Gå til innhold

Muligheter og konsekvenser hvis jeg stryker i 1t matte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg har hørt er at dersom du stryker i et fag havner du bakerst i køen når det kommer til skoleplass. Har to kompiser som har strøket i fag. Han ene gikk i klassen min, men ettersom jeg går på en skole med mange søkere fikk han ikke skoleplass der og har nå droppet ut. Han kunne valgt å si ja til en annen skole der det var plass til ham. En annen kompis strøyk også i noen fag, men skolen han går på har flere plasser enn søkere, og han fikk derfor fortsette, og tok opp igjen det han strøyk høsten som var. 

Lenke til kommentar

Cluet for å skjønne matte er bare å jobbe strukturert og iherdig med det. Jobb med matte hver eneste dag, gjør samme oppgaver om igjen ofte (altså, etter at du har "glemt" dem, så ikke gjør samme oppgave hundre ganger etter hverandre, men gjør opp igjen et delkapittel du har hatt litt trøbbel med når det har gått en uke). Foreleseren min foreslo en review-schedule der du så på temaet igjen etter 1 uke, etter 1 måned, og igjen noen uker før eksamen/endelig prøve. Merk at dette da var for et høstsemester på universitetet, som ikke et lengre enn 3-4 mnd i utgangspunktet, så jeg ville anbefalt litt oftere for VGS.

Et annet tips: Ikke tenk at du ikke får det til. Det er selvforsterkende og vil føre til dårlig selvtillitt i fremtiden. Tenk at det er en utfordring, og at du har det som skal til, du må bare finne ut hvordan du kan bruke den ferdigheten.

Hilsen noen som fikk 3 i T-matte (på hengende håret etter en skikkelig innsats fra mars-juni), 2 i S-matte, og A på universitetet. (Jeg hadde endelig knekt koden - tenk positivt og jobb iherdig.)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...