Gå til innhold

Nordmenn var også lykkejegere


Anbefalte innlegg

 

 

 

Disse to situasjonene er så ulike at det blir helt latterlig å sammenlikne dem. Beklager. Har lyst til å si meg enig, men det går bare ikke. USA trengte arbeidskraften enkelt og greit; Norge gjør ikke det.

 

Kanskje det er latterlig for noen som har null historie kunnskap ja.

 

Grunnen til at halve norge flyttet til usa var  fordi de ville slippe unna sult, undertrykkelse og fattigdom. i usa ble de lovet gratis bonuser i form av landejord.

 

hvordan er det forskjellig fra dagens lykkejegere fra afrika? de flykter fra sult, fattigdom og nød. akkurat som vi gjorde.

 

men vi i europa lover velferd istedenfor gratis jord. det er den eneste forskjellen.

 

bruk hodet! blir så jævlig provosert av høyreekstremister som tror de er overlegne andre mennesker 

 

 

Tja, den dagen du vet hvordan du skal brødfø og finne de økonomiske midlene til å huse hele verden bør du utnevnes til statsminister.

Norsk økonomi gjør det jo så bra, ikke sant? Hjelper å helle bensin på bålet til vi til slutt ikke kan hjelpe noen. Afrika er et fantastisk eksempel på et område med enorme naturressurser. Mange mennesker lider helt unødig. Hadde man pumpet penger inn i innfrastruktur og utdanning hadde saken vært en annen og man kunne fått slutt på lidelsene. Istedenfor satser man på innvandring som hjelper 000000,1% av de som trenger hjelp. Man kunne ha nådd ut til langt flere ved å få på plass en langsiktig løsning. Innvandring løser ingenting.

 

Når det kommer til midtøsten så er det klart det regionen har et problem. Det hjelper i midlertid ikke å frakte problemet fra ett sted til et annet.

 

 

Jeg er imot dagens innvandrings politikk så ikke prøv deg.

 

Det jeg derimot setter fokus på er retorikken til deg og dine hvor dere kaller folk for skadedyr, kakkerlakker og udyr.

 

Høyreekstreme elementer er mer skadelig for samfunnet enn venstreekstreme, for retorikken du benytter deg av dytter de moderate til venstresiden siden de ikke vil identifisere seg med din ekstreme ideologi. 

 

Slikt sett er høyreekstreme sin egen fiende. De kjemper imot innvandring, men retorikken din fører bare til at flere stemmer på innvandrings vennlige partier.

 

Må være vondt og ikke evne tenke flere trekk frem i tid.

 

 

OK. Prøver å forstå hva det er du egentlig sier deg uenig i. Klarer ikke å se at noen har sagt noe som helst vondt om andre mennesker i denne tråden?

 

​Man trenger da ikke tenke veldig langt for å forstå at man hadde gjort akkurat det samme hadde man kommet fra et krigsherjet land. Det eneste jeg sier er at dagens situasjon ikke er holdbar, noe du sier deg enig i. Hvorfor må man da komme med grove forutinntakelser og beskyldninger?

 

Er det rart diskusjonen er død i dette landet når man blir beskyldt for både det ene og det andre helt ut av det blå? Huff.

 

Endret av Vannlinjen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

For det første er det totalt forskjellige situasjoner av så utrolig mange grunner, det skjønner du sikkert uten at jeg bruker altfor lang tid på å forklare i detalj.

 

For det andre, som du selv skriver, så hadde nordmenn i USA ingen rettigheter. De var ikke velferdsflyktninger. Flyktninger i Norge i dag har alt av rettigheter og får alt betalt av norske skattebetalere. Det sier seg selv at det finnes grenser for hvor mange av disse resten av oss har kapasitet til å bære.

 

Så har vi kultursituasjonen. Dagens innvandrere fra midt-østen kommer fra (og med) en (u)kultur som er på full kollisjonskurs med europeiske verdier og normer. De passer overhodet ikke inn her, det er vanskelig å i det hele tatt forestille seg en verre kulturkrasj.

 

Kunne sikkert ha skrevet en bok som svar på det tåpelige innlegget ditt, men det har jeg verken tid eller gidd til.

 

Jo de var velferdsflyktninger. De fattigste uten land i Norge reiste til USA for der var det gratis jord.

 

Herregud mann les en historiebok

 

 

Ble denne jorda også dyrket gratis for dem av staten?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Nå vet jeg ikke om du er seriøs lenger, det er ikke nok velferd til å ta inn 20.000 uten at oljefondet må tappes for å betale for galskapen.

 

Men burde vell ha skjønt det når du begynte å sammenligne nav og gratis jord i usa :p

 

 

Hva har dette med motivet til lykkejegere å gjøre?

 

Halve norges befolkning flyttet til usa for å finne seg et bedre liv. Afrikanere som kommer til norge kommer hit for å finne seg bedre liv.

 

Hvor vanskelig er det å forstå? Du trenger ikke mer enn 100 iq for å se at mennesker flest uansett opphav søker seg til de regionene hvor det er best levekår for de og familien,

 

Det kalles OVERLEVELSESINSTINKT. Faen driver jeg med voksenopplæring nå? Hvor gammel er du gutt?

 

 

Hva så ?

 

Dem kan ikke komme hit som sagt, vi har ikke råd til å ta inn et par tusen engang uten at oljefondet måtte tas i bruk og det vil ikke vare evig.

 

 

Nå ror du deg unna poenget mitt som en slags slim ål.

 

Ikke gjør det. Hvorfor er afrikanske lykkejegere verre enn norske lykkejegere? Fortell oss det rett ut så vi kan se det sanne ansiktet til rasismen. 

 

Er det slik at du hater folk som er brune i huden og det er derfor det er så ille at de følger menneskelig natur?

Lenke til kommentar

[*snip*

 

Hva er det du argumenter imot da?

 

Alt jeg sier er at motivet til afrikanske lykkejegere er det samme motivet nordmenn hadde når de flyttet til usa.

 

Alt både nordmenn og afrikanere ønsket var å flyttet til land med bedre livs grunnlag.

 

Så hvorfor driver høyresiden å kaller afrikanere for skadedyr, kakkerlakker og udyr fordi de kommer til oss? Vi gjorde det samme selv når kårene i Norge var dårlige. Det er menneskelig natur

 

 

## sitatpyramide fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

 

Hva så ?

 

Dem kan ikke komme hit som sagt, vi har ikke råd til å ta inn et par tusen engang uten at oljefondet måtte tas i bruk og det vil ikke vare evig.

 

Nå ror du deg unna poenget mitt som en slags slim ål.

 

Ikke gjør det. Hvorfor er afrikanske lykkejegere verre enn norske lykkejegere? Fortell oss det rett ut så vi kan se det sanne ansiktet til rasismen. 

 

Er det slik at du hater folk som er brune i huden og det er derfor det er så ille at de følger menneskelig natur?

 

 

 

Poenget er at vi har ikke råd til å brødfø og gi husly til alle som vil hit og dette er realiteten vi må forholde oss til.

Endret av geita_
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Hva så ?

 

Dem kan ikke komme hit som sagt, vi har ikke råd til å ta inn et par tusen engang uten at oljefondet måtte tas i bruk og det vil ikke vare evig.

 

Nå ror du deg unna poenget mitt som en slags slim ål.

 

Ikke gjør det. Hvorfor er afrikanske lykkejegere verre enn norske lykkejegere? Fortell oss det rett ut så vi kan se det sanne ansiktet til rasismen. 

 

Er det slik at du hater folk som er brune i huden og det er derfor det er så ille at de følger menneskelig natur?

 

 

 

Poenget er at vi har ikke råd til å brødfø og gi husly til alle som vil hit og dette er realiteten vi må forholde oss til.

 

 

Det er ikke økonomi vi prater om nå men motivasjon.

 

Jeg har bedt deg opptil flere ganger om å bruke hodet ditt, hvorfor følger du ikke mitt råd?

 

Fortell meg hvorfor afrikanske lykkejegere er verre enn norske lykkejegere.

 

Les hovedinnlegget å forhold deg til det istendefor å spore av tråden.

Lenke til kommentar

*snip*

 

Forskjellen er da og nå.

 

Da hadde man plass, det har man ikke nå. Blir litt som å plukke bær der man utelater noen på kald bakke, mens man lar andre falle mot den gode varme kurven. Det er urettferdig.

 

Hvem er det som kaller andre for skadedyr? Har du noen lenker til disse sakene du nevner, det er da ingen her som sier seg enig i like utsagn?

 

 

## sitatpyramide fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Poenget er at vi har ikke råd til å brødfø og gi husly til alle som vil hit og dette er realiteten vi må forholde oss til.

 

Det er ikke økonomi vi prater om nå men motivasjon.

 

Jeg har bedt deg opptil flere ganger om å bruke hodet ditt, hvorfor følger du ikke mitt råd?

 

Fortell meg hvorfor afrikanske lykkejegere er verre enn norske lykkejegere.

 

Les hovedinnlegget å forhold deg til det istendefor å spore av tråden.

 

 

Det er nok du som prøver deg her ;) det står godt forklart 1 side bak hva forskjellen er.

 

Og den eneste som har brukt retorikk som parasitter og skadedyr er deg selv, samt du prøver hele tiden å dra inn rasismekortet.

 

Realiteten er at vi ikke kan brødfø alle som vil hit, det er for mange og vil ende i vår egen ødeleggelse.

Endret av geita_
  • Liker 4
Lenke til kommentar

*snip*

 

Alle kommentarfelt er fylt med kommentarer som dine. Enten det er vg, dagbladet, aftenposten eller lokalaviser.

 

Sånne som deg fyller opp feltene med dritt, derfor har flere aviser stengt sine kommentarfelt. Håper du er stolt av deg selv siden du dytter velgere i midten over til venstresiden slik at vi kan få flere innvandrere.

 

Skikkelig taktisk lurt.

 

Det var ironi, måtte påpeke dette siden jeg ikke tror du er istand til å se ironien selv.

 

 

 

 

## sitatpyramide fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

*snip*

 

Det du snakker om nå handler om noe annet enn trådens tema. Tror du dette er en syklubb hvor det er fritt frem å prate om hva du ønsker og vil?

 

Du må forholde deg til forumets regler akkurat som oss andre. Hvem tror du at du er? Tråden her handler om lykkejegere og motiv, ikke om vertslandene har økonomisk råd til å ta imot lykkejegere.

 

 

 

## sitatpyramide fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Det er nok du som prøver deg her ;) det står godt forklart 1 side bak hva forskjellen er.

 

Og den eneste som har brukt retorikk som parasitter og skadedyr er deg selv, samt du prøver hele tiden å dra inn rasismekortet.

 

Realiteten er at vi ikke kan brødfø alle som vil hit, det er for mange og vil ende i vår egen ødeleggelse.

 

Det du snakker om nå handler om noe annet enn trådens tema. Tror du dette er en syklubb hvor det er fritt frem å prate om hva du ønsker og vil?

 

Du må forholde deg til forumets regler akkurat som oss andre. Hvem tror du at du er? Tråden her handler om lykkejegere og motiv, ikke om vertslandene har økonomisk råd til å ta imot lykkejegere.

 

 

Du får fortsette å rope rasisme om alt du ikke liker å høre da. ;) Det har jo funket bra så langt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er nok du som prøver deg her ;) det står godt forklart 1 side bak hva forskjellen er.

 

Og den eneste som har brukt retorikk som parasitter og skadedyr er deg selv, samt du prøver hele tiden å dra inn rasismekortet.

 

Realiteten er at vi ikke kan brødfø alle som vil hit, det er for mange og vil ende i vår egen ødeleggelse.

 

Det du snakker om nå handler om noe annet enn trådens tema. Tror du dette er en syklubb hvor det er fritt frem å prate om hva du ønsker og vil?

 

Du må forholde deg til forumets regler akkurat som oss andre. Hvem tror du at du er? Tråden her handler om lykkejegere og motiv, ikke om vertslandene har økonomisk råd til å ta imot lykkejegere.

 

 

Du får fortsette å rope rasisme om alt du ikke liker å høre da. ;) Det har jo funket bra så langt.

 

 

Det eneste du oppnår ved å spre ditt ekstreme og rasistiske budskap er å sende moderate velgere over til venstresiden.

 

Du kjemper i teorien imot innvandring, men de retoriske og umodne politiske verktøyene du benytter deg av sender flere velgere over på vendresiden enn du tjener på ditt nazistiske hatbudskap. 

 

Med andre ord så er du og ditt forvaklede , hatende menneskesyn din største fiende.

Lenke til kommentar

Du får fortsette å rope rasisme om alt du ikke liker å høre da. ;) Det har jo funket bra så langt.

 

Det eneste du oppnår ved å spre ditt ekstreme og rasistiske budskap er å sende moderate velgere over til venstresiden.

 

Du kjemper i teorien imot innvandring, men de retoriske og umodne politiske verktøyene du benytter deg av sender flere velgere over på vendresiden enn du tjener på ditt nazistiske hatbudskap. 

 

Med andre ord så er du og ditt forvaklede , hatende menneskesyn din største fiende.

 

 

Eneste jeg har sagt er at vi ikke har råd til disse migrantene.

 

Da er man visst Hitler 2.0 :p

Endret av geita_
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jo de var velferdsflyktninger. De fattigste uten land i Norge reiste til USA for der var det gratis jord.

 

Her i Norge er det subsidier i landbruket, men dagens flyktninger vil allikevel ikke bo på landsbygda. For de krever å bo i byene der det er mange folk, og hvor de har slektninger.

 

I ditt åpningsinnlegg skriver du at de som ikke klarte seg i USA, døde en brutal død. Men ingen vil tåle i dag at flykntninger i Norge dør en brutal død av sult.

Endret av Porcius Festus
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Jo de var velferdsflyktninger. De fattigste uten land i Norge reiste til USA for der var det gratis jord.

 

Her i Norge er det subsidier i landbruket, men dagens flyktninger vil allikevel ikke bo på landsbygda. For de krever å bo i byene der det er mange folk, og hvor de har slektninger.

 

I ditt åpningsinnlegg skriver du at de som ikke klarte seg i USA, døde en brutal død. Men ingen vil tåle i dag at flykntninger i Norge dør en brutal død av sult.

 

 

Ja, om man ikke kunne dyrke jorden man fikk så døde man.

 

Dette leser du ikke om i historiebøkene men det bodde over et titalls nordmenn på søppeldynga helt frem til sin død.

 

Alkohol viste seg å være nordmenn sin fremste nemesis, og deres endelik endte på søppelfyllinga. 

 

Unner du våre innvandrere den samme skjebnen? Retorisk spørsmål. Jeg vet allerede hva svaret er.

Lenke til kommentar
Man trenger da ikke tenke veldig langt for å forstå at man hadde gjort akkurat det samme hadde man kommet fra et krigsherjet land

 

Nordmenn dro ikke til fremmede kulturer. De dro ikke til land for å suge til seg velferden. De dror ikke dit for ikke å bidra. De dro ifra krig. Og nei - hvis Norge var krigsherjet ville ikke nordmenn dratt til oljerike muslimske land. Ei heller hadde de tillatt det.

post-388664-0-67201300-1459149055_thumb.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gi asylsøkerne gratis VGS-pensum og ingenting mer også får de klare seg selv. Kunnskap er Norges gratis jord.

 

Det er en vesentlig forskjell på å få faste beløp utbetalt per måned og gratis bolig. Sammenlignet med en jordlapp. Får du bare jord må du bygge opp alt selv. Du må ta lån og sitter med risikoen. Selvfølgelig går mange på tryne og drikker seg ihjel på søppeldynga.

Dagens asylsøkere holder vi i livet i 60-70 år selvom de skulle gå på tryne. Så det er ikke sammenlignbart

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...