Gå til innhold

TEST: Apple MacBook (2016)


Anbefalte innlegg

 

Det er uten unntak syting om prisen på Appleprodukter i kommentarfeltet når det lanseres nye produkter.. Nå er det ikke så mye sammenligning med Samsung osv lengre, fordi de også har måtte øke prisene for å matche kvaliteten.

 

Det blir som om man skulle gått til BMW og klaget på at prisene ikke matcher Hyundai sine.. Kvalitet koster og valutaen gjør ikke saken bedre akkurat..

Som om BMW er det samme som kvalitet...

Eller Apple for den saks skyld.

BMW=høy regning på service. Men BMW har også de mest fornøyde kundene, så noe riktig gjør de nok.

 

Apple topper ikke tronen på de maskinene med høyest kvalitet, men slår glatt mesteparten av konsumerPC-ene på markedet. Jeg har inntrykk av at innmaten er like god som på business-serien til Lenovo (eks. T-, X- og W-serien), men byggekvaliteten på Apple-produktene er nok ikke mer enn midt på treet. Utrolig gode touchpads da. Det kan de :).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg betaler gledelig 2500kr mer for færre irritasjoner i løpet av de 3-5 årene jeg skal ha en MAC/PC.

 

Sist jeg skulle bytte PC privat, så sammenlignet jeg MacBook Air med Lenovo Thinkpad X1, som er tilsvarende på PC. Lenovoen ble dyrere, med tilsvarende spesifikasjoner og kvalitet. Kvaliteten på X1 er kanskje noen hakk bedre.

 

At prisen er høyere nå kan kanskje skyldes en kombinasjon av dollarkurs og endret strategi hos Apple?

XPS 13 er helt klart det nærmeste du kommer MBA. Jeg tror ikke prisen er lavere, men det er en bedre maskin. Hverken Thinkpad eller XPS er derimot rimelige maskiner.

Lenke til kommentar

 

Jeg betaler gledelig 2500kr mer for færre irritasjoner i løpet av de 3-5 årene jeg skal ha en MAC/PC.

 

Sist jeg skulle bytte PC privat, så sammenlignet jeg MacBook Air med Lenovo Thinkpad X1, som er tilsvarende på PC. Lenovoen ble dyrere, med tilsvarende spesifikasjoner og kvalitet. Kvaliteten på X1 er kanskje noen hakk bedre.

 

At prisen er høyere nå kan kanskje skyldes en kombinasjon av dollarkurs og endret strategi hos Apple?

XPS 13 er helt klart det nærmeste du kommer MBA. Jeg tror ikke prisen er lavere, men det er en bedre maskin. Hverken Thinkpad eller XPS er derimot rimelige maskiner.

Jeg har ikke testet XPS 13 eller noen av Dell sine business PC-er, men jeg burde ha gjort det. Det er alltid sunt med litt perspektiv på ting, hvis man skal vite hva man driver med :).

Lenke til kommentar

Her er mitt perspektiv (altså MITT perspektiv, du må ikke være enig)

Nekter å kjøpe Apple pga. mektig overpris og elendig/ubrukelig garanti.
Nekter å kjøpe Google pga. billig plastikk og masse bloatware, freeze og bugs. Verdt null kroner.
OG masse reklamespam. Det Samme gjelder Microsoft's Windows 8 og 10. Verdt null kroner.

Holder meg til min Nokia 7250i for SMS/MMS, og Windows 7 og Linux Mint for OS, uten problemer.
Man slipper også reklame og tvangsoppdateringer, OG jeg slipper å betale et øre for apps/addons.

Om Apple derimot senker prisen til 4000 kroner eller lavere (noe den er verdt), så blir det kjøp :) :)

Endret av ToyotaGT
Lenke til kommentar

Her er mitt perspektiv (altså MITT perspektiv, du må ikke være enig)

 

Nekter å kjøpe Apple pga. mektig overpris og elendig/ubrukelig garanti.

Nekter å kjøpe Google pga. billig plastikk og masse bloatware, freeze og bugs. Verdt null kroner.

OG masse reklamespam. Det Samme gjelder Microsoft's Windows 8 og 10. Verdt null kroner.

 

Holder meg til min Nokia 7250i for SMS/MMS, og Windows 7 og Linux Mint for OS, uten problemer.

Man slipper også reklame og tvangsoppdateringer, OG jeg slipper å betale et øre for apps/addons.

 

Om Apple derimot senker prisen til 4000 kroner eller lavere (noe den er verdt), så blir det kjøp :) :)

 

Nok et konstruktivt innlegg fra noen som har sterke meninger om noe de har liten eller ingen erfaringer med.

 

Heldigvis er din mening fullstendig uvesentlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...