Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Idag så fortalte jeg jenta jeg hadde vært forelsket i en stund at jeg hadde følelser for henne (woho er ikke en pyse lenger :w00t: ) og hun sa at hun bare liker meg som en venn, noe som er helt greit for du kan ikke tvinge en person til å like deg.

Det jeg tror jeg gjorde feil er at jeg overrasket henne (put her on the spot som de sier på engelsk) når jeg sa det siden hun er en introvert så følte at det var den eneste sjansen jeg hadde på og si det. 
Men det er måten jeg sa det på. Jeg lot følelsene ta overhånd og bare sa masse som nesten ikke ga mening og det er frustrerende.  :confused:

 

Ville det vært en god ide og kanskje snakke med henne enten over telefon eller personlig og bare få oppklart/klarlegge mine følelser for å få det ut av systemet mitt for og så kunne komme meg over henne?

Og noen folk sier at det er smart og kutte all kontakt men det vil være litt vanskelig ettersom vi har felles vennegruppe og møtes i fellesfagene våres, og hun er en ganske grei person så jeg vil fortsatt ha henne som en venn.

 

Setter pris på alle hjelpsomme svar  :)



Anonymous poster hash: 0f0be...4fc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Del 1 er å manne deg opp og fortelle om følelsene dine.

 

Hvis man får svar at andre part føler det samme er alt bra, men hvis ikke må du også følge opp med del 2.

 

Del 2 er å si at dere ikke kan være venner, dette så du kan fortsette livet ditt.

 

Du trenger ikke kutte felles vennegrupper eller ting dere har felles, bare vær klar på at hun ikke bare kan være vennen din når du har slike følelser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du trenger ikke kutte felles vennegrupper eller ting dere har felles, bare vær klar på at hun ikke bare kan være vennen din når du har slike følelser.

Takk for svar!

Men det er det jeg vil greie til slutt, komme meg over henne slik at jeg ikke har de følelsene lenger slik at vi bare kan være venner.

 

Anonymous poster hash: 0f0be...4fc

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Du trenger ikke kutte felles vennegrupper eller ting dere har felles, bare vær klar på at hun ikke bare kan være vennen din når du har slike følelser.

Takk for svar!

Men det er det jeg vil greie til slutt, komme meg over henne slik at jeg ikke har de følelsene lenger slik at vi bare kan være venner.

 

Anonymous poster hash: 0f0be...4fc

 

Famous last words... Nei, gjør som du fikk råd om og legg ned alt vennskap som ikke handler om de arenaene som er felles uansett.

Lenke til kommentar

Tja, dere kan jo bare være venner, men det vil sikkert bli klipt, spesielt når hun finner noen andre.

Lignende hendelse:

Jeg husker at på ungdomsskolen så var det en annen jente jeg hadde følelser for, hun ble sammen med enn venn av meg.

Jeg husker at jeg ble litt såret men etter en uke eller to så kom jeg meg både over det og henne. Og istedenfor og være barnslig så var bare glad for at hun hadde funnet noen som hun kunne være med.

 

Tenker kanskje at det vil ta meg litt lengre tid å komme meg over henne men vil gå bra til slutt. :)

 

Anonymous poster hash: 0f0be...4fc

Lenke til kommentar

 

Famous last words... Nei, gjør som du fikk råd om og legg ned alt vennskap som ikke handler om de arenaene som er felles uansett.

 

hva mener du med og legge alt vennskap?

betyr det å ikke snakke med henne?

ikke sitte ved henne i timen?

ikke bli med på pizzakveld med vennene hvis hun skal være med?

Endret av Shamalamadingdong
Lenke til kommentar

Hvis du er forelsket i henne så vil du ikke så lett komme over det hvis du til stadighet er sammen med henne i forskjellige sammenhenger. Det kan ta lang tid. Men samtidig blir det litt teit å "straffe" henne ved å bli iskald fordi ho ikke føler det samme.

Gi det tid. Vær så mye sammen som du er komfortabel med. Det går over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du er forelsket i henne så vil du ikke så lett komme over det hvis du til stadighet er sammen med henne i forskjellige sammenhenger. Det kan ta lang tid. Men samtidig blir det litt teit å "straffe" henne ved å bli iskald fordi ho ikke føler det samme.

Gi det tid. Vær så mye sammen som du er komfortabel med. Det går over.

Ja som sagt tidligere så ville det vært barnslig og ''straffe'' henne fordi hun ikke føler det samme.

Så jeg tenker at det ville vært smart om jeg hadde minimert min kontakt med henne med (mindre jeg må) til dette bare går over.

 

Anonymous poster hash: 0f0be...4fc

Lenke til kommentar

Poenget er ikke å straffe henne, men å ta vare på deg selv.

 

Husk at det er fullt mulig å være vennlig med folk man ikke er venner med, når jeg sier 'ikke være venn' mener jeg ikke være sur eller nekte å snakke med folk eller nekte å delta på felles aktiviteter.

Det å 'ikke være venn' er å ikke investere noe i forholdet mellom dere to.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Idag så fortalte jeg jenta jeg hadde vært forelsket i en stund at jeg hadde følelser for henne (woho er ikke en pyse lenger :w00t: ) og hun sa at hun bare liker meg som en venn, noe som er helt greit for du kan ikke tvinge en person til å like deg.

Det jeg tror jeg gjorde feil er at jeg overrasket henne (put her on the spot som de sier på engelsk) når jeg sa det siden hun er en introvert så følte at det var den eneste sjansen jeg hadde på og si det. 

Men det er måten jeg sa det på. Jeg lot følelsene ta overhånd og bare sa masse som nesten ikke ga mening og det er frustrerende.  :confused:

 

Ville det vært en god ide og kanskje snakke med henne enten over telefon eller personlig og bare få oppklart/klarlegge mine følelser for å få det ut av systemet mitt for og så kunne komme meg over henne?

Og noen folk sier at det er smart og kutte all kontakt men det vil være litt vanskelig ettersom vi har felles vennegruppe og møtes i fellesfagene våres, og hun er en ganske grei person så jeg vil fortsatt ha henne som en venn.

 

Setter pris på alle hjelpsomme svar  :)

 

Anonymous poster hash: 0f0be...4fc

 

 

Jeg er og har vært i den samme situasjonen som henne. Er mannfolk som har sagt at de er forelsket i meg. Jeg er redd å bli fanget på en måte, fordi jeg vil helst bli kjent å være venner før jeg blir sammen med noen. Vil ikke kysse eller ha sex før jeg er sikker på at dette er noe jeg vil forsøke å satse på.  Et vennskap kan jo bli noe mer med tiden, men det er ikke sikkert. Men jeg har ikke sex med dem jeg er venner med. 

Jeg kan godt forstå at hun kan like deg som en venn, selv om hun ikke vil låse seg i et forhold. Men det er opp til deg om du vil ha henne som en venn eller ikke. Hun mener nok ikke noe vondt i å være din venn altså. Er bare godt ment. Sånn er det fra min side når jeg har sagt at jeg vil være venner. Men det er det at hun vil stå fritt, for å finne ut. 

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Jeg er og har vært i den samme situasjonen som henne. Er mannfolk som har sagt at de er forelsket i meg. Jeg er redd å bli fanget på en måte, fordi jeg vil helst bli kjent å være venner før jeg blir sammen med noen. Vil ikke kysse eller ha sex før jeg er sikker på at dette er noe jeg vil forsøke å satse på.  Et vennskap kan jo bli noe mer med tiden, men det er ikke sikkert. Men jeg har ikke sex med dem jeg er venner med. 

Jeg kan godt forstå at hun kan like deg som en venn, selv om hun ikke vil låse seg i et forhold. Men det er opp til deg om du vil ha henne som en venn eller ikke. Hun mener nok ikke noe vondt i å være din venn altså. Er bare godt ment. Sånn er det fra min side når jeg har sagt at jeg vil være venner. Men det er det at hun vil stå fritt, for å finne ut. 

Det er nå så at det kanskje ikke er vondt ment. Men hvordan reagerer du hvis den som du avviser ikke lenger ønsker å være din venn?

Lenke til kommentar

 

Jeg er og har vært i den samme situasjonen som henne. Er mannfolk som har sagt at de er forelsket i meg. Jeg er redd å bli fanget på en måte, fordi jeg vil helst bli kjent å være venner før jeg blir sammen med noen. Vil ikke kysse eller ha sex før jeg er sikker på at dette er noe jeg vil forsøke å satse på. Et vennskap kan jo bli noe mer med tiden, men det er ikke sikkert. Men jeg har ikke sex med dem jeg er venner med.

Jeg kan godt forstå at hun kan like deg som en venn, selv om hun ikke vil låse seg i et forhold. Men det er opp til deg om du vil ha henne som en venn eller ikke. Hun mener nok ikke noe vondt i å være din venn altså. Er bare godt ment. Sånn er det fra min side når jeg har sagt at jeg vil være venner. Men det er det at hun vil stå fritt, for å finne ut.

Det er nå så at det kanskje ikke er vondt ment. Men hvordan reagerer du hvis den som du avviser ikke lenger ønsker å være din venn?

jeg forstår det. for den som blir avvist så er det tungt og vanskelig. Og forstår godt at det ikke er lett å være venner etter en avvisning. Men det er mange årsaker til at jeg kun ønsker vennskap med noen. Det har ikke noe med at de ikke er bra nok. Men det kan ha med andre situasjoner å gjøre.

Lenke til kommentar

 

Idag så fortalte jeg jenta jeg hadde vært forelsket i en stund at jeg hadde følelser for henne (woho er ikke en pyse lenger :w00t: ) og hun sa at hun bare liker meg som en venn, noe som er helt greit for du kan ikke tvinge en person til å like deg.

Det jeg tror jeg gjorde feil er at jeg overrasket henne (put her on the spot som de sier på engelsk) når jeg sa det siden hun er en introvert så følte at det var den eneste sjansen jeg hadde på og si det. 

Men det er måten jeg sa det på. Jeg lot følelsene ta overhånd og bare sa masse som nesten ikke ga mening og det er frustrerende.  :confused:

 

Ville det vært en god ide og kanskje snakke med henne enten over telefon eller personlig og bare få oppklart/klarlegge mine følelser for å få det ut av systemet mitt for og så kunne komme meg over henne?

Og noen folk sier at det er smart og kutte all kontakt men det vil være litt vanskelig ettersom vi har felles vennegruppe og møtes i fellesfagene våres, og hun er en ganske grei person så jeg vil fortsatt ha henne som en venn.

 

Setter pris på alle hjelpsomme svar  :)

 

Anonymous poster hash: 0f0be...4fc

 

Synes det er fint at du fortalte henne om det du følte for henne :)

Hun skjønner nok, selv om hun er introvert, hva du kommuniserte selv om du selv kanskje føler du sa masse rart i tillegg.

Jeg ser ikke noe poeng i å ringe henne for å "oppklare" noe mer. Men du kan jo si, hvis du føler at du klarer å ha henne som en venn, at du ønsker å fortsette vennskapet. Klarer du å ha henne som bare en venn?

 

Hvis ja, kan dere jo fortsette å henge i samme vennegjeng osv. og livet kan fortsette for dere begge. Ikke bry deg om hva de andre sier. Hvis du og jenta du snakker om føler at dere kan fortsette som venner, behøver dere ikke å bryte kontakt. Det er det bare dere som bestemmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg aner virkelig ikke hva du burde gjøre. Det er en vond situasjon du har havnet i, men det virker som om du håndterer det på usedvanlig modent vis. Jeg kan dele et par anekdoter fra min side, for å demonstrere at det finnes flere måter som dette kan håndteres på på en fornuftig måte.

 

I ett tilfelle så var jeg hodestups forelsket i ei jeg kjente. Det var aldri aktuelt at noe skulle skje, men følelsene forble allikevel en stund. Det var i seg selv ganske plagsomt, men vi forble venner. Hun visste antakeligvis at jeg var svak for henne, uten at jeg klart uttrykte mine følelser. Vi er nå temmelig gode venner, mine følelser har svunnet hen, og alt endte godt. Jeg er meget glad for at vi fortsatt er venner.

 

I ett annet tilfelle så hadde jeg gått ut med ei et par ganger. Hun sa så at hun ikke var interessert i å ta det videre, men at vi gjerne kunne fortsette å være venner. Jeg la kortene på bordet, og sa at jeg ikke ønsket å være venn med henne. Jeg gjorde det klart at det var fordi jeg var for tiltrukket av henne til at jeg trodde jeg kunne håndtere det på en god måte. Det var noe jeg fikk veldig stor forståelse, og generelt positiv respons på, fra henne. Det jeg tror det er viktig å ta med seg her er at hvis du ikke ønsker å være venn med henne lenger så er det viktig å være ærlig, og gjøre det klart at det er av hensyn til dine egne følelser. At det på ingen måte er ment som kritikk av henne.

 

Hmm. Nå ble jeg nostalgisk. Sukk...

Lenke til kommentar

 

 

Idag så fortalte jeg jenta jeg hadde vært forelsket i en stund at jeg hadde følelser for henne (woho er ikke en pyse lenger :w00t: ) og hun sa at hun bare liker meg som en venn, noe som er helt greit for du kan ikke tvinge en person til å like deg.

Det jeg tror jeg gjorde feil er at jeg overrasket henne (put her on the spot som de sier på engelsk) når jeg sa det siden hun er en introvert så følte at det var den eneste sjansen jeg hadde på og si det.

Men det er måten jeg sa det på. Jeg lot følelsene ta overhånd og bare sa masse som nesten ikke ga mening og det er frustrerende. :confused:

 

Ville det vært en god ide og kanskje snakke med henne enten over telefon eller personlig og bare få oppklart/klarlegge mine følelser for å få det ut av systemet mitt for og så kunne komme meg over henne?

Og noen folk sier at det er smart og kutte all kontakt men det vil være litt vanskelig ettersom vi har felles vennegruppe og møtes i fellesfagene våres, og hun er en ganske grei person så jeg vil fortsatt ha henne som en venn.

 

Setter pris på alle hjelpsomme svar :)

 

Anonymous poster hash: 0f0be...4fc

 

Synes det er fint at du fortalte henne om det du følte for henne :)

Hun skjønner nok, selv om hun er introvert, hva du kommuniserte selv om du selv kanskje føler du sa masse rart i tillegg.

Jeg ser ikke noe poeng i å ringe henne for å "oppklare" noe mer. Men du kan jo si, hvis du føler at du klarer å ha henne som en venn, at du ønsker å fortsette vennskapet. Klarer du å ha henne som bare en venn?

 

Hvis ja, kan dere jo fortsette å henge i samme vennegjeng osv. og livet kan fortsette for dere begge. Ikke bry deg om hva de andre sier. Hvis du og jenta du snakker om føler at dere kan fortsette som venner, behøver dere ikke å bryte kontakt. Det er det bare dere som bestemmer.

Etter at jeg har fått sove på det og tenkt så er jeg enig med at det er poengløst å prøve og oppklare følelsene mine noe mer ettersom hun allerede har skjønt det.

Jeg føler absolutt at vi kan fortsette å være venner.

Tenker at jeg bare burde prate med henne og fortelle at jeg vil kunne komme meg over henne og vil fortsette og være venner ettersom hun selv så at hun håpet at ting mellom oss ikke ville bli "rart".

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 0f0be...4fc

Lenke til kommentar

 

 

Idag så fortalte jeg jenta jeg hadde vært forelsket i en stund at jeg hadde følelser for henne (woho er ikke en pyse lenger :w00t: ) og hun sa at hun bare liker meg som en venn, noe som er helt greit for du kan ikke tvinge en person til å like deg.

Det jeg tror jeg gjorde feil er at jeg overrasket henne (put her on the spot som de sier på engelsk) når jeg sa det siden hun er en introvert så følte at det var den eneste sjansen jeg hadde på og si det.

Men det er måten jeg sa det på. Jeg lot følelsene ta overhånd og bare sa masse som nesten ikke ga mening og det er frustrerende. :confused:

 

Ville det vært en god ide og kanskje snakke med henne enten over telefon eller personlig og bare få oppklart/klarlegge mine følelser for å få det ut av systemet mitt for og så kunne komme meg over henne?

Og noen folk sier at det er smart og kutte all kontakt men det vil være litt vanskelig ettersom vi har felles vennegruppe og møtes i fellesfagene våres, og hun er en ganske grei person så jeg vil fortsatt ha henne som en venn.

 

Setter pris på alle hjelpsomme svar :)

 

Anonymous poster hash: 0f0be...4fc

Synes det er fint at du fortalte henne om det du følte for henne :)

Hun skjønner nok, selv om hun er introvert, hva du kommuniserte selv om du selv kanskje føler du sa masse rart i tillegg.

Jeg ser ikke noe poeng i å ringe henne for å "oppklare" noe mer. Men du kan jo si, hvis du føler at du klarer å ha henne som en venn, at du ønsker å fortsette vennskapet. Klarer du å ha henne som bare en venn?

 

Hvis ja, kan dere jo fortsette å henge i samme vennegjeng osv. og livet kan fortsette for dere begge. Ikke bry deg om hva de andre sier. Hvis du og jenta du snakker om føler at dere kan fortsette som venner, behøver dere ikke å bryte kontakt. Det er det bare dere som bestemmer.

Etter at jeg har fått sove på det og tenkt så er jeg enig med at det er poengløst å prøve og oppklare følelsene mine noe mer ettersom hun allerede har skjønt det.

Jeg føler absolutt at vi kan fortsette å være venner.

Tenker at jeg bare burde prate med henne og fortelle at jeg vil kunne komme meg over henne og vil fortsette og være venner ettersom hun selv så at hun håpet at ting mellom oss ikke ville bli "rart".

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 0f0be...4fc

 

 

Ja, enig i det siste der. Ta en prat om at du godt kan fortsette vennskapet deres, så er det ute av verden. Det er en samtale jeg har tro på og som kan gjøre ting mindre kleint senere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...