Gå til innhold

Beste gaming minne anno 2016 (DDR3)?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke RAM brikker bør jeg velge? Jeg trenger to brikker og vil helst ha så god kvalitet og mengde minne som mulig. Men er litt usikker på hvilken RAM som passer på hovedkortet, hvordan sjekker jeg dette?

Så godt som all ddr3 minne som kan kjøpes, kan brukes. Skal du ha ddr4 eller ddr3?

 

Skal du ha mye minne, så er det bedre med 2 stk store brikker enn 4 stk mindre brikker. Dette har med stabilitet å gjøre. Nå kommer du med 0 info om hva slags hovedkort etc du har, så det er utrolig vanskelig å hjelpe deg.

 

Skal du ha det som er best til "gaming" så er det jo selvfølgelig de raskeste minnebrikkene du får tak i. Disse er dog ikkje billige, og forsvarer langtifra prisen i forhold til "treigere" minnebrikker.

Lenke til kommentar

 

Hvilke RAM brikker bør jeg velge? Jeg trenger to brikker og vil helst ha så god kvalitet og mengde minne som mulig. Men er litt usikker på hvilken RAM som passer på hovedkortet, hvordan sjekker jeg dette?

Så godt som all ddr3 minne som kan kjøpes, kan brukes. Skal du ha ddr4 eller ddr3?

 

Skal du ha mye minne, så er det bedre med 2 stk store brikker enn 4 stk mindre brikker. Dette har med stabilitet å gjøre. Nå kommer du med 0 info om hva slags hovedkort etc du har, så det er utrolig vanskelig å hjelpe deg.

 

Skal du ha det som er best til "gaming" så er det jo selvfølgelig de raskeste minnebrikkene du får tak i. Disse er dog ikkje billige, og forsvarer langtifra prisen i forhold til "treigere" minnebrikker.

 

 

Ja beklager var litt rask i svingene der. Hovedkortet mitt er: Asus M5 A97 R2.0

Lenke til kommentar

 

 

Hvilke RAM brikker bør jeg velge? Jeg trenger to brikker og vil helst ha så god kvalitet og mengde minne som mulig. Men er litt usikker på hvilken RAM som passer på hovedkortet, hvordan sjekker jeg dette?

Så godt som all ddr3 minne som kan kjøpes, kan brukes. Skal du ha ddr4 eller ddr3?

 

Skal du ha mye minne, så er det bedre med 2 stk store brikker enn 4 stk mindre brikker. Dette har med stabilitet å gjøre. Nå kommer du med 0 info om hva slags hovedkort etc du har, så det er utrolig vanskelig å hjelpe deg.

 

Skal du ha det som er best til "gaming" så er det jo selvfølgelig de raskeste minnebrikkene du får tak i. Disse er dog ikkje billige, og forsvarer langtifra prisen i forhold til "treigere" minnebrikker.

Ja beklager var litt rask i svingene der. Hovedkortet mitt er: Asus M5 A97 R2.0
Amd ja. Kjøp det billigste minnet du finner i den størrelsen du trenger.

 

Husk at over 16GB, så blir det dyrt :p

 

Hva slags cpu og skjermkort har du?

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Takker for info, da er de kjøpt hos deal.no. Hvorfor er det viktig å oppdatere bios forresten? Vil de ikke virke om jeg har gammel bios?

 

Det kan være at det ikkje virker automatist, altså med xmp hvis du ikkje oppdaterer bios. Generelt sett, så lønner det seg å ha nyeste bios på hovedkort. 

Lenke til kommentar

 

Takker for info, da er de kjøpt hos deal.no. Hvorfor er det viktig å oppdatere bios forresten? Vil de ikke virke om jeg har gammel bios?

 

Det kan være at det ikkje virker automatist, altså med xmp hvis du ikkje oppdaterer bios. Generelt sett, så lønner det seg å ha nyeste bios på hovedkort. 

 

 

Har nå fått RAM brikkene på plass og alt virker fint, men hvorfor har jeg "bare" 1600 MHz når jeg skal ha 2400?

 

post-132197-0-64577100-1459716039_thumb.png

Lenke til kommentar

 

 

Takker for info, da er de kjøpt hos deal.no. Hvorfor er det viktig å oppdatere bios forresten? Vil de ikke virke om jeg har gammel bios?

 

Det kan være at det ikkje virker automatist, altså med xmp hvis du ikkje oppdaterer bios. Generelt sett, så lønner det seg å ha nyeste bios på hovedkort. 

 

 

Har nå fått RAM brikkene på plass og alt virker fint, men hvorfor har jeg "bare" 1600 MHz når jeg skal ha 2400?

 

attachicon.gifram.png

 

Skrudd på xmp profile i bios, eller satt hastighet og timings manuelt?

Lenke til kommentar

 

 

 

Takker for info, da er de kjøpt hos deal.no. Hvorfor er det viktig å oppdatere bios forresten? Vil de ikke virke om jeg har gammel bios?

 

Det kan være at det ikkje virker automatist, altså med xmp hvis du ikkje oppdaterer bios. Generelt sett, så lønner det seg å ha nyeste bios på hovedkort. 

 

 

Har nå fått RAM brikkene på plass og alt virker fint, men hvorfor har jeg "bare" 1600 MHz når jeg skal ha 2400?

 

attachicon.gifram.png

 

Skrudd på xmp profile i bios, eller satt hastighet og timings manuelt?

 

 

Gikk inn på BIOS og der var alt satt til auto. Endret DRAM hastighet fra 1600 MHz til 2400 MHz og voltage fra 1.65V til 1.5V men da ville ikke Windows starte og hovedkortet lyste rødt. Gikk så tilbake og satte alt til auto igjen men forandret hastigheten til 2400 MHz og da virket alt som normalt igjen. CPUID viser nå at jeg har 2400 MHz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...