Gå til innhold

[Løst] Grave ned eskterne harddisker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe? Du kødder nå? Hvorfor i all verden skulle du grave de ned? Som "Time capsules"? :-P

Ikke som time capsule, men som en ekstra sikker backup. Tenk hvis huset skulle brenne ned, innbrudd, etc. Selvfølgelig er sjansen relativt liten for at det skulle skje, men HVIS det skulle skje så mister jeg alt av minner som jeg har arkivert gjennom årene.

Endret av The Priest of YouTube
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å grave ned ett par eksterne harddisker rundt omkring men er litt usikker på hvordan jeg skal unngå at de blir skadet av fukt osv. Noen som har erfaring med dette?

 

Jeg ville sørget for å pakket diskene i en så lufttett beholder som mulig.  Gjerne innpakket i isolerende bobleplast e.l. før du putter de i beholderen.  Dette for å beskytte diskene mot raske temperatursvingninger.  Ha gjerne noen poser med silica gel oppi beholderen før du forsegler den.  Disse bør da være tørket ordentlig i stekeovn på 60 grader i noen timer.

Endret av Josef Ølgelig
Lenke til kommentar

 

Hehe? Du kødder nå? Hvorfor i all verden skulle du grave de ned? Som "Time capsules"? :-P

Ikke som time capsule, men som en ekstra sikker backup. Tenk hvis huset skulle brenne ned, innbrudd, etc. Selvfølgelig er sjansen relativt liten for at det skulle skje, men HVIS det skulle skje så mister jeg alt av minner som jeg har arkivert.

 

Hva med å kjøpe en brannsafe?

Endret av Kyrre S.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

I forhold til sikkerhet, nå som nesten allikevel det meste ligger i "skyen". Det kommer selvsagt på hvor mye data det er snakk om også, men å grave ned diskene er svært lite fleksibelt vil jeg påstå! ;-)

Hvis du er utrygg på lagring i skyen, gjør en avtale med familie og venner og sett opp f.eks. "Syncback" til å synkronisere dine data på andres disker og vise versa.

http://www.2brightsparks.com/syncback/sbpro.html?gclid=CjwKEAjw6sC5BRCogcaY_dKZ2nESJABsZihx3KBt6PyKJ86ZmGUS7QfkmYaZRQAOFZR__eq3xVIxERoCqYnw_wcB

Lenke til kommentar

 

 

Legg de hos en venn/familiemedlem???

Og hvis huset til de skulle brenne ned?

 

Da har du jo originalene hjemme hos deg! Ta ny backup og velg en venn som ikke røyker eller brenner stearinlys denne gangen ;)

 

Hva om huset mitt og huset til ett familiemedlem brant ned på samme tid?

Lenke til kommentar

 

 

 

Legg de hos en venn/familiemedlem???

Og hvis huset til de skulle brenne ned?

 

Da har du jo originalene hjemme hos deg! Ta ny backup og velg en venn som ikke røyker eller brenner stearinlys denne gangen ;)

 

Hva om huset mitt og huset til ett familiemedlem brant ned på samme tid?

 

 

Hva om du begynner å tippe lotto?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Legg de hos en venn/familiemedlem???

Og hvis huset til de skulle brenne ned?

 

Da har du jo originalene hjemme hos deg! Ta ny backup og velg en venn som ikke røyker eller brenner stearinlys denne gangen ;)

 

Hva om huset mitt og huset til ett familiemedlem brant ned på samme tid?

 

 

Vel, om ca. 10 millarder år slukner solen uansett....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Legg de hos en venn/familiemedlem???

Og hvis huset til de skulle brenne ned?

 

Da har du jo originalene hjemme hos deg! Ta ny backup og velg en venn som ikke røyker eller brenner stearinlys denne gangen ;)

 

Hva om huset mitt og huset til ett familiemedlem brant ned på samme tid?

 

Da håper jeg ikke politiet finner denne tråden, for din skyld ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kjøp en brannsafe eller brannkoffert!

Det er da ingen som graver ned hardwaren sin, dette er ikke Olsenbanden.

 

Eventuelt kan du jo lage et serverrom med redundans, automatisk backup av alle maskiner og integrert inergenanlegg i rommet. Er du redd for apokalypse så får du bygge hele huset i en bunkers :p Sikkerhet kan man dra langt ... Men er du redd for vannskade eller brann, så vil jeg påstå at en vanntett brannkoffert til en tusenlapp eller to er det greieste valget her (og anbefales generelt for pass, viktige dokumenter osv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...