret av C64C
Lenke til kommentar

i7-6700K kommer uten kjøler, så må kjøpe det i tillegg.

 

f.eks

Cooler Master Hyper 212 Evo, 379,- Holder til stock, og litt overklokking.

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/kjoling/prosessorkjoling/coolermaster-hyper212evo/179090.11130/

Noctua NH-U12P SE2, 619.- Bedre kjøling.

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/kjoling/prosessorkjoling/noctua-nh-u12pse2/178852.11130/

Noctua NH-D15, 849,- En av de beste luftkjølerene.

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/kjoling/prosessorkjoling/noctua-nh-d15/204323.11130/

Lenke til kommentar

Hva tenker dere om prosessor? Vil denne holde, eller bli en flaskehals?

Er det ikke åpenbart at dette er et fryktelig vanskelig spørsmål å besvare all den tid du ikke spesifiserer: holde til hva da?

 

Om jeg skal gjette, vil jeg tippe på at du skal spille. Kanskje tilogmed nyere, krevende spill. Et av de mest krevende spillene på markedet i dag er Witcher 3, som lister nettopp din prosessor som minimumskrav. Så spørs det da, om du har planer om å spille Witcher 3...

 

Med budsjettet du oppgir ville jeg satt meg på gjerdet en liten stund og ventet ikke bare på Nvidia Pascal, men også Broadwell-E. Begge deler er såvidt jeg vet like om hjørnet - rundt mnd.skiftet/tidlig juni.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

 

Hva tenker dere om prosessor? Vil denne holde, eller bli en flaskehals?

Er det ikke åpenbart at dette er et fryktelig vanskelig spørsmål å besvare all den tid du ikke spesifiserer: holde til hva da?

 

Om jeg skal gjette, vil jeg tippe på at du skal spille. Kanskje tilogmed nyere, krevende spill. Et av de mest krevende spillene på markedet i dag er Witcher 3, som lister nettopp din prosessor som minimumskrav. Så spørs det da, om du har planer om å spille Witcher 3...

 

Med budsjettet du oppgir ville jeg satt meg på gjerdet en liten stund og ventet ikke bare på Nvidia Pascal, men også Broadwell-E. Begge deler er såvidt jeg vet like om hjørnet - rundt mnd.skiftet/tidlig juni.

 

Ja.. PC'en skal brukes primært til spilling.

Lenke til kommentar

De fornuftige løsningen er:

 

GTX1070 eller GTX1080 (her kan CPU mulig bli en flaskehals), ny skjerm, og evt 8GB til med minne.

Har du ikke overklokket CPU, så evt ny kjøler og overklokking.

 

Skal du oppgradere, så må du minst opp på i7-6700k. Da vil budsjettet ditt antagelig sprenges, uten at du vil tjene så veldig mye på det i spill.

 

EDIT:

Skjermen du ser på koster 7000,-, GTX 1070 blir ca 4000,- Totalt 11.000,-

Da vil ikke 4000,- holde til resten :D

Ja.. glemte å si at grafikkortet også er utenfor budsjettet, siden det kommer senere :)

 

Det blir vel snakk om kost /nytte for meg.. 

 

Er g-sync nødvendig å ha på skjermen feks? kan jo spare noen tusen der hvis jeg kjøper noe billigere....

 

Regner uansett med at med gtx 1070 så vil jeg merke stor forskjell..

Det hovedkortet jeg har nå er nok avlegs.. støtter egentlig ikke windows 10.. Så tenker at jeg hvertfall bør oppgradere det.. Da er det jo dumt å ikke ta med resten..

Lenke til kommentar

 

De fornuftige løsningen er:

 

GTX1070 eller GTX1080 (her kan CPU mulig bli en flaskehals), ny skjerm, og evt 8GB til med minne.

Har du ikke overklokket CPU, så evt ny kjøler og overklokking.

 

Skal du oppgradere, så må du minst opp på i7-6700k. Da vil budsjettet ditt antagelig sprenges, uten at du vil tjene så veldig mye på det i spill.

 

EDIT:

Skjermen du ser på koster 7000,-, GTX 1070 blir ca 4000,- Totalt 11.000,-

Da vil ikke 4000,- holde til resten :D

Ja.. glemte å si at grafikkortet også er utenfor budsjettet, siden det kommer senere :)

 

Det blir vel snakk om kost /nytte for meg.. 

 

Er g-sync nødvendig å ha på skjermen feks? kan jo spare noen tusen der hvis jeg kjøper noe billigere....

 

Regner uansett med at med gtx 1070 så vil jeg merke stor forskjell..

Det hovedkortet jeg har nå er nok avlegs.. støtter egentlig ikke windows 10.. Så tenker at jeg hvertfall bør oppgradere det.. Da er det jo dumt å ikke ta med resten..

 

G-sync ER nødvendig når man først har prøvd det. Det er farlige greier! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med å oppgradere skjermkort og skjerm først, så se hvordan det blir for deg. Spare opp mer penger og dra til med noe heftigere senere i år.

Det er faktisk en god ide..  :wow: 

 

Kan jo faktisk bare kjøpe skjermen nå og vente på kortet, og se hvor det farer derfra..

 

 

Det vil vel uansett gi betraktelig bedre ytelse enn det jeg har nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...