Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Feste planke i betong?


Anbefalte innlegg

10-tommeltotter...

 

I garasjen vil jeg legge 4-5 cm. høy og 2 meter bred planke slik at jeg får varsel når jeg har rygget langt nok.

 

Noen enkle måter jeg kan feste den? Borring er siste utvei, finnes det kraftig lim som kan gjøre nytten?

 

Det er jo et større område som er i kontakt med gulvet og jeg håpet at det finnes en kjapp løsning som jeg klarer på egenhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wurth MS40 eller Tech 7 eller lignende vil nok duge så lenge planken skal ligge på gulvet.

Gjør rent så godt som mulig og maser limet ned i betongen til det klistrer før du legger planken nedi limet.

Årsaken til at du må masere det nedi er for å bryte støvhinna som ligger på betongen og uten dette arbeidte vil limet bare legge seg oppå støvet.

Alternativet er å prime først for å binde støvet men da sitter det ikke bedre en primeren gjør i utgangspunktet.

Endret av perpyro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for tips. Jeg har kamera og senaorer i hue og ræva, men de piper så fælt og advarer altfor tidlig.

 

Prøver siste tips, vil ikke ha en snubledings og kom derfor frem til at en planke var det beste. Ser andre, som kjører inn, har steinheller foran men da bruker de ikke området der til noe.

Lenke til kommentar

Selv rygger jeg etter skyggen på vegg bak. Stopper alltid 3-6 centimeter fra vegg. Så montere en lyskilde hvis du ikke allerede har en skygge fra før fra lyskilde?

 

Edit: Har stasjonsvogn og bur til hundene bak. Så når jeg skal parkere vanlig er skyggen på varmetråd rett over bur. Skal jeg bruke bakluke så parkerer jeg på neste tråd over med skyggen - da går luka opp med 3 centimeter klaring

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@KarpeSkrotum, kreativt.

 

Bilen er ikke laget enda, jeg vil bare ha det meste klart når MB blir ferdige om 3 uker.

 

Har fått gode tips her, takk til alle som har bidratt.

 

-

 

EDIT: @Luske_Ludvig, OK - 10-tommeltotter. Prøvde å imponere med et faguttrykk.

Endret av Morgens
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...