Gå til innhold

Broadwell-E Intel i7-6950X, 6900K, 6850K, & 6800K-tråden

C64C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

6900k og g.skill 3733 blir nok morro. Så da er det bare å vente....

Ingen X på deg?
Nei, heller flere 1080

Dog vet 2 stk som har bestillt 6950x her på forumet.

Endret av Nizzen
Skrevet

Blir muligens en 6900K på meg også. ^

Har du ombestemt deg? Du snakka om at du skulle selge din 5960X fordi du ikke hadde bruk for den  :wee:

Skrevet (endret)
Skrevet

Får lyst til å oppgradere for å prøve raskere RAM. Klarer alle Broadwell-E, 6-8-10 kjerner, like rask RAM?

Skrevet (endret)

Får lyst til å oppgradere for å prøve raskere RAM. Klarer alle Broadwell-E, 6-8-10 kjerner, like rask RAM?

Det skal vi også teste :p

Jeg skal iallefall teste 8core og 3733 mhz+

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Hmm, du anbefalte meg å kjøpe 3600MHz i den andre tråden. Kanskje jeg skulle gått høyere jeg også?

https://www.proshop.no/RAM/TridentZ-DDR4-4266-C19-DC-8GB/2531857?s=tridentz  :ph34r:

EDIT:

Kødda, selvom det frister, så gir nok 3600 en bra pris/performance i forhold til 4000+ brikkene. Men det er jo lov å surfe litt også vel

EDIT 2:

Lønner det seg å kjøpe 4 stk fra samme pakke? Mener å huske at dette har blitt sagt før. Siden Z170 nå bruker DC DDR4, så er det mange av disse pakkene også, men det kan vel kombineres ved å bare kjøpe to pakker? Eller er det noe "matching" som foregår når de setter sammen brikkene i samme pakke? Når jeg leser om TridentZ brikkene, så benytter disse nøyaktig samme IC'ene fra Samsung, bare at det er bedre binning som utgjør de høyere hastighetene. Greit å spørre likevel, før man trykker på KJØP :)

Endret av bshagen
Skrevet (endret)

Hmm, du anbefalte meg å kjøpe 3600MHz i den andre tråden. Kanskje jeg skulle gått høyere jeg også?

https://www.proshop.no/RAM/TridentZ-DDR4-4266-C19-DC-8GB/2531857?s=tridentz :ph34r:

EDIT:

Kødda, selvom det frister, så gir nok 3600 en bra pris/performance i forhold til 4000+ brikkene. Men det er jo lov å surfe litt også vel

EDIT 2:

Lønner det seg å kjøpe 4 stk fra samme pakke? Mener å huske at dette har blitt sagt før. Siden Z170 nå bruker DC DDR4, så er det mange av disse pakkene også, men det kan vel kombineres ved å bare kjøpe to pakker? Eller er det noe "matching" som foregår når de setter sammen brikkene i samme pakke? Når jeg leser om TridentZ brikkene, så benytter disse nøyaktig samme IC'ene fra Samsung, bare at det er bedre binning som utgjør de høyere hastighetene. Greit å spørre likevel, før man trykker på KJØP :)

Jeg valgte 16 GB. Jeg skal prøve å overklokke også :p

Må ha pakke av 4 ja...

Endret av Nizzen
Skrevet (endret)

Må ha pakke av 4 ja...

Aha, så du skal kjøre Dual Channel på X99 altså, eller skal du ha to pakker av den her? :)

EDIT: Er litt smått forvirra siden Skylake IMC og Haswell-E IMC har vært forskjellige på klokkene, var ikke klar over det før den ytelsesboosten ble bevist i den RAM-tråden din :)

Endret av bshagen
Skrevet (endret)

Må ha pakke av 4 ja...

Aha, så du skal kjøre Dual Channel på X99 altså, eller skal du ha to pakker av den her? :)

EDIT: Er litt smått forvirra siden Skylake IMC og Haswell-E IMC har vært forskjellige på klokkene, var ikke klar over det før den ytelsesboosten ble bevist i den RAM-tråden din :)

4x4

https://www.proshop.no/RAM/TridentZ-DDR4-3733-C17-QC-16GB/2531853

Nå vet jeg jo ikkje hvordan det blir på Broadwell-e da. Det vil vise seg :)

Endret av Nizzen
Skrevet

Glovarme og lite klokkevillige.

Håper Nizzen får rett og at retailversjonene er bedre

Enig, spesielt mtp at jeg har stabil og fin 5960x ved 4.5ghz i dag er dette skremmende. Kommer nok uansett til å bytte, men trist hvis jeg kan forvente lavere hastighet men +2 kjerner..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...