Gå til innhold

VPN med EPC3925 fra Get


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal hjelpe en bekjent med å sette opp VPN på sitt hjemmenettverk.

Han har bredbånd fra Get, og EPC3925.

 

Jeg lastet ned manualen, men der finner jeg ingen ting av nytte, kun veiledning for å sette opp trådløsnett.

 

Om nødvendig/(eller kanskje helst) så setter jeg heller opp routeren i bridge, men det står heller ikke noen om bridge modus i manualen.

 

Noen som har erfaringer å dele med meg på dette?

 

Jeg har dessverre ikke tilgang til routeren akkurat nå, da jeg har en del reisevei, og vil derfor forberede meg før jeg kan starte.

 

/Jan

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt uklart hva du skal her egentlig...

 

Skal du sette opp en vpn så han kan koble seg opp mot hjemmenettverket utenfra?

Isåfall så må du ha utstyr som støtter dette.

 

Eksempelvis:

- pfsense router

- linux maskin

- windows server

- router som støtter dette. Finnes flere. Asus sine høyere modeller bl.a, evt en brannmur som støtter det.

 

Er det en vpn han skal bruke for å skjule seg på nett så må den tjenesten evt kjøpes av noen som tilbyr dette.

Lenke til kommentar

EPC3925 støtter VPN - det skal være en egen VPN-tab i menyen, men;

 

"EPC3925's  firmware is customized according ISP wishes. Thus your EPC3925 may offer other set of features than EPC3925 manufactured for other ISP.

Because of it you need to  contact your ISP or technology  reseller that you purchased this from to  help you with your question."

 

Så det er mulig dette ikke finnes firmwaren - mulig det da fortsatt kan settes opp i CLI.

 

- Men, det er også mulig du må lisensiere VPN-klienten dersom du skal koble til fra en annen klient/pc. - Device til Device tunnel burde gå bra hvis det finnes i firmwaren.

Lenke til kommentar

Var litt uklar i formuleringen min ser jeg.

Behovet er å sette opp en VPN-server, hjemme hos kompisen, slik at han kan se feks NRK fra utlandet.

Bruker samme metode selv, på en Asus router.

 

Problemet mitt er at jeg kun har tilgang til manualen, og aner ikke om det finnes flere valg på routerens meny, evt i CLI.

 

/Jan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...