Gå til innhold

Aprilfest 2016 - BjørnÅgeS - bruke Nik/LR/PS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

8.april: Totengård. Olympus em-5 med 45mm f1.8. LR,PS og Nik pakken. Valgte å avslutte med silver effex og Old plate.

 

26246572761_bbfc54c148_z.jpgP4080001-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

Fint at våren titter frem på 6.april.

Enig, hestehov er skikkelig vårtegn, den lyste godt opp i alt det visne.

Takker for kommentarer. Våren er senere i innlandet enn ved kysten. Mye grått å se.

Lenke til kommentar

Flott samling bilder denne gangen, Bjørn Åge. Liker godt etterbehandlingen og resultatet, samt pene motiver og gode komposisjoner.

Som du har sett, tukler jeg litt med Nik selv om dagen. Det kan bli litt mye rot med doble bilder og store filer, så jeg har funnet ut det er greit å begrense det til få bilder man virkelig vil jobbe med.

Lenke til kommentar

1. april - fin makro og kontrast, med den blå bakgrunnen og gulfargen på blomstene.

herlig vårstemning.

3. april - flott komposisjon. liker den dramatiske himmelen og buen på brua. gjør seg godt i SH.

herlig 4. april! jeg elsker tåke vær, og spesielt kombinert med trær og SH. Det får frem den dystre stemningen som du har fått til her.

5. april - liker best spoileren her. vakker stemning og komposisjon.

6. april - flott med små vårtegn overalt

7. april - fin fokus og farger

Lenke til kommentar

9.april. Konsert. Olympus Em-5 med 45mm f1.8. Iso 1600. Kjørte gjennom Dfine. (Denne er super til å fjerne støy). Viveza for å dempe lys på en kasse. (Control point teknologen er super å bruke) Silver effex for en passende S/H konvertering. (Mulighet for å legge på gamle filmeffekter)

 

26058916810_58a91a6f2e_z.jpgP4090012-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

Flott samling bilder denne gangen, Bjørn Åge. Liker godt etterbehandlingen og resultatet, samt pene motiver og gode komposisjoner.

Som du har sett, tukler jeg litt med Nik selv om dagen. Det kan bli litt mye rot med doble bilder og store filer, så jeg har funnet ut det er greit å begrense det til få bilder man virkelig vil jobbe med.

Takker for kommentaren. Filene blir litt store som du påpeker :) Velger ut kun ett til to som jeg kjører gjennom med full pakke. 250MB per fil. Nik er lett å jobbe med og man får ønsket resultat raskt. 

 

1. april - fin makro og kontrast, med den blå bakgrunnen og gulfargen på blomstene.

herlig vårstemning.

3. april - flott komposisjon. liker den dramatiske himmelen og buen på brua. gjør seg godt i SH.

herlig 4. april! jeg elsker tåke vær, og spesielt kombinert med trær og SH. Det får frem den dystre stemningen som du har fått til her.

5. april - liker best spoileren her. vakker stemning og komposisjon.

6. april - flott med små vårtegn overalt

7. april - fin fokus og farger

Takker for kommentar

Lenke til kommentar

Vakkert Totenlandskap 8 april, og herlig bilde av trioen 9 april. Det var noen forskrekkelig store filer du får med etterbehandlingen, det skremte meg litt. Jeg har noe av det samme problemet med Zerene Stacker, om enn ikke fult så ille, de enkelte filene blir på 80 - 100MB

Lenke til kommentar

10.April Bringebæråker. Olympus em-5 med 45 mm. 

 

26352773605_58ba3a8590_z.jpgP4100001-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

Vakkert Totenlandskap 8 april, og herlig bilde av trioen 9 april. Det var noen forskrekkelig store filer du får med etterbehandlingen, det skremte meg litt. Jeg har noe av det samme problemet med Zerene Stacker, om enn ikke fult så ille, de enkelte filene blir på 80 - 100MB

Droppet Dfine bruk i dag for å se hva som skjer med filene. Endte opp med ca 100mb. Tror denne kan være synderen :)

Takker for kommentar på bildet.

Lenke til kommentar

12.april: Felix. Har fått en kraftig forkjølelse. Litt nødløsning i dag - portrett av turkamerat. Burde ha børstet skjegget først :)

 

26327919211_f47dfbcf5e_z.jpgP4120005-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

Fine bilder både 9. og 10. Likte spesielt Konserten - den fikk noe fint, gammelt preg over seg.

Takk for kommentar.

 

Du fortsetter med en fin variasjon av bilder, alt fra detaljer til oversikt.. Bringebæråkeren ble stilig, der kan du nok finne flere motiver, vil eg tru... :)

Takk for kommentar.

 

Det var på alle måter en imponerende bringebæråker.

Takk for kommentar. Nyutdannet agronom starter opp - da blir det gjort ordentlig.

Lenke til kommentar

13.april Fjorårstistler. Tok med 40-150 (F4-5.6) Hadde et lite håp om å fange en rar trekkfugl på brikken. Men fuglen hadde fløyet den dagen jeg kom med telezoomen. Fikk da luftet den likevel. (LR-PS og silver FX)

 

26431386985_a1c5a65a71_z.jpgP4130011-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

14.april 1.sommerdag. Em5 med 45mm 1.8. (LR-PS og color fx)

26158546550_000496b819_z.jpgP4140012-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

Hehe.. flott bilde av hunden!! Lurer litt på hvordan dette hadde tatt seg ut i sort-hvitt?? :)

Hunden er sort/hvit :) Salt og pepper farget schnauser. (Sorte og hvite hår). Du har sikkert rett ville fått bort all gulfargen i skjegget :)

Setter pris på konstruktive forslag  :thumbup:

 

Enig, fint hundeportrett.

Takk for kommentar.

 

Bra hunde-portrett :yes:

Takk for kommentar.

Lenke til kommentar

9. april har en veldig fin og retro stemning over seg.

flott portrett av hunden. liker blikket.

fin SH av 13. april, men synes at den uskarpe delen nederst på bildet var litt forstyrrende. jeg ville ha croppet bort hele eller deler av dette :)

Endret av krøllx
Lenke til kommentar

15.april. Bjørk. Em-5 med 60mm macro. Kjørt gjennom LR-PS og Silver fx. Prøvde å legge på en filmtype for å få litt korn.

 

25864455973_e5b36d5e47_z.jpgP4150001-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

16.april. Vendeplog. Sony A7 med 28mm F2. LR-PS og color FX.

 

26467298065_49aae0e324_z.jpgDSC08221-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

9. april har en veldig fin og retro stemning over seg.

flott portrett av hunden. liker blikket.

fin SH av 13. april, men synes at den uskarpe delen nederst på bildet var litt forstyrrende. jeg ville ha croppet bort hele eller deler av dette :)

Takk for kommentarer.  Enig med forslag til cropping på den 13.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...