jivac Skrevet 1. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2004 Har du en liste over hvilken skjermer som du kommer til å teste? Kan du/kommer du til å teste HP f1703? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. januar 2004 Ja. Modellene som testes står neders i guiden. Flere kommer i løpet av dagene som kommer Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2004 Noen som vet hvor man kan finne info om hvordan driverkretsene i en LCD (eller Plasma) skjerm fungerer? Og da tenker jeg ikke på hvordan selve LCD cellen virker, der finnes det masse informasjon. Jeg tenker på hva som skjer mellom signalet som kommer inn (DVI) og til det dukker opp spenninger på row og column. Hvor mange D/A convertere er det, hvilke frekvenser scannes panelet med, etc. Har lett en del i det siste, men ikke funnet noe særlig. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar 2004 Noen som vet hvor man kan finne info om hvordan driverkretsene i en LCD (eller Plasma) skjerm fungerer? Og da tenker jeg ikke på hvordan selve LCD cellen virker, der finnes det masse informasjon. Jeg tenker på hva som skjer mellom signalet som kommer inn (DVI) og til det dukker opp spenninger på row og column. Hvor mange D/A convertere er det, hvilke frekvenser scannes panelet med, etc.Har lett en del i det siste, men ikke funnet noe særlig. gud bedre. så avansert er ikke en gang jeg. Jeg råder deg til å ta kontakt med Infocare. Ring dit og be om reperasjonsavdelingen innen LCD. Jeg mener det er en som heter Anders der (usikker her). Der finner du noen av de mest avanserte LCD personene jeg noen gang har snakket med. Skulle gjerne hjulpet deg, men jeg er opptatt til de grader fremover. Er bare innom forumet for å kose meg litt nå og da, blir opptatt med jobb, skjermtesting og flytiting fremover. Lykke til Lenke til kommentar
alexio Skrevet 4. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2004 jeg har absolutt nada forståelse for at du gidder å gjøre dette gratis, men jeg må bare understreke at jeg setter ekstremt stor pris på dette Ansett denne mannen, anyone? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. januar 2004 vi har alle ulike hobbyer. Men helt gratis gjør jeg det ikke. Dessuten regner det LCD skjermer over meg. (sikter da til testen) Lenke til kommentar
Vicviper Skrevet 5. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2004 WOW....... UTROLIG BRA!!!! Ja jeg er jo ikke den eneste som har sagt det så... men skader ikke høre det flere ganger!!! POSTEN Nice work Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. januar 2004 tusen takk. Alltid hyggelig å få ros... Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 5. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2004 Du oivind_dahle. Har du noe peiling på denne LCD skjermen: Apple 17 Studio Display???. Det jeg egentlig lurer på er om den skjermen er bra på ms (Spilling, som CS og UT, osv), og kvalitet i forhold til andre gode LCD skjermer, som f.eks den beste til Samsung. Håper på svar fra deg Hilsen Tom-Helge Lenke til kommentar
experten Skrevet 5. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2004 http://www.eizo.com/products/lcd/l550/index.asp Jeg lurer på om noen hvet når denne skjermen kommer til Norge, og hva kommer den til å koste? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. januar 2004 Du oivind_dahle. Har du noe peiling på denne LCD skjermen: Apple 17 Studio Display???. Det jeg egentlig lurer på er om den skjermen er bra på ms (Spilling, som CS og UT, osv), og kvalitet i forhold til andre gode LCD skjermer, som f.eks den beste til Samsung. Håper på svar fra deg Hilsen Tom-Helge dessverre ikke noen erfaring med den skjermen. du må bare se på specsa og se om de føleger ISO standaren jeg viser til i posten. Det er en liten idikator om at ting er bra. Ellers anbefaler jeg deg å søke etter tester av den skjermen. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. januar 2004 http://www.eizo.com/products/lcd/l550/index.asp Jeg lurer på om noen hvet når denne skjermen kommer til Norge, og hva kommer den til å koste? skal spørre Eizo på onsdag. Poster svaret da Lenke til kommentar
Errae Skrevet 5. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2004 er blackview med i testen som skal skje i januar ? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. januar 2004 er blackview med i testen som skal skje i januar ? dessverre, de har jeg ikke tenkt på. Gi meg noen dager, skal jeg se hva jeg får til. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 5. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2004 Slenger meg på bølgen av takketaler (selv om den nok blir kort); setter stor pris på dette Øyvind, ved å ta deg tid (og ikke minst krefter) til dette beviser du nok en gang at du ikke bare er forumets LCD-mester, men det at du i det hele tatt gjennomfører et sånt enormt prosjekt som vil hjelpe så mange der ute i deres valg (ikke minst meg, hehe), tyder på at det skjuler seg en handlekraftig, tvers gjennom snill og entusiastisk fyr bak den LCD-skjermen din. Du fortjener virkelig disse lovordene, og tro meg, det kommer nok mange fler når testen er i land! "Hail to the king baby!" Mvh, Haakon Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. januar 2004 takk takk. Men jeg er nok ikke forumets lcd guru. Det er utrolig mange brukere her som har meget bra kunnskap om LCD, og det blir stadig flere!! Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 6. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2004 er det lenge til testen kommer? VENTER i spenning! takk for en meget hjelpsom guide! nå skjønner jeg hva lcd er! mange takk til øvind_dahle! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. januar 2004 jeg begynner å teste skjermer i neste uke. tester de i nesten tre uker. begynner å skrive på testen som jeg deler opp i to umiddelbart. Men i likhet med denne posten kommer den til å være utfyllende og lettlest. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. januar 2004 jeg begynner å teste skjermer i neste uke. tester de i nesten tre uker. begynner å skrive på testen som jeg deler opp i to umiddelbart. Men i likhet med denne posten kommer den til å være utfyllende og lettlest. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 6. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2004 Slenger meg på bølgen av takketaler (selv om den nok blir kort); setter stor pris på dette Øyvind, ved å ta deg tid (og ikke minst krefter) til dette beviser du nok en gang at du ikke bare er forumets LCD-mester, men det at du i det hele tatt gjennomfører et sånt enormt prosjekt som vil hjelpe så mange der ute i deres valg (ikke minst meg, hehe), tyder på at det skjuler seg en handlekraftig, tvers gjennom snill og entusiastisk fyr bak den LCD-skjermen din. Du fortjener virkelig disse lovordene, og tro meg, det kommer nok mange fler når testen er i land! "Hail to the king baby!" Mvh, Haakon Enig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå