Gå til innhold

Hvorfor skal de norske jentene som fikk barn med tyske soldater bli normalisert?


Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-406935

Denne artikklen var på nrk nå: http://www.nrk.no/telemark/xl/familien-har-lidd-etter-at-else-ble-sammen-med-en-tysker-under-krigen-1.12916200

 

Jeg synes det er rart at det jentene gjorde skal noramliserest, at de gikk og fikk barn med soldatene som hadde okkupert Norge. Klart jenter er tiltrukket de sterke og ikke de som var under okkupasjon, det er klart. De vil alltid gå etter de som styrer, om det så er nordmenn eller utlendinger.

 

Det verste som kan skje en nasjon og stoltheten til et lands menn, er at selv kvinnene i landet deres legger seg på rygg og etterpå gifter seg med fienden. De som styrer over deg og som du ikke vil ha der. Det er så naturlig som at et fugl kvitrer. Menn er født med en annen livssituasjon enn kvinner, kvinnen er født med muligheten til å få barn, en mann må som oftest fortjene det. Derfor er jo det klart at menn generelt irriterer og tenker mer på slikt som det her.

 

Så hvorfor vil egentlig mange legitimisere slik oppførsel? Tror de virkelig at de kan forandre biologien?

Endret av Bruker-406935
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du ser hva som skjedde med de damene som var sammen med tyskere etter krigen så trur jeg kanskje du hadde hatt en annen mening, Jeg forstår at noen kanskje syntes dette er et svik siden tyskland var fienden. Men igjen så fikk de barn/ble kjærester med soldater og ikke Hitler himself. Det var ikke veldig mange vanlig tyske soldater som var slemme/Ultra nazister, de fleste gjorde bare som de fikk beskjed om. Sier ikke at alle nødvendigvis var så veldig snille hele tiden, men de var stort sett bare vanlig soldater

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er lett å være etterpåklok, men jeg har lite sympati for de som villig gikk inn i forhold med fiendtlige, okkuperende tyske soldater. Hva slags idiotpåfunn er det å spre bena for soldater som har invadert landet ditt?

 

Barna deres, derimot, fortjener ikke den behandlingen de fikk. Ingen fortjener å lide fordi foreldrene dreit seg ut.

Endret av Torpedo_Peter
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er lett å være etterpåklok, men jeg har lite sympati for de som villig gikk inn i forhold med fiendtlige, okkuperende tyske soldater. Hva slags idiotpåfunn er det å spre bena for soldater som har invadert landet ditt?

 

Barna deres, derimot, fortjener ikke den behandlingen de fikk. Ingen fortjener å lide fordi foreldrene dreit seg ut

Jeg tror jeg er enig med deg. Det hadde vært morsomt å kunne spole historien tilbake og la Hitlers soldater komme til Norge med 50 % kvinner. Jeg tviler på at norske menn hadde vært stort bedre. Jeg lurer også på om det var homoseksuelle forhold mellom norske menn og tyske soldater? Det har jeg aldri hørt noe om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tviler på at norske menn hadde vært stort bedre. Jeg lurer også på om det var homoseksuelle forhold mellom norske menn og tyske soldater? Det har jeg aldri hørt noe om.

 

 

Unge damer liker menn med uniformer, og som har ekstra goder som sjokolade, tobakk og tynne strømpebukser. Goder som norske menn ikke hadde.

Homo-forhold var tabu den gangen, i tillegg satt vel de homofile allerede i konsentrasjonsleir... Og de resterende ønsket ikke å bli kastet i konsentrasjonsleir.

Lenke til kommentar

Det er lett å være etterpåklok, men jeg har lite sympati for de som villig gikk inn i forhold med fiendtlige, okkuperende tyske soldater. Hva slags idiotpåfunn er det å spre bena for soldater som har invadert landet ditt?

Som sagt, det er lett å være etterpåklok. Det var slett ikke så sort/hvitt bilde av hvem som var skurk og helt på den tida. Husk at mange Nordmenn støttet opp under "et moderne Europa med Hitler i spissen" selv om de brukte litt mye makt for å få det som de ville. Mange mente oppriktig at et samarbeid med Tyskerne ville være til det bedre for landet, blant annet på grunn av trusselen fra øst. Selv i dag blir ungene lært opp til å tro det var et enkelt fiendebilde under krigen.

Lenke til kommentar

Om jeg finner meg en kvinne fra USA er jeg da en landssviker?

Eller er jeg en person som faktisk sørger for at vi får bedre genetisk mangfold her til lands?

 

Og når det gjelder kjærlighet , er det umulig å forstå at man kan bli forelsket i en annen person uavhengig av hvor en kommer fra , som i dette tilfellet var fra en innvandrende nasjon?

 

Nei, jeg tror ikke at det å en elske en person som er med en innvandrerne styrke er å svikte landet sitt , spesielt om man er i en situasjon hvor man kanskje ikke kan gjøre så mye med selve okkupasjonen. Om samtlige menn hadde blitt drept burde kvinnene også følge mennene ned i stupet eller bør de gjøre det eneste fornuftige og prøve å overleve og fortelle barna sine hva som skjedde?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om jeg finner meg en kvinne fra USA er jeg da en landssviker?

Eller er jeg en person som faktisk sørger for at vi får bedre genetisk mangfold her til lands?

giphy.gif

 

Er vi i krig med USA? Er vi under okkupasjon av amerikanske styrker?

 

Hvis vi blir invadert av en hær med kvinnelige soldater, og du stifter familie med en av okkupantene samtidig som en stor del av dine landsmenn og allierte fremdeles slåss for å forsvare landet -- da ville jeg sagt at du var en prinsippløs mannehore.

 

Kjærligheten kjenner ingen grenser, liksom...  :nei:

 

Og hvorfor trenger vi bedre genetisk mangfold? Tror du seriøst at vi er innavlet her til lands?

Endret av Torpedo_Peter
Lenke til kommentar

Vel, norske menn som gikk i tyskernes tjeneste ble vel ganske hardt straffet etter krigen. Hvorfor skulle norske kvinner som holdt seg med "fienden" få en bedre behandling?

Ett kjennetegn for en rettsstat er at en bare kan dømmes for noe som var ulovlig på angjeldende tidspunkt. Hvilken lov forestiller du deg at forbød kvinner å være kjæreste med en okkupantsoldat? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kvinner er genetisk programmert til å søke de sterkeste mennene. De sterkeste mennene i et Nazi-okkupert Norge var utvilsomt okkupantene.

Nå har de begynt å gifte seg med islamistene og konvertere til islam. So much for feminism.


 

https://youtu.be/UxpVwBzFAkw




Jeg synes du skal skamme deg for i det hele tatt prate positivt om å mobbe og hetse folk. Som om det var noe vi burde fortsette med.

 

 

Det er en effektiv måte å holde kvinnene i sjakk på og sørge for at de ikke beveger seg over til fienden igjen. Det er slik andre samfunn gjør for bla. å opprettholde sin kultur og sine fødselsrater.

Alternativet blir for vestlige menn å begynne og drepe mennene de konkurrerer med igjen.

 

Jeg tviler på at norske menn hadde vært stort bedre.

 

Menn puler på alt som kan krype og gå, det er vårt biologiske imperativ. Samtidig er det også menn som bygger og opprettholder og forsvarer sivilisasjoner og gruppene sine.

 

Har pult noen muslimske jenter selv, og de har ikke gått tilbake til islam, så sånn sett er det åpenbart hvorfor en del menn forsøker å kontrollere kvinners seksualitet.

 

 

 

Ett kjennetegn for en rettsstat er at en bare kan dømmes for noe som var ulovlig på angjeldende tidspunkt. Hvilken lov forestiller du deg at forbød kvinner å være kjæreste med en okkupantsoldat?

 

 

 

Straffeloven kapittel 17. Det er ulovlig å yte bistand til en fiende som okkuperer landet.

Endret av misanthrope
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ett kjennetegn for en rettsstat er at en bare kan dømmes for noe som var ulovlig på angjeldende tidspunkt. Hvilken lov forestiller du deg at forbød kvinner å være kjæreste med en okkupantsoldat?

Straffeloven kapittel 17. Det er ulovlig å yte bistand til en fiende som okkuperer landet.

Velkommen tilbake om du har noe vettugt å bidra med. For det første gjaldt ikke straffeloven av 2005, merkelig nok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Så hvorfor vil egentlig mange legitimisere slik oppførsel? Tror de virkelig at de kan forandre biologien?

Det eneste disse jentene gjorde, det var å forelske seg i en soldat fra et annet land. De hadde ikke gjort noe som helst galt, men fikk likevel fikk en direkte skammelig behandling av staten og av mange 'vanlige' nordmenn. Måten disse jentene ble behandlet på er en skamplett på norsk historie.

 

EDIT: På hvilken måte var nordmenn på den tiden bedre enn tyskerne når de behandlet sine egne kvinner på den måten? Her hadde man muligheten til å gå foran med et godt eksempel, men valgte da heller å trakassere, mobbe og fryse ut unge kvinner.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Jeg mener at slik holdning viser svakhetene vi selv har.

Om jeg selv og samtlige menn hadde blitt utryddet og kun kvinner og barn stod igjen hadde jeg absolutt ikke ønsket at de skulle dø og hadde gitt peppern i om de hadde blitt sammen med fienden så lenge de har blitt tatt godt vare på og barna har fått det de har hatt behov for.

 

Jeg har full forståelse for at det ikke er så veldig populært å lide tap i en krig ,men om man ser på det store bildet så er overlevelse og videreføring av genene våre langt viktigere enn at et landområder med noen kunstige grenser som tilhører en eldre adelig familie som trolig holdt på med akkurat det samme som tyskerne gjordet ved å invadere Norge.

 

Kongefamilien i Norge er jo stort sett arvingene til en gjeng med krigere som greide å erobre landet vårt , og akkurat snille var de ikke : Eksempelvis ble moren til Halvdan den Svarte voldtatt av Gudrød Veidekonge og denne voldtekten førte til Halvdan Svarte > Harald Hårfagre. Resten kjenner vel de flerte Nordmenn til...

https://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_Norges_monarker

 

Så , ser man på kongefamilien så er det jo ganske klart hva som skjedde der...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...