Gå til innhold

Dette lekkede iPhone 7-dekselet bekrefter nye opplysninger om Apples nye flaggskip


Anbefalte innlegg

Mange er skeptisk til Lightning-port som hodetelefonutgang fordi de de antar at den er rent digital, og derfor krever utvendig dac, som kompliserer og gjør ting større/tyngre.

 

Jeg er ikke så sikker på det: Det er 8x2 pinner i kontakten, så det skulle ikke forundre meg at det blir analog utgang fra telefonens innebygde DAC til basic headset.

 

Med mulighet for ren digital utgang også selvfølgelig!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Nei, det er jo tydelig.

Klart det er tydelig, jeg har jo ikke forsøkt å skjule at jeg har en veldig fin datahverdag nå..

 

 

 

Nei, vi har merket det. Begynner å bli skremmende at du føler du må fremheve det i hver ENESTE artikkel du svarer på. Fanatisme er ikke bra i noen som helst form. Bare som et tips; 99% av oss som er her inne har "en veldig fin" datahverdag, men vi har ikke en trang til å fremheve det hele tiden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Så det er best å ha minijack, fram til akkurat den datoen apple lanserer en telefon uten minijack, og da er det best? Eller snakker du fremtiden, som i "noen rå fram i tid"?

 

AtW

 

"Så det er best å ha minijack, fram til akkurat den datoen hvem som helst lanserer en telefon uten minijack."

 

 

Sånn, rettet opp setningen din slik at den stemmer litt bedre...:)

Lenke til kommentar

 

 

Så det er best å ha minijack, fram til akkurat den datoen apple lanserer en telefon uten minijack

 

Tenkte litt over dette, og mistenker at du faktisk har rett selv om du er sarkastisk, AtW. 

 

Teori: Om/når Apple faktisk lanserer iPhone uten 3,5mm-port skaper de over natten et marked for Lightning-headset som gjør at 3,5mm for mange blir uinteressant. Det samme markedet vil ikke oppstå om porten forblir, da headsetbransjen trenger et spark i ræva. Vi så det samme med USB - når store produsenter først hoppa på toget og kutta ut legacyporter fikk utskiftningen plutselig fart. 

 

At det i tillegg blir vanskeligere å bytte plattform når man har investert i proprietært utstyr er neppe noe Apple bekymrer seg veldig mye for ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Så det er best å ha minijack, fram til akkurat den datoen apple lanserer en telefon uten minijack, og da er det best? Eller snakker du fremtiden, som i "noen rå fram i tid"?

 

AtW

 

"Så det er best å ha minijack, fram til akkurat den datoen hvem som helst lanserer en telefon uten minijack."

 

 

Sånn, rettet opp setningen din slik at den stemmer litt bedre... :)

 

 

Isåfall kan jeg glede deg med at de første telefonene uten minijack kom for godt over 10 år siden.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De første telefonene _med_ minijack kom for ca. ti år siden ;)

 

Uansett: Det har ingenting å si å være først. Det som teller i tilfeller som dette er å være stor nok til å bestemme retningen fremover. Det er det nesten bare Apple som er i mobilverdenen pr. i dag. Kanskje Samsung også, men så langt har de ikke lyktes i å lage et like levende marked for tredjepartsprodukter som det Apple har fått til. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

 

 

Så det er best å ha minijack, fram til akkurat den datoen apple lanserer en telefon uten minijack, og da er det best? Eller snakker du fremtiden, som i "noen rå fram i tid"?

 

AtW

 

"Så det er best å ha minijack, fram til akkurat den datoen hvem som helst lanserer en telefon uten minijack."

Sånn, rettet opp setningen din slik at den stemmer litt bedre... :)

 

Isåfall kan jeg glede deg med at de første telefonene uten minijack kom for godt over 10 år siden.

 

AtW

Det var nok før telefonene ble smarte og var egnet til å spille av musikk. Mine aller første mobiltelefoner på 80-tallet hadde nok heller ikke noen plugg for koble til hodetelefoner.

 

Men etter at de ble litt smartere disse mobiltelefonene så fikk de jo også mulighet for musikk. Dermed en minijack. Nå er kanskje denne pluggen på vei til å bli erstattet av noe mer moderne og fremtidsrettet. Fint, mener jeg. Dumt, mener du. Vi er uenig. Igjen. Ikke noe stort problem...

Lenke til kommentar

Begynner å bli skremmende at du føler du må fremheve det i hver ENESTE artikkel du svarer på...

Det kan virke som det er nødvendig å gjenta. Mange som er innom Apple-diskusjoner og kaster om seg med påstander om ting de ikke kan noe om. Da er det igjen greit å minne om at Apple sine ting fungerer aldeles utmerket.

 

 

 

Fanatisme er ikke bra i noen som helst form...

Det er vi enige om.

 

 

 

Bare som et tips; 99% av oss som er her inne har "en veldig fin" datahverdag...

Det håper jeg da inderlig. Det er lite som er så frustrerende som ting man har som ikke funker.

Lenke til kommentar

 

Begynner å bli skremmende at du føler du må fremheve det i hver ENESTE artikkel du svarer på...

Det kan virke som det er nødvendig å gjenta. Mange som er innom Apple-diskusjoner og kaster om seg med påstander om ting de ikke kan noe om. Da er det igjen greit å minne om at Apple sine ting fungerer aldeles utmerket.

 

 

 

 

Så du måtte gjenta det enda en gang ja?

 

Ta det fra oss som faktisk bruker de fleste plattformene daglig; Det er langt fra alt på apple sine ting som fungerer utmerket. Har enda til gode å se noen på Windows eller Android-artiklene på denne siden som er enige i hver eneste forandring de gjør. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så du måtte gjenta det enda en gang ja?

 

Jepp.

 

 

Ta det fra oss som faktisk bruker de fleste plattformene daglig; Det er langt fra alt på apple sine ting som fungerer utmerket.

 

Ingenting fungerer perfekt for alle, men noe fungerer tilnærmet perfekt for noen.

 

 

Har enda til gode å se noen på Windows eller Android-artiklene på denne siden som er enige i hver eneste forandring de gjør.

 

Det er antagelig fordi de ikke er enig det da eller ikke liker forandringene...:)

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

Ta det fra oss som faktisk bruker de fleste plattformene daglig; Det er langt fra alt på apple sine ting som fungerer utmerket. Har enda til gode å se noen på Windows eller Android-artiklene på denne siden som er enige i hver eneste forandring de gjør.

Det er ikke alt Apple gjør som er fornuftig, men dæven så mye flinkere enn Microsoft de er på å ikke dumme seg ut ved å lansere drittprodukter.

 

Kommer det noe nytt fra MS er jeg grunnleggende veldig skeptisk. Kommer det fra Apple eller Google stoler jeg på at de vet hva de driver med og at det sannsynligvis er et godt produkt.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

De første telefonene _med_ minijack kom for ca. ti år siden ;)

 

Uansett: Det har ingenting å si å være først. Det som teller i tilfeller som dette er å være stor nok til å bestemme retningen fremover. Det er det nesten bare Apple som er i mobilverdenen pr. i dag. Kanskje Samsung også, men så langt har de ikke lyktes i å lage et like levende marked for tredjepartsprodukter som det Apple har fått til. 

Størrelse er en ting, men hvordan de driver selskapet og filosofi er en annen ting. Samsung ville ikke ha skapt et stort marked for 3. part produkter. De ville laget dem alle selv. Ikke så uvanlig at cover ol. på Galaxy telefoner er offisielle Samsung-cover.

 

Jeg tror aldri de har hatt noe mål om å oppnå noe slik. De tenker ikke på den måten.

 

Det er jo og noe i det du sier rett over her Audun. MS har lansert mye mer enn Apple som ikke har vært bra, og selskaper som Samsung har ganske lav terskel for hva som lanseres. Hvis det er Samsung kan det være bra, men det kan være skikkelig dårlig og. Apple gjør sjeldent noe med mindre de er veldig sikre på at det er bra. Blir jo selvfølgelig ikke bra alltid, men med mye høyere terskel blir det jo mindre de lanserer som er dårlig og, åpenbart.

 

 

Jeg er ellers fortsatt interessert i å vite hva folk skal gjøre med Lightning headsettene sin når de skal plugge dem i PCen jeg. Jeg har ikke noe imot å være enig i mange poeng folk sier her om headset og at det er bra. Jeg er uenig i at det er bra for alle og alt. Du vil måtte kjøpe nytt, og det vil koste ekstra. Du vil måtte ha overganger til alt annet. Det er ikke sikkert at utvalget i alle kategorier vil være bra. Heller tvilsomt. Hvor mange gaming headset kommer med Lightning liksom?

 

Jeg har nå headset med bra mic, sånn sett gaming headset, men ser ikke sånn ut. Utseende på de er jo oftest horribelt synes jeg. Jeg har fast kabelforlenger i stasjonær PC + kontroller for mic og volum i den. Den er og adapter til USB. Headsette kan jeg ta ut micen av og bruke fint med både bærbar og mobil. Fungerer og med mic for begge to. Jeg kan ikke se for meg et scenario der Lightning vil være mye lettere og bedre for å være helt ærlig. Jeg vil ikke ha adaptere (min eneste adapter er en kabelforlenger som jeg uansett måtte hatt)

Lenke til kommentar

 

Ta det fra oss som faktisk bruker de fleste plattformene daglig; Det er langt fra alt på apple sine ting som fungerer utmerket. Har enda til gode å se noen på Windows eller Android-artiklene på denne siden som er enige i hver eneste forandring de gjør.

Det er ikke alt Apple gjør som er fornuftig, men dæven så mye flinkere enn Microsoft de er på å ikke dumme seg ut ved å lansere drittprodukter.

 

Kommer det noe nytt fra MS er jeg grunnleggende veldig skeptisk. Kommer det fra Apple eller Google stoler jeg på at de vet hva de driver med og at det sannsynligvis er et godt produkt.

 

 

Akkurat på den fronten er vi enige, MS gjør mye rart, de har jo sikkert tonnevis av ekstremt dyktige folk, men det virker ikke alltid sånn, noe er bra, men det er mye rart også.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så du måtte gjenta det enda en gang ja?

Jepp.

 

 

Ta det fra oss som faktisk bruker de fleste plattformene daglig; Det er langt fra alt på apple sine ting som fungerer utmerket.

Ingenting fungerer perfekt for alle, men noe fungerer tilnærmet perfekt for noen.

 

 

 

Religiøse ser det ofte slik. Skremmende og verdt en psykologisk studie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor mange minutter går det fra Apple kun har lydutgang i Lightningkontakten, til alle vesentlige produsenter av ørepropper og hodetelefoner leverer alle sine modeller med Lightningkontakt, tror dere?

 

Jeg fatter ikke at noen klarer å gjøre dette til et problem.

Ingen klager vel når det kommer noe nytt de kan tjene penger på.

Folk kjøper jo uansett hva som gjøres med visse produkter, så hvorfor ikke lage det billigere.

Lenke til kommentar

Jeg er ellers fortsatt interessert i å vite hva folk skal gjøre med Lightning headsettene sin når de skal plugge dem i PCen jeg. Jeg har ikke noe imot å være enig i mange poeng folk sier her om headset og at det er bra. Jeg er uenig i at det er bra for alle og alt. Du vil måtte kjøpe nytt, og det vil koste ekstra. Du vil måtte ha overganger til alt annet. Det er ikke sikkert at utvalget i alle kategorier vil være bra. Heller tvilsomt. Hvor mange gaming headset kommer med Lightning liksom?

 

 

Interessant spørmål. Hvis en Apple bruker som feks forum bruker "Rogkas" (som kjører Apple på alle produkter så vidt det er mulig) sitter med Lightning headset etter at Apple fjerner minijack på Iphone 7, hva gjør han da om han vil bruke headsettet på sin Apple laptop eller pc?

 

Er denne fleksibiliteten nå borte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg er ellers fortsatt interessert i å vite hva folk skal gjøre med Lightning headsettene sin når de skal plugge dem i PCen jeg. Jeg har ikke noe imot å være enig i mange poeng folk sier her om headset og at det er bra. Jeg er uenig i at det er bra for alle og alt. Du vil måtte kjøpe nytt, og det vil koste ekstra. Du vil måtte ha overganger til alt annet. Det er ikke sikkert at utvalget i alle kategorier vil være bra. Heller tvilsomt. Hvor mange gaming headset kommer med Lightning liksom?

Interessant spørmål. Hvis en Apple bruker som feks forum bruker "Rogkas" (som kjører Apple på alle produkter så vidt det er mulig) sitter med Lightning headset etter at Apple fjerner minijack på Iphone 7, hva gjør han da om han vil bruke headsettet på sin Apple laptop eller pc?

Er denne fleksibiliteten nå borte?

Svaret på det vet man jo først etter at dette eventuelt er lansert og ser hvordan Apple har løst det. Ser man bakover i historien så har nye teknologier hatt en fin tendens til å finne gode løsninger. Jeg har god tro på at det samme prinsippet også vil gjelde i årene som kommer.

Lenke til kommentar

Det jeg aldri har klart å fatte er hvorfor de som kjøper flaggskip-mobiler er alltid opptatt å enten pakke mobilen inn i ett eller annet deksel som gjør mobilen X antal millimeter større i alle 3 dimensjoner, eller tross god utvikling av oleophobisk og ripebestandig glass alltid dekker skjermen med en stygg plastfilm full i bobler (og riper, ironisk nok), slik at da telefonen gir seg pga alder eller en annen teknisk svikt så kaster de en 100% ripefri, kosmetisk perfekt mobil etter lang bruk.

I tillegg til denne kategorien av brukere så finnes det en annen kategori: de som alltid har en mobil med knust skjerm, de som antageligvis har en utfordring med å ikke miste mobilen i bakken hele tiden.

 

off-topic, men dette er noe jeg har aldri klart å skjønne rett og slett.

 

De færreste har vel aldri mistet nøkler eller lommebok på gulvet. Samme gjelder nok mobil. At man da velger glass som materiale for ar det skal være så fint gjør vel at noen polstrer for å slippe dyr knust kunst :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...