Gå til innhold

Liv etter døden? tenker mye på død


Anbefalte innlegg

Neste gang du ser en maur eller en mygg så kan du tenke deg at vi er nøyaktig like uvitende om det rundt oss som de er.

 

Sannheten er at ingen vet noe som helst om disse spørsmålene, derfor anbefaler jeg at man lager den versjonen som gir mest trøst og holder seg til den.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

dette er gammelt og ganske vanlig spørsmål som alle lurer på, men ingen levende mennesker kan gi 100% svar. det nærmeste vi levende kan komme til døden, uten å dø er "nær døden" opplevelser. 

 

min hypotese på hva skjer etter døden:

 

alt liv har kinekt energi, livet kan ikke leve uten energi og denne energien kan ikke lages, eller ta slutt. den kan bare forvandles til ny energi form. det samme skjer etter døden, energien i oss blir forvandlet, men den blir ikke borte. 

Lenke til kommentar

 

 

dette er gammelt og ganske vanlig spørsmål som alle lurer på, men ingen levende mennesker kan gi 100% svar. det nærmeste vi levende kan komme til døden, uten å dø er "nær døden" opplevelser. 

 

Hvorfor er nær døden opplevelser det  nærmeste vi er kommet opplevelsen "død"?

"Det nærmeste jeg har kommet å oppleve hotellsenger er en dag jeg var nære å reservere et hotell rom."

 

 

 

 

alt liv har kinekt energi, livet kan ikke leve uten energi og denne energien kan ikke lages, eller ta slutt. den kan bare forvandles til ny energi form. det samme skjer etter døden, energien i oss blir forvandlet, men den blir ikke borte. 

 

Yep, du råtner opp, blir omgjort til energi formen "gjødsel", som igjen blir absorbert av planter.

Lenke til kommentar

Yep, er man dau så er man dau. Og er man dau så kommer man ikke tilbake.

Du fremmer et nesten besøk som den nærmeste forklaringen på hvordan et besøk ville vært. Ser du problemet?

 

Jeg sier at selv om noen nesten har besøkt hotellet så betyr ikke det at de kjenner til hotellet bedre enn andre, eller at "nesten" gir deg noe mer informasjon om hotellet enn alle andre som aldri har besøkt det.

 

Et nesten besøk kommer av en hjerne som er blitt utsatt for manglende oksygenrik blodtilførsel over en periode.

Kvelning, drukning, hjerte stopp etc. 

Lenke til kommentar

problemet er at du sammenligner døden med et hotell som er 2 forskjellige ting og ikke er sammenlignbar. plus at nesten er ikke det samme som nærheten.

 

feks: jeg var nesten ved hotellet, er ikke det samme som jeg var i nærheten ved hotellet. er man i nærheten av hotellet kan man se inn og se om det er bra hotell eller ikke, er det retaurant, bar, bra service osv osv

mens er man nesten ved hotellet da blir det vanskelig å verifisere de nevnte opplysningene.

 

det du vil fram til er:

 

A: jeg ble nesten dau pga et flytog sneiet meg i stor fart 200km timen, men heldigvis kom ingen til skade

B: jeg hadde nær døden opplevelse fordi jeg var utsatt for manglende oksygenrik blodtilførsel over en periode, og var teknisk, klinisk sett skulle vært dau

 

som du ser så er både A og B forskjellige opplevelser

Endret av Nemaless
Lenke til kommentar

Hotellet er kun en analogy som er bygget på dine opprinnelige premisser.

 

Et nesten besøk vil aldri være en erfaring som gir en nærmere beskrivelse av hvordan et besøk ville vært. Du må entre hotellet, eller døden for at du skal vite hvordan denne tilstanden er, og det hotellet slipper ingen ut av igjen.

 

Eksempelet ditt er irrelevant. Som sagt det var en analogi, ikke et fysisk eksisterende hotell.

 

Jeg tror kanskje at det du mener med død er en oksygen-utsultet hjerne og ikke en tilstand der cellene i hjernen din er døde?

 

Hvordan er hjerne oppfører seg, hva du tenker og føler i stunden hjernen er uten oksygen til du går bevisstløs, og hva du tenker når hjernen nok en gang blir gitt oksygen så du våkner til igjen er begge resultater av en fortsatt levende hjerne med levende celler, dog celler som ikke fungerer optimalt grunnet manglende oksygen.

Lenke til kommentar

På YTTERKANTEN av livet, så er det oss (Agenter for ..), og den snille i midten. Dersom ikke den i midten blir borte, altså forsvinner, så er det ingen agenter i verden til å gjøre arbeidet som må til, det er derfor ytterkanten er viktig i livet. For meg, for deg, for HAN.

 

Håper du skjønner bedre nå. Hva ville skjedd om folk som står i midten skulle dominere, og ingen agenter av hans slag tilbake?

 

Det høres kanskje litt avansert ut, men vi er agenter for et arbeid her på planeten, og når arbeidet er fullført så kommer naturligvis, døden.

 

Det er vanskelig å kontrollere følelsene våre rundt dette, FØLELSENE (Signaler, Host), og det gjør alt vanskeligere.

Endret av VampireLord
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, er en gutt på 19 år, jeg tenker en del på døden, dette høres kanskje rart ut, men jeg tenker ofte på døden å at jeg gleder meg til døden, ikke med at jeg vill dø, men at jeg får vite hva som skjer. jeg har ikke noe planer eller tanker om å da mitt egent liv. er dette en vanlig tanke for en som er så ung?

 

jeg har et livsyn på at vi mennesker blir gjennfødt, for meg virker det som den mest logiske tanke måten, begrunn av, vi mennesker dør aldri ut, det blir født mennesker hver dag imens det dør folk hver dag, da synes jeg det virker som vi forflytter oss til de som blir født når vi dør. Hva er deres meninger om dette?

 

Vel, min erfaring er at det finnes noe som heter "sjel" som er "deg" ... kroppen er bare klær som holder deg fanget i denne virkeligheten, når du dør blir sjelen frigjort og du vil da stå foran Gud som er skaperen din.

 

Siden ingen kan rettferdiggjøre seg selv via arbeid for Gud, er det kun 1 ting som tilsier at du kan få noe du ikke fortjener av Gud, et evig liv i en bedre verden, nemlig at en annen (Jesus) tok på seg dine synder og døde for dem. Du kan kun rettferdiggjøre deg selv ved å tro det, hvis du ikke tror det, kan du heller ikke renvaske deg selv med det offer Jesus gjorde for oss.

 

Det er kort oppsummert kristendom, som er eneste veien til Gud.

Lenke til kommentar

Snodig at Jesus fortsatt lever, da... Og vi er fortsatt syndere! :)
Jesus ofret ikke mer enn hva tusenvis av andre mennesker har gjort oppigjennom historien...

Og den historien om arvesynd? For noe svada!! Skremsels- og fryktpropaganda..

 

Det hadde vært hyggelig med en slags videre tilværelse etter døden, men det er lite som tyder på at så er tilfelle.

Vi får vente og se!

Lenke til kommentar

Jeg har aldri skjønt det. "Jesus døde for deg" - Hva betyr det? "Han døde for våre synder" - Jaha?

 

Når jeg først er inne på det, så kan jeg også si at jeg ikke liker "jeg tilgir deg", og "tilgivelse" ---- Hva faen betyr det? Jeg forstår jo meningen med det, men det er jo helt meningsløst! En mor sier til sin sønns drapsmann "jeg tilgir deg"... Betyr det da at det er helt greit at han drepte sønnen? Eller betyr det at det var fælt og dumt, men det var greit? Jeg syntes ordet "tilgi" er helt meningsløst.

Endret av Sjulimann
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Å tilgi er ment å hjelpe begge parter. En som dreper er ikke morder, men ett menneske som har drept. Å være offer for noe betyr ikke at man bare er ett offer resten av livet. Så ved å tilgi setter man seg selv og de andre fri. Hvis man bærer nag hele livet påfører man seg selv en tilstand hvor forbryteren kan skade en om igjen og om igjen, eller sagt på annen måte; man påfører seg selv unødig lidelse ut fra noe som har skjedd og dermed er å regne som fantasi nå

Lenke til kommentar

Hei, er en gutt på 19 år, jeg tenker en del på døden, dette høres kanskje rart ut, men jeg tenker ofte på døden å at jeg gleder meg til døden, ikke med at jeg vill dø, men at jeg får vite hva som skjer. jeg har ikke noe planer eller tanker om å da mitt egent liv. er dette en vanlig tanke for en som er så ung?

 

jeg har et livsyn på at vi mennesker blir gjennfødt, for meg virker det som den mest logiske tanke måten, begrunn av, vi mennesker dør aldri ut, det blir født mennesker hver dag imens det dør folk hver dag, da synes jeg det virker som vi forflytter oss til de som blir født når vi dør. Hva er deres meninger om dette?

Din hypotese om gjenfødelse mangler logikk. Det fødes flere mennesker enn som dør. Bare siden 70-tallet har klodens befolkning økt fra ca 3,5 milliarder til litt over 7 milliarder idag. Og prognosen for 2050 er mellom 10,5 og 14 milliarder.

 

Mest sannsynlig så er det ingenting etter døden. Når du er død så vil du ikke vite om det, for hjernen din har sluttet å fungere.

 

Det er forsket mye på folk som rapporterer om opplevelser da de har vært døde og blitt gjenopplivet. Teorien går ut på at opplevelsene skyldes mangel på surstoff til hjernen.

 

Her er det viktig å være klar over at det skiller på om man er død på grunn av hjertestans eller at man er hjernedød. Under førstnevnte tilstand er hjernen aktiv mens i siste tilstand er man helt død og ikke mulig å gjenopplive.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er legfolk som er mest skråsikker hva angår spørsmål om gjenfødsel eller ikke. De som forsker seriøst er langt mer usikker og blant dem er det også de som har realisert svaret for seg selv og dermed gått videre, og de bryr seg knapt om sånne spørsmål lengre siden de har fått alle bevisene de trengte.

I likhet med "karma" er også "gjenfødsel" noe man kan "se med egne øyne" i macroformat og utvide den viten ved direkte erfaringer, så får det bli opp til hver og en om de skal stole på seg selv og egen forskning fremfor å være skråsikre klakkører for andres mer eller mindre gjennomarbeidede forskningsresultater og personlige oppfatingen og synsing

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er egentlig ikke så redd for døden i og for seg. Det spørs selvsagt litt hvordan det skjer.

Det verste er tanken på at verden skal fortsette uten meg. At andre skal leve videre i all kjekkhet som foregår, og jeg ikke får være med på det. Det er en vond tanke syns jeg.
Må vedkjenne at jeg håper alt går under slik at alle andre forsvinner sammen med meg. Grotesk og tenke sånn? Ja det er vel det. Dette må jeg skrifte om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er egentlig ikke så redd for døden i og for seg. Det spørs selvsagt litt hvordan det skjer.

 

Det verste er tanken på at verden skal fortsette uten meg. At andre skal leve videre i all kjekkhet som foregår, og jeg ikke får være med på det. Det er en vond tanke syns jeg.

Må vedkjenne at jeg håper alt går under slik at alle andre forsvinner sammen med meg. Grotesk og tenke sånn? Ja det er vel det. Dette må jeg skrifte om.

Nææ, har egentlig ikke noe problem med noe av det jeg, hverken egen død eller at livet går videre etterpå... Har for lenge siden innfunnet meg med at jeg en dag skal dø. Håper selvsagt at jeg kan være i live så lenge helsa er på topp (har ingen planer om å være med lenger når den begynner å skrante om en 10 -20 år..) og at livet fortsetter etter at jeg ikke er her syntes jeg er helt flott! Håper gutta mine får oppleve store ting i fremtiden og at de, som meg, har fått leve livene sine i fred. 

 

En vakker dag vil vi gå til grunne hele gjengen, ihvertfall om vi fortsetter å krige og bedrive politikk med innbilte guder som ledestjerner... Ser i avisa nå at parti programmet til republikanerne i USA er mer gude/bibel inspirert enn noengang, med helt klare tendenser til å behandle alle som ikke er innafor kravene (Altså alle som ikke møter bibelens krav) på særs stygge måter... Homofile går meget utrygge tider i møte, det samme gjelder alle som ikke sverger til jesusen og skrekk regimet hans.. Fy faan, jeg syntes synd på amerikanerne om republikanerne vinner valget, da er det tilbake til middelalderen der tvang og bestialske fengsels straffer er daglig... Og alt for å få trykket dette jødeliket opp i ræva på folk.... Kristen taliban er hva disse menneskene ønsker, der de får et samfunn som igjen setter en innbilt gud og bibelens sinnsvakhet foran menneskers ve og vel... med all den dritten det vil medføre for veldig mange mennesker som ikke gjør noen fortred i dag... 

 

Som jeg sa helt i begynnelsen av dette valget, for amerikanere er det et valg, for resten av verden er det en IQ test og den IQ testen er amerikanerne i ferd med å stryke på... 

Lenke til kommentar

I møte med døden er det beste å kvile i Jesu fullbrakte frelsesverk og stole på at Jesus vil bevare vår utgang og inngang frå no og til evig tid. Eg er så glad at eg har eit levande håp, eg er så glad at det beste alltid ligg framom. Dette håpet kan alle få del i ved å gi sitt liv til Jesus. Eg er sjuk og veit det ikkje alltid er like lett å tru. Djevelen kjem med sine piler, minner om gamle synder, sår tvil om vår frelse. Like fullt er eg trygg på at han som starta ei god gjerning i meg vil fullenda den inntil Jesu Kristi dag. Takk Jesus for det. Halleluja!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I møte med døden er det beste å kvile i Tors fullbrakte frelsesverk og stole på at Tor vil bevare vår utgang og inngang frå no og til evig tid. Eg er så glad at eg har eit levande håp, eg er så glad at det beste alltid ligg framom. Dette håpet kan alle få del i ved å gi sitt liv til Tor. Eg er sjuk og veit det ikkje alltid er like lett å tru. Loke kjem med sine piler, minner om gamle synder, sår tvil om vår frelse. Like fullt er eg trygg på at han som starta ei god gjerning i meg vil fullenda den inntil Tor og Odins dag. Takk Odin for det.! Hill Tor og Odin..

 

Rettet det for deg jeg, slik at du skal se hvor totalt idiotisk det er å skrive slikt og ikke minst, tro på slikt... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...