Gå til innhold

Aprilfest 2016 - BjørnÅgeS - bruke Nik/LR/PS


Anbefalte innlegg

Nivå: Kandidat.

 

Utstyr: Ingen begrensninger. Bruke det jeg har. Olympus EM-5 med diverse optikk og Sony A7.

 

Utfordring: Bruke de programmer jeg har til bildebehandlingen. LR, PS og Nik software. 

 

PS: for de som ikke har fått det med seg har google satt prisen på Nik software til 0kr. (Selv med den lave kronekursen :) )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1.april: Gul blomst. Holdt på å glemme utfordringen på første dag. Gikk en lang tur og så mange fine motiver, noe i bakhodet gnagde - er det noe jeg har glemt? Nesten hjemme gikk det opp for meg - kamera og aprilfest. Nødløsning i dag. Olympus 60mm macro. Småvissen påskeblomt. Kjørt gjennom LR-PS-Define-Colorfx pro og sharpener pro.

 

26174698175_04501c2089_z.jpgP4010003-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

  • Liker 3
Lenke til kommentar

2.April: Vår-stemning. Husket kameraet i dag. Ikke det store bildet, men det gir et fint uttrykk av vår-stemning på Toten. Em-5 med 12-40. Kjørt gjennom LR-PS-Define-Colorfx pro og sharpener pro.

 

26193808685_ab18deba0a_z.jpgP4020007-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

Den så ikke mye vissen ut, lekkert med den dypblå bakgrunnen mot det varmt gule. Lurer litt på hvor mye den ekstra omgangen med Nik software har gitt her.

Takk for kommentar, blåfargen kommer nok fra kveldslyset og en grå vegg. (Blåtimen) Imponert over støyfjerning og oppskarping fra Nik.

 

Lysende og fin og vårlig!

Takker for kommentar.

Lenke til kommentar

3.April. Nye Minnesundbro. Grått og trist i dag så jeg synes det passet med S/H. Em-5 med 12-40. F6.3. Kjørt gjennom LR-PS-Dfine-Viveza-silver efex og sharpener.

 

25611389024_a64111ea73_z.jpgP4030017-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

Feiende flott himmel på 2.April :yes:

Takker for kommentar

 

Skikkelig påskestemning - på lett etterskudd :)

Takker for kommentar

 

Mye fart og liv i vårstemningen fra Toten.

Takker for kommentar

  • Liker 1
Lenke til kommentar

5.april. Ny og gammel brygge. Em-5 med Sigma 30mm f2.8. Dfine, Viveza, color fx og sharpener samt LR og PS.

 

25984917980_2f9c462281_z.jpgP4050012-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

Litt usikker på valget i dag - det ble litt kjedelig i øvre venstre. Tåken :)

 

Legger en "Luftetur" i spoiler.

 

 

 

 

 

Wow - spøkelsesaktig.

To fine gråværsbilder, S/H forsterker stemningen, Minnesundbrua ser nesten ut til å være uendelig lang.

Flotte kontraster i bildene til nå. Blomstene blir man glad av å se på og den blå himmelen og låven oser vår. Så senker gråvær og tåke seg over landskapet. Fine stemninger. Broa sveiper fint i landskapet.

Takker for tilbakemeldinger :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

6.april. Hestehov. De første jeg har sett her på Toten. Em-5 med panasonc 14mm f2,5. 

 

25674572423_81eab8fca1_z.jpgP4060003-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

Tar med Totens største sopp i spoiler. Huset ble påtent for noen år siden og har stått uten tak i alle disse årene.

 

 

 

 

 

Synes tåken ga en fin effekt, visket helt ut overgangen mellom vann og himmel. Bildet gjorde seg absolutt best på Flickr.

Takk for kommentar, og ja "alle" bilder blir bedre når man åpner de større format :)

 

Fine og skarpe bilder.  Allèen og brygga falt spesielt godt i smak.. :)

Takk for kommentar

 

3 & 4 april.. Knall!! Disse kunne jeg godt ha hengt opp på veggen min altså!! :) Meget bra!! 

Takk for kommentar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...