Gå til innhold

E-SPORT: Viasat starter egen kanal som skal vise e-sport døgnet rundt


Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å se markedet her. De som er interesserte kommer sikkert fortsatt til å streame kamper på nett. Selv ser jeg mindre og mindre på TV.

Potensielt bedre kvalitet rett på tv er jo ikkje å forrakte. Med ukesarkiv og innspillingsmuligheter med "pwr" bokser gjør dette topp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg sliter med å se markedet her. De som er interesserte kommer sikkert fortsatt til å streame kamper på nett. Selv ser jeg mindre og mindre på TV.

Potensielt bedre kvalitet rett på tv er jo ikkje å forrakte. Med ukesarkiv og innspillingsmuligheter med "pwr" bokser gjør dette topp!

 

 

Kult konsept, men. Jeg har jo allerede måneds og årsarkiv med avspillingsmuligheter på tv (youtube og chromecast)

 

For min del, så er det SC2 og Dota2 som er interessant. Blir spennende å se hvordan dette blir å gå.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg sliter med å se markedet her. De som er interesserte kommer sikkert fortsatt til å streame kamper på nett. Selv ser jeg mindre og mindre på TV.

Potensielt bedre kvalitet rett på tv er jo ikkje å forrakte. Med ukesarkiv og innspillingsmuligheter med "pwr" bokser gjør dette topp!

Kult konsept, men. Jeg har jo allerede måneds og årsarkiv med avspillingsmuligheter på tv (youtube og chromecast)

 

For min del, så er det SC2 og Dota2 som er interessant. Blir spennende å se hvordan dette blir å gå.

 

Med tvkanal kan det også bli bedre/lettere å arrangere såkalte Barcraft, noe som jeg synes er et kult konsept for oss liker øl og starcraft :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mulig jeg bare er en gammel grinebiter, men må innrømme at jeg aktivt misliker e-sport som konsept. At det kalles sport er jo forøvrig også totalt feilslått, men det er vel en annen sak.

 

Nei, du er ikke en gammel grinebiter, for gamle grinebitere har ikke selvinnsikt.

Du misliker esport, det er fremdeles tillatt.

Sport/idrett/esport diskusjonen vil vare til evig tid.

Det er ikke en idrett. Flere sporter er ikke idrett. Det er heller ikke en sport, men esport.

Jeg liker noe esport, og annen esport er jeg helt uintressert i.

 

Veldig gledelig nyhet fra MTG og ESL synes jeg :)

Lenke til kommentar

Mulig jeg bare er en gammel grinebiter, men må innrømme at jeg aktivt misliker e-sport som konsept. At det kalles sport er jo forøvrig også totalt feilslått, men det er vel en annen sak.

 

Ja, du er en gammel grinebiter. Fordi om du ikke liker isdans, og konseptet danse på skøyter kombinert med klassisk musikk, så er det ikke bestemt at det ikke er en sport. Sjakk er sport, der man bruker hodet, det er noe alle aksepterer, men at folk som er gode til å tenke strategisk, i samarbeid med flere til å vinne en kamp i en virtuell verden, DOTA, CS what so ever, det er ikke godtatt. De folka som lever av dette er dritgode strateger og de kan sporten sin, Magnus Karlsen er også en strateg og kan sporten sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sport: Fra engelsk, kommer av "disport" som betyr 'moro, atspredelse' (som igjen betyr underholdning eller forlystelse).

 

Idrett: Kommer fra norrønt, "íþrótt", og betyr en form for åndelig eller kroppslig virksomhet, eller, kanskje mer interessant, en sport som krever kroppslig dyktighet, styrke og/el. utholdenhet.

 

E kjenner vi fra EDB, elektronisk databehandling.

 

E-sport = data-underholdning. Helt innafor, synes jeg.

 

(Kilde: Bokmålsordboka)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mulig jeg bare er en gammel grinebiter, men må innrømme at jeg aktivt misliker e-sport som konsept. At det kalles sport er jo forøvrig også totalt feilslått, men det er vel en annen sak.

 

Konseptet er vel like meningsfylt/meningsløst som annen sport?

 

AtW

 

 

Har vel aldri sagt noe om hvor meningsløst eller meningsfylt det er, men jeg sier jeg misliker det. Og til de som i denne tråden argumenterer for at sport ikke trenger å være en fysisk aktivitet, er jeg fullstendig uenig. E-sport er like mye sport som sjakk i mine øyne, og sjakk er like mye sport som monopol eller tre på rad er. Nå er det selvfølgelig noen som mener sjakk også er sport, men for å være helt ærlig tar de hundre prosent feil.

 

Henviser til definisjonen i Oxford Dictionary på sport for å begrunne akkurat det. Det er ikke sport, det er spill. Det er to forskjellige ting. Hvorfor ikke bare kalle det pro gaming eller noe i den duren? Det gjøres vel forsåvidt i enkelte kretser, men det burde være den offisielle terminologien.

Lenke til kommentar

Sport: Fra engelsk, kommer av "disport" som betyr 'moro, atspredelse' (som igjen betyr underholdning eller forlystelse).

 

Idrett: Kommer fra norrønt, "íþrótt", og betyr en form for åndelig eller kroppslig virksomhet, eller, kanskje mer interessant, en sport som krever kroppslig dyktighet, styrke og/el. utholdenhet.

 

E kjenner vi fra EDB, elektronisk databehandling.

 

E-sport = data-underholdning. Helt innafor, synes jeg.

 

(Kilde: Bokmålsordboka)

 

Er det vanlig å skille så skarpt mellom idrett og sport på andre språk? Eller kommer skillet av at vi tilfeldigvis har "idrett" fra norrønt?

 

Jeg spør fordi jeg ikke kommer på hva "idrett" betyr på engelsk. "Athletics" har ikke den samme betydningen, her er nok gymnastikk eller noe forbundet med atleter nærmere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...