Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Brenne musikk til bil


Mixam

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Først og fremst, dersom denne er postet på feil plass er det bare å flytte posten.

 

 

Jeg har ca. 100 sanger i mp3-format hjemme på pcen min jeg veldig gjerne ønsker å få brent til en cd plate jeg kan høre på i bilen min.

 

Jeg kjøpte noen DVD-RW plater på nett fordi jeg tenkte at platen måtte være litt stor så alle sangene fikk plass. Jeg har brukt programmet CDburnerXP til å forsøke å brenne musikken over, men jeg har kun fått den til å fungere på én cd-spiller og ikke i bilen. Det står på den cd-spilleren musikken fungerte på at den også tar dvder, så jeg tenkte det var derfor kun den fungerte. 

Er det mulig å få brent musikken over på mine dvd-rw plater eller må jeg kjøpe cd-rw? Jeg ser at disse kun har 700mb lagringsplass, og dette blir for lite hvis jeg skal brenne alle på én plate. Betyr forresten 80 min som det står på flere av disse at de bare tar 80 min med musikk?

 

Håper noen her kan hjelpe meg.

Takk!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hei.

 

Først og fremst, dersom denne er postet på feil plass er det bare å flytte posten.

 

 

Jeg har ca. 100 sanger i mp3-format hjemme på pcen min jeg veldig gjerne ønsker å få brent til en cd plate jeg kan høre på i bilen min.

 

Jeg kjøpte noen DVD-RW plater på nett fordi jeg tenkte at platen måtte være litt stor så alle sangene fikk plass. Jeg har brukt programmet CDburnerXP til å forsøke å brenne musikken over, men jeg har kun fått den til å fungere på én cd-spiller og ikke i bilen. Det står på den cd-spilleren musikken fungerte på at den også tar dvder, så jeg tenkte det var derfor kun den fungerte. 

 

Er det mulig å få brent musikken over på mine dvd-rw plater eller må jeg kjøpe cd-rw? Jeg ser at disse kun har 700mb lagringsplass, og dette blir for lite hvis jeg skal brenne alle på én plate. Betyr forresten 80 min som det står på flere av disse at de bare tar 80 min med musikk?

 

Håper noen her kan hjelpe meg.

Takk!

Hvorfor bruker du ikke spotify? Har du ikke bluetooth i bilen kan du kjøpe en fm sender på biltema. fungerer bra.

Lenke til kommentar

Det en må være obs på når det gjelder å flytte media til flere spillere er at ikke alle spiller av det samme formatet, og spessielt med "RW"

 

"RW" funker stort sett bare på datamaskiner og ikke bestandig da heller

Prisene på vanlige DVD plater er så lave at RW er bortkastet

Lenke til kommentar

Støtte for mp3-filer på cd-plater mener jeg begynte å komme sånn rundt 2003 og utover. Avhengig av merke og pris på spiller'n.

 

Skjønner forøvrig ikke hvorfor trådstarter ikke opplyse om merke og modell i første post, så slipper man flere skjermsider med synsing, antakelser, manglende forutsetninger etc og hele den lefsa der. Da søker man opp modellen på nett, så finner man ut av hva den støtter på null-komma-niks  :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...