Gå til innhold

Planlegge å droppe ut av studium?


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å gå et integrert masterstudium på NTNU, men for å komme inn på det trenger jeg 2 tilleggspoeng. Disse får jeg ved å studere i ett år. Jeg vurderer forskjellige årsstudier, men også å gå ett år på økonomi og administrasjon på NHH. Er det noe problem å starte på et studie som er lenger enn ett år for å kun gå der i ett år? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke økonomi og administrasjon på NHH over tre år?

 

Husk at hvis din intensjon bare er å gå ett år, så tar du plassen til en person som har tenkt å gå hele studieperioden. Det er også mange som har sin store drøm å gå på NHH, du ødelegger veldig for disse menneskene. Ikke vær så egoistisk. 

 

Studer noe annet i et år hvis det er garantert at du dropper ut etter et år. 

 

Et alternativ for deg kan være: Meld deg opp som enkeltemnestudent ved NTNU og ta emnene for førsteåret av den integrerte masteren på den måten. Da får du både førsteåret og de 2 tilleggspoengene. 

Lenke til kommentar

Er ikke økonomi og administrasjon på NHH over tre år?

 

Husk at hvis din intensjon bare er å gå ett år, så tar du plassen til en person som har tenkt å gå hele studieperioden. Det er også mange som har sin store drøm å gå på NHH, du ødelegger veldig for disse menneskene. Ikke vær så egoistisk. 

 

 

fuck janteloven.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er ikke økonomi og administrasjon på NHH over tre år?

 

Husk at hvis din intensjon bare er å gå ett år, så tar du plassen til en person som har tenkt å gå hele studieperioden. Det er også mange som har sin store drøm å gå på NHH, du ødelegger veldig for disse menneskene. Ikke vær så egoistisk. 

 

Studer noe annet i et år hvis det er garantert at du dropper ut etter et år. 

 

Et alternativ for deg kan være: Meld deg opp som enkeltemnestudent ved NTNU og ta emnene for førsteåret av den integrerte masteren på den måten. Da får du både førsteåret og de 2 tilleggspoengene.

 

Herregud, NHH tar opp 470 i år, hvis man ikke kommer inn da har man absolutt ingenting å klage på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis økonomi og administrasjonsstudiet (din ettårige variant, hehe) er relevant eller interessant for deg og fremtida di, så spiller det vel ikke en puck om du hopper av etter et år. Hvis det er så at du studerer med hensikt å tilegne deg nyttig kunnskap, i tillegg til å få tilleggspoeng, så ser jeg ikke noe etisk feil i å gjøre det slik. Så lenge du avlegger studiepoeng så sikrer studiestedet seg mer subsidier fra det offentlige, har jeg hørt.

Det er ikke gull, alle grader :p

kör på med ditt, høres ut som en god plan egentlig. 

Lenke til kommentar

Er ikke økonomi og administrasjon på NHH over tre år?

 

Husk at hvis din intensjon bare er å gå ett år, så tar du plassen til en person som har tenkt å gå hele studieperioden. Det er også mange som har sin store drøm å gå på NHH, du ødelegger veldig for disse menneskene. Ikke vær så egoistisk. 

 

Studer noe annet i et år hvis det er garantert at du dropper ut etter et år. 

 

Et alternativ for deg kan være: Meld deg opp som enkeltemnestudent ved NTNU og ta emnene for førsteåret av den integrerte masteren på den måten. Da får du både førsteåret og de 2 tilleggspoengene. 

 

Han tar en plass noen andre kunne fått, men det er slik at NHH overbooker plassene sine og han ville potensielt tatt en studieplass fra noen andre nesten uansett hvilket studium han velger. Det er jo heller ikke gitt at en annen søker hadde fullført. Så lenge trådstarter har tenkt å ta studiepoeng, er det helt greit at han kommer inn kun på grunnlag av at han har flere søkerpoeng enn en annen som gjerne vil ha studieplassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...