Gå til innhold

Jobbsituasjon ved dårlige karakterer på informatikk bachelor


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Går for øyeblikket mitt første år på informatikk ved NTNU. Ettersom jeg har forstått det skal jobbmarkedet innen IT være godt og man skal ikke slite med å skaffe seg jobb med en bachelor i informatikk. Nå har det seg imidlertidig slik at jeg har vært utsatt for mye sykdom og dermed ikke har klart å oppnå de karakterene jeg ønsker. Jeg vil tro at jeg kommer til å snitte på D etter sommerens eksamener. 

 

Hvordan tror dere det ville vært å fått seg jobb med slike karakterer fra bacheloren min? Er litt i tankeboksen på om jeg skal fortsette studiet etter sommerferien mtp. at jeg har fått en noe svak start.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan forsøke å fullføre graden, og deretter se om karakterene fra førsteåret er noe du vil forbedre. Er visst ikke så uvanlig at folk forbedrer karakterene sine senere i studiet. Hvis du har kapasitet til å få bedre karakterer i årene fremover er det sikkert ikke så stress! Stå på, du er flink. <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke du vil slite uansett. Du kan f.eks gå inn i et konsulentselskap som tar de fleste med en utdanning, og etter du har fått deg erfaring så bryr de færreste seg om utdanningen din.

 

Nå er vel konsulentselskapene de som ser mest på karakterer når de skal ansette nyutdannede...

 

Men, hvis dette er pga. sykdom, så sier jeg bare kjør på. Hvis du leverer gode karakterer 2/3 år, så kan du lett forklare det som skjedde første året og da har det ingenting å si. 

Lenke til kommentar

 

Tror ikke du vil slite uansett. Du kan f.eks gå inn i et konsulentselskap som tar de fleste med en utdanning, og etter du har fått deg erfaring så bryr de færreste seg om utdanningen din.

 

Nå er vel konsulentselskapene de som ser mest på karakterer når de skal ansette nyutdannede...

 

lol nei. Ihvertfall Sopra Steria og Evry tar inn det meste med et hode og en bachelorgrad.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

Tror ikke du vil slite uansett. Du kan f.eks gå inn i et konsulentselskap som tar de fleste med en utdanning, og etter du har fått deg erfaring så bryr de færreste seg om utdanningen din.

 

Nå er vel konsulentselskapene de som ser mest på karakterer når de skal ansette nyutdannede...

 

lol nei. Ihvertfall Sopra Steria og Evry tar inn det meste med et hode og en bachelorgrad.

 

 

 

Evry er trash, men det er en jobb :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...