Gå til innhold

Microsoft fortsetter å flørte med Sony for å få på plass kryssplattformspilling


Anbefalte innlegg

Viss EA er noko å gå etter meiner eg at inntektene på spill for forrige regnskapsår vart fordelt ca slik:

 

Konsoll ca 64%

PC ca 20%

Mobil ca 13 %

Andre ca 3 %

 

Kjem nye tall fra EA i april/mai.

 

For min del bruker eg meir penger på konsollspill enn på PC-spill både totalt og pr spill. På PC bruker eg mykje meir tid pr spill, pga mods osv. Vil difor tru at det er meir penger å hente på konsollspill enn på PC-spill. Mobil-spill bruker eg ikkje penger på, men dukker det opp noko snadder blir det prøvd på PC/nettbrett og spillt viss det er gratis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss EA er noko å gå etter meiner eg at inntektene på spill for forrige regnskapsår vart fordelt ca slik:

 

Konsoll ca 64%

PC ca 20%

Mobil ca 13 %

Andre ca 3 %

 

Kjem nye tall fra EA i april/mai.

 

For min del bruker eg meir penger på konsollspill enn på PC-spill både totalt og pr spill. På PC bruker eg mykje meir tid pr spill, pga mods osv. Vil difor tru at det er meir penger å hente på konsollspill enn på PC-spill. Mobil-spill bruker eg ikkje penger på, men dukker det opp noko snadder blir det prøvd på PC/nettbrett og spillt viss det er gratis.

Jeg har til gode å se totalttall der PC ikke er en større plattform en alle de forskjellige konsollene, så det er ikke så mye som underbygger din tro. AtW

Lenke til kommentar

 

Xbox kan vel starte med kryssplatform spilling mot Steam for det som er aktuelt der?

 

Hvis Sony står igjen som eineste som ikke kan spille med andre, så snur de sikkert. Jeg har ikke XBone eller PS4 av den enkle grunn at jeg ikke vil betale for å spille mot andre. Idiotisk å ha abonnement tjenester på slikt.

sony har hatt cross platform spilling med pc i div spill siden ps3 ;)

Xbox 360 hadde også cross platform spilling med PC også. 360 har også hatt cross platform spilling med PS2. Tilbake i begynnelsen av 2000 tallet, så det er ikke bare PS3 som støttet dette.

Problemet er vel at det aldri slo helt til, eller fungert helt bra pga forskjellig input systemer som kunne være en stor fordel på en av plattformene. (mus/tastatur mot kontroller i FPS for eksempel.)

 

Nå har utviklere begynt å etterspørre dette og Microsoft har begynt å satse mere på PC spilling, så Microsoft har utviklet systemer slik at det blir enklere for utviklere å få til spilling med andre platformer. De har så vidt jeg har forstått aktivt utviklet sin Live tjeneste slik at den skal kunne snakke med andre tjenester uten at spillutviklerene behøver å finne opp hjulet vær gang et nytt spill skal spilles på tvers av plattformene.

Lenke til kommentar

Og jeg trykte liker ved et uhell :p

 

 

Xbox kan vel starte med kryssplatform spilling mot Steam for det som er aktuelt der?

 

Hvis Sony står igjen som eineste som ikke kan spille med andre, så snur de sikkert. Jeg har ikke XBone eller PS4 av den enkle grunn at jeg ikke vil betale for å spille mot andre. Idiotisk å ha abonnement tjenester på slikt.

Sony står ikke igjen som eneste som ikke vil spille med andre. De tillater allerede samspilling med Steam-klienter i Rocket League, og spillere av FF14 på PS4 deler servere med PC-spillerene. Til og med på PS2 fantes det spill som brukte samme spillservere som PC-spill.

 

Microsoft prøver febrilsk å få det til å høres ut som om dette er en fantastisk idé de har kommet på, men det kan nesten ikke være lengre unna sannheten.

 

Så vidt jeg vet er en av grunnene til at FF14 ikke er på XB1 eller X360 nettopp det at MS ikke virket så alt for entusiastiske når SE ønsket å la spillet kontakte servere utenfor live-nettverket.

Hvis du sjekker litt lenger en PS sin PR avdeling så har Xbox hatt cross platform spilling like lenge som PS. FF11 på PS2 hadde cross platform mot PC, men også mot Xbox 360. Det så PS som PR avdeling lett forbi når de kom ut med sin "vi har støttet cross platform lenge" uttalelse.

Bakgrunnen for at det kommer et nytt push fra Microsoft om dette nå er nok mere at Microsoft nå har flere Xbox plattformer. Du har Xbox One og Windows 10 i forskjellige varianter. Så de har nå videre utviklet Live tjenesten sin til å fungere på tvers av disse. Og har nå infrastruktur som kan koble seg sammen med flere platformer.

Så vidt jeg har forstått så er det utvikleren av RocketLeauge som har utviklet infrastrukturen som kobler spillere fra PC og PS sammen. Og for en indi utvikler er det noe de kanskje ikke har råd eller mulighet til. Dette slipper de med Xbox sin løsning, da infrastrukturen nå ligger der fra Microsoft sin side.

Og denne lanseringen kom fra ID@Xbox som er indi delen til Xbox.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke forstår, er hvorfor ikke folk kjøper XB1 istedenfor PS4, når maskinen er så overlegen på multimedia,film,motioin capture,stemmestyring og HDTV-integrasjon. Samtidig som spillene er uvesentlig forskjellige. ;-)

Du skal ikkje forstå deg på andre folk ;)

 

Jeg spiller mest på PC og Nintendo, og er fornøyd med det. Driter i hva andre gjør :)

Lenke til kommentar

 

Og jeg trykte liker ved et uhell :p

 

Xbox kan vel starte med kryssplatform spilling mot Steam for det som er aktuelt der?

 

Hvis Sony står igjen som eineste som ikke kan spille med andre, så snur de sikkert. Jeg har ikke XBone eller PS4 av den enkle grunn at jeg ikke vil betale for å spille mot andre. Idiotisk å ha abonnement tjenester på slikt.

Sony står ikke igjen som eneste som ikke vil spille med andre. De tillater allerede samspilling med Steam-klienter i Rocket League, og spillere av FF14 på PS4 deler servere med PC-spillerene. Til og med på PS2 fantes det spill som brukte samme spillservere som PC-spill.

 

Microsoft prøver febrilsk å få det til å høres ut som om dette er en fantastisk idé de har kommet på, men det kan nesten ikke være lengre unna sannheten.

 

Så vidt jeg vet er en av grunnene til at FF14 ikke er på XB1 eller X360 nettopp det at MS ikke virket så alt for entusiastiske når SE ønsket å la spillet kontakte servere utenfor live-nettverket.

Hvis du sjekker litt lenger en PS sin PR avdeling så har Xbox hatt cross platform spilling like lenge som PS. FF11 på PS2 hadde cross platform mot PC, men også mot Xbox 360. Det så PS som PR avdeling lett forbi når de kom ut med sin "vi har støttet cross platform lenge" uttalelse.

Bakgrunnen for at det kommer et nytt push fra Microsoft om dette nå er nok mere at Microsoft nå har flere Xbox plattformer. Du har Xbox One og Windows 10 i forskjellige varianter. Så de har nå videre utviklet Live tjenesten sin til å fungere på tvers av disse. Og har nå infrastruktur som kan koble seg sammen med flere platformer.

Så vidt jeg har forstått så er det utvikleren av RocketLeauge som har utviklet infrastrukturen som kobler spillere fra PC og PS sammen. Og for en indi utvikler er det noe de kanskje ikke har råd eller mulighet til. Dette slipper de med Xbox sin løsning, da infrastrukturen nå ligger der fra Microsoft sin side.

Og denne lanseringen kom fra ID@Xbox som er indi delen til Xbox.

 

Jeg er fullt klar over at FFXI også støttet X360 (jeg spilte det selv over en periode på mange år). X360 er derimot ikke i samme konsollgenerasjon som PS2, så det har lite med saken å gjøre. 

 

Men takk for at du anklaget meg for å kun få min informasjon fra Sony's PR-avdeling. Du hevet absolutt nivået på diskusjonen med det.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

 

Viss EA er noko å gå etter meiner eg at inntektene på spill for forrige regnskapsår vart fordelt ca slik:

 

Konsoll ca 64%

PC ca 20%

Mobil ca 13 %

Andre ca 3 %

 

Kjem nye tall fra EA i april/mai.

 

For min del bruker eg meir penger på konsollspill enn på PC-spill både totalt og pr spill. På PC bruker eg mykje meir tid pr spill, pga mods osv. Vil difor tru at det er meir penger å hente på konsollspill enn på PC-spill. Mobil-spill bruker eg ikkje penger på, men dukker det opp noko snadder blir det prøvd på PC/nettbrett og spillt viss det er gratis.

Jeg har til gode å se totalttall der PC ikke er en større plattform en alle de forskjellige konsollene, så det er ikke så mye som underbygger din tro. AtW

 

 

Generellt selger multispill betre på konsoll enn på PC, så totaltall vil ikkje nødvendigvis fortelle alt. Det er faktisk mulig at det er meir å hente på konsollspill enn på PC-spill sjølv om du ikkje ser det.

Lenke til kommentar

 

 

Viss EA er noko å gå etter meiner eg at inntektene på spill for forrige regnskapsår vart fordelt ca slik:

 

Konsoll ca 64%

PC ca 20%

Mobil ca 13 %

Andre ca 3 %

 

Kjem nye tall fra EA i april/mai.

 

For min del bruker eg meir penger på konsollspill enn på PC-spill både totalt og pr spill. På PC bruker eg mykje meir tid pr spill, pga mods osv. Vil difor tru at det er meir penger å hente på konsollspill enn på PC-spill. Mobil-spill bruker eg ikkje penger på, men dukker det opp noko snadder blir det prøvd på PC/nettbrett og spillt viss det er gratis.

Jeg har til gode å se totalttall der PC ikke er en større plattform en alle de forskjellige konsollene, så det er ikke så mye som underbygger din tro. AtW

 

 

Generellt selger multispill betre på konsoll enn på PC, så totaltall vil ikkje nødvendigvis fortelle alt. Det er faktisk mulig at det er meir å hente på konsollspill enn på PC-spill sjølv om du ikkje ser det.

 

 

Joda, det er forskjell på enkeltspill. noen av de selger mer på PC, andre på konsoll, så det er selvfølgelig mulig å selge mer på konsoll på et enkelt spil. Men generelt er PC større enn alle konsollplattformene tilsammen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...