Gå til innhold

Hva har sukker å si for vektøkning / fett/ min six pack


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har endelig klart å komme i lavere fettprosent, Snart six pack. Men jeg har noen ganger søtsug og kjøper energidrikk som burn og monster annenhver dag. Men jeg regner med kaloriene, slik at de går opp med dagsplanen min. Jeg får ikke overskudd på kalorier av den grunn, holder meg til slik kaloriplanen min er, et underskudd. Nå innholder jo slik drikke masse sukker, hva vil det ha å si for min fremtidige six pack? Blir det til fett?

Endret av Haatr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du vil hode vekten uansett. 

Det eneste du vil merke det på er at energinivået vil svinge mer, og den droppen igjen skaper søtsug/sult. 

Så du kommer til å føle deg dårligere bare, samt at du går i manko på det du faktisk trenger pga disse tomme kaloriene fyller opp kvoten. 

Lenke til kommentar

Men hvis målet er å leve sunnere er det lettere å ikke "nyte livet" enn å gjøre det "til en viss grad". Heldigvis er alt relativt, også nytelse. Venner man seg av med søtsaker, tar andre ting deres plass. Man går ikke over natta til en gulrot-er-snacks-tilværelse, men på sikt er mye mulig.

Og livet blir ikke det spøtt fattigere.

Lenke til kommentar

 

Så skal man jo kunne nyte livet til en viss grad også. En energidrikk annenhver dag er helt innafor etter min mening. Det er langt verre synder enn det.

 

Om man skal drive med såkalt fitness (definert kropp med lav fettprosent), så er det absolutt ikke innenfor.

 

For det første sa TS ingenting om at han var eller er fitnessutøver.

 

For det andre viser du med dette utsagnet at du egentlig ikke har inngående kunnskap. I storparten av året vil en fitnessutøver ha en nokså normal kropp for å maksimere økning av muskelmasse. I disse periodene kan en utøver spise mer eller mindre som han/hun vil, så lenge kostholdet er basert på gode råvarer. I en kuttperiode, er det selvsagt noe helt annet, og da vil det være svært lite plass for tomme kalorier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...