Gå til innhold

Hva ateisme ikke er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ateisme feirer Jul ?

Nå er det vel kristne som er lurt til å feire en hedensk høytid da, ved at de er blitt løyet til i hundrevis av år om jesus sin fødsel, som aldeles ikke er den 24 desember... Hvorfor tror du det fremdeles heter jul og ikke kristmesse (christmas i england/usa)? Fordi jesus ikke hadde noe med jula å gjøre fra begynnelsen av..

 

For all del, vil du opprettholde løgnen om jesus sin bursdag står det deg fritt til å gjøre det i jula, men ikke kom å tro at jula er en kristen høytid er du snill, for da juger du to ganger...

Lenke til kommentar

 

ateisme feirer Jul ?

Nå er det vel kristne som er lurt til å feire en hedensk høytid da, ved at de er blitt løyet til i hundrevis av år om jesus sin fødsel, som aldeles ikke er den 24 desember... Hvorfor tror du det fremdeles heter jul og ikke kristmesse (christmas i england/usa)? Fordi jesus ikke hadde noe med jula å gjøre fra begynnelsen av..

 

For all del, vil du opprettholde løgnen om jesus sin bursdag står det deg fritt til å gjøre det i jula, men ikke kom å tro at jula er en kristen høytid er du snill, for da juger du to ganger...

 

 

Jehovas vitner feirer ikke Jul. Vi vet det at den er hedenske høytid. Ved å slå opp i forskjellige oppslagsverk vil du finne at de første kristne ikke feiret jul. Jesus påbød sine etterfølgere å feire minnet om hans død, ikke om hans fødsel. ( 1.kor 11: 24-26 )

Lenke til kommentar

 

 

ateisme feirer Jul ?

Nå er det vel kristne som er lurt til å feire en hedensk høytid da, ved at de er blitt løyet til i hundrevis av år om jesus sin fødsel, som aldeles ikke er den 24 desember... Hvorfor tror du det fremdeles heter jul og ikke kristmesse (christmas i england/usa)? Fordi jesus ikke hadde noe med jula å gjøre fra begynnelsen av..

 

For all del, vil du opprettholde løgnen om jesus sin bursdag står det deg fritt til å gjøre det i jula, men ikke kom å tro at jula er en kristen høytid er du snill, for da juger du to ganger...

 

 

Jehovas vitner feirer ikke Jul. Vi vet det at den er hedenske høytid. Ved å slå opp i forskjellige oppslagsverk vil du finne at de første kristne ikke feiret jul. Jesus påbød sine etterfølgere å feire minnet om hans død, ikke om hans fødsel. ( 1.kor 11: 24-26 )

 

Nå er man ikke helt sikker på jesus sin død heller tror jeg, i og med at den er i en bevegelig høytid...

 

JV er en merkelig sekt, de har liksom ingenting som er gøy på tapeten de, annet enn den dølle tilbedningen av fantasi guden de har fra de kristne... For et trist liv... Gled jeg og mine under ikker er hjernevasket i en slik sekt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jehovas vitner Sanne kristne har noe som er bedre enn hedenske høytider. De har ånden frukt, som er kjærlighet, glede, fred, langmodighet, mildhet, godhet, trofasthet, saktmodighet, avholdenhet. Åndens frukt frambringer en gavmildhet som er langt mer tiltalende enn den gavmildhet som blir lagt for dagen i julen, bare en gang i året. Guds ånd frambringer  godhet og selviskhet som kommer tydelig til uttrykk hver dag i året. Sanne kristne føler seg tilskyndt til å gi, ikke fordi de venter å få noe igjen eller fordi de føler seg forpliktet til det, men fordi de er fylt av ekte, kristen kjærlighet.

 

Sanne kristne kan gi gaver og hygge seg sammen hele året gjennom. Foreldre kan gi sine barn gaver til forskjellige tider i løpet av året. De behøver ikke å vente med det til jul eller til barna har fødselsdag. På den måten vil de kunne ha mange hyggelige stunder sammen, ikke bare noen få. Barna vil dessuten vite at det er foreldrene som gir dem gavene og at de gjør det av kjærlighet til dem. dette bidrar til å skape et sterkt kjærlighetens bånd mellom foreldre og barn.

 

En annen ting er at barna ikke blir oppmuntret til å være utakknemlige overfor Gud og mennesker og tro at de har krav på å få gaver på spesielle dager. Det at vi får kjennskap til sannheten om forskjellige populære skikkers hedenske opprinnelse, kan ha en vidunderlig, frigjørende virkning på oss. Vi føler ikke lenger forpliktet til å følge skikker som både i økonomisk henseende og på andre måter er en byrde. Og det viktigste er at i og med at vi får kjennskap til sannheten blir vi frigjort til å følge den handlemåte som behager Jehova, slik at vi kan oppnå evig liv i hans rettferdige, nye ordning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jehovas vitner Sanne kristne har noe som er bedre enn hedenske høytider. De har ånden frukt, som er kjærlighet, glede, fred, langmodighet, mildhet, godhet, trofasthet, saktmodighet, avholdenhet. Åndens frukt frambringer en gavmildhet som er langt mer tiltalende enn den gavmildhet som blir lagt for dagen i julen, bare en gang i året. Guds ånd frambringer  godhet og selviskhet som kommer tydelig til uttrykk hver dag i året. Sanne kristne føler seg tilskyndt til å gi, ikke fordi de venter å få noe igjen eller fordi de føler seg forpliktet til det, men fordi de er fylt av ekte, kristen kjærlighet.

 

Sanne kristne kan gi gaver og hygge seg sammen hele året gjennom. Foreldre kan gi sine barn gaver til forskjellige tider i løpet av året. De behøver ikke å vente med det til jul eller til barna har fødselsdag. På den måten vil de kunne ha mange hyggelige stunder sammen, ikke bare noen få. Barna vil dessuten vite at det er foreldrene som gir dem gavene og at de gjør det av kjærlighet til dem. dette bidrar til å skape et sterkt kjærlighetens bånd mellom foreldre og barn.

At dere behøver instruksjoner for å leve slik er vel det mest skremmende i dette.

Dette klarer vi andre uten pålegg fra en religion.

 

En annen ting er at barna ikke blir oppmuntret til å være utakknemlige overfor Gud og mennesker og tro at de har krav på å få gaver på spesielle dager. Det at vi får kjennskap til sannheten om forskjellige populære skikkers hedenske opprinnelse, kan ha en vidunderlig, frigjørende virkning på oss. Vi føler ikke lenger forpliktet til å følge skikker som både i økonomisk henseende og på andre måter er en byrde. Og det viktigste er at i og med at vi får kjennskap til sannheten blir vi frigjort til å følge den handlemåte som behager Jehova, slik at vi kan oppnå evig liv i hans rettferdige, nye ordning.

Ingen religiøs doktrine er komplett uten selvgodheten, selvfølgelig.
Lenke til kommentar

 

Jehovas vitner Sanne kristne har noe som er bedre enn hedenske høytider. De har ånden frukt, som er kjærlighet, glede, fred, langmodighet, mildhet, godhet, trofasthet, saktmodighet, avholdenhet.

Pluss alt som gjør livet morsomt selvsagt... KUN gud JV'ere skal tenke på, ikke noe annet nei..

 

Godt at dette er en sekt som er i ferd med å dø ut...

 

Er heller ikke enig i det kjøpepresset som handelsstanden har laget, men man trenger ikke være totalt blind hjernevasket religiøs for å avstå fra det....

 

 

En annen ting er at barna ikke blir oppmuntret til å være utakknemlige overfor Gud og mennesker og tro at de har krav på å få gaver på spesielle dager. Det at vi får kjennskap til sannheten om forskjellige populære skikkers hedenske opprinnelse, kan ha en vidunderlig, frigjørende virkning på oss. Vi føler ikke lenger forpliktet til å følge skikker som både i økonomisk henseende og på andre måter er en byrde. Og det viktigste er at i og med at vi får kjennskap til sannheten blir vi frigjort til å følge den handlemåte som behager Jehova, slik at vi kan oppnå evig liv i hans rettferdige, nye ordning.

Har vært langtids eksponert for fire JV'ere i mitt liv, to i min klasse på barne skolen og to i jobb sammenheng... Alle fire jugde og stjal og var i det store og hele fantastisk uærlige og lite troverdige mennesker. At ungene som gikk i min klasse på skolen stjal var kanskje ikke så rart, da de ikke fikk noen ting i det hele tatt og derfor følte seg utenfor, men at de voksne stjal var unødvendig syntes jeg... Men var det noe av verdi som ikke satt fast da ble det stjålet av disse JV'erne... Og det var alltid gjort på en sleip måte der de ALLTID dekket seg bak ignoranse når de ble tatt for tyveriet. Som om de ikke VISSTE at konfekt eskene og små kassene med mandariner som leverandørene våre kom til oss med IKKE tilfalt kun dem... De måtte pent kjøre hjem og hente dem da tyveriet ble oppdaget det ene året for å ikke bli anmeldt til politiet, før de utrolig nok forsøkte å gjøre det samme året etter...

 

Gjorde de en feil satte de alltid skylden på andre, selv når vedkommende de skylte på ikke engang var på jobben og derfor umulig kunne gjort de disse uærlige drittsekkene beskylte dem for, som de hadde gjort selv...

 

Det hele endte med at firmaet jeg jobbet for måtte omplassere JV'erne, hvis ikke hadde de endt opp med å få grisejuling av oss andre, som var dritlei jugingen, tyveriene (Til og med 5 ørene vi hadde samlet inn til å spille poker med stjal de, alt for å sitte en benkerad forover i kirken etter hva vi forsto, da de rikeste som betaler mest får sitte på de første benkene..)

 

Så nei, jeg har ingen erfaring med at JV'ere er spesielt positive mennesker som gjør mye godt, tvert i mot har jeg inntrykk av at den hjernevaskingen er farlig, for som han ene av de voksne JV'erne sa etter at vi hadde tatt ham i å snoke rundt i skapene våre i garderoben og vi holdt på å gi ham juling : "Dere puster og går rundt, men egentlig er dere døde alle sammen og derfor betyr dere ingenting for meg..". Så det så. Et temmelig forvaklet menneskesyn spør du meg, når du er så avstumpet og har så lite medmenneskelighet mot andre at du ikke anser det snoke rundt etter verdisaker i dine kollegers personlige eiendeler som å stjele...

 

Så JV'ere kan du få billig av meg... Det er folk jeg ikke stoler på lenger enn jeg kan kaste et piano, altså ikke i det hele tatt. De er tyver og løgnere som er så religiøst avstumpet at de ikke lenger har noen medmenneskelighet mot andre enn andre JV'ere, og knapt nok det etter hva jeg har skjønt... Var mange uenigheter i JV miljøet i Drammen den gangen vi var plaget av disse JV'erne ihvertfall, etterpå har jeg ikke giddet å bry meg med disse heller dårlige menneskene. De vil jo være for seg selv og føle seg bedre enn andre uten å være det og det er ikke min sak å bry meg med så lenge de ikke plager meg. Ellers så syntes jeg det er feil å hjernevaske unger, men siden det er lov er det fint lite jeg kan gjøre med det... Men at det må renses opp i disse lukkede sektene også, sammen med muslimske sekter og menigheter, er det ingen tvil om egentlig... For disse religiøse drittstøvlene er ikke med på å skape et godt samfunn, tvert i mot...

 

Men det er vel hva man får med dødskulter som kristendom og islam, der døden er det eneste hellige og hva er da vitsen med å leve et godt liv i dette livet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...