Gå til innhold

Dette lekkede iPhone 7-dekselet bekrefter nye opplysninger om Apples nye flaggskip


Anbefalte innlegg

Jeg vil heller ha en telefon i glass som er pakket inn i skinn enn en solid telefon av plast jeg blir trist av å ta på.

Jeg vil heller ha en telefon i flotte materialer som ikke er pakket inn i noe som helst enn en solid telefon av plast jeg blir trist av å ta på...:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg er ellers fortsatt interessert i å vite hva folk skal gjøre med Lightning headsettene sin når de skal plugge dem i PCen jeg. Jeg har ikke noe imot å være enig i mange poeng folk sier her om headset og at det er bra. Jeg er uenig i at det er bra for alle og alt. Du vil måtte kjøpe nytt, og det vil koste ekstra. Du vil måtte ha overganger til alt annet. Det er ikke sikkert at utvalget i alle kategorier vil være bra. Heller tvilsomt. Hvor mange gaming headset kommer med Lightning liksom?

Interessant spørmål. Hvis en Apple bruker som feks forum bruker "Rogkas" (som kjører Apple på alle produkter så vidt det er mulig) sitter med Lightning headset etter at Apple fjerner minijack på Iphone 7, hva gjør han da om han vil bruke headsettet på sin Apple laptop eller pc?

Er denne fleksibiliteten nå borte?

Svaret på det vet man jo først etter at dette eventuelt er lansert og ser hvordan Apple har løst det. Ser man bakover i historien så har nye teknologier hatt en fin tendens til å finne gode løsninger. Jeg har god tro på at det samme prinsippet også vil gjelde i årene som kommer.

 

Hmm.. Litt generisk svar, men greit nok. Forstår du har full tillit til valgene Apple tar, men er mer interessert i dine egne personlige forventinger.

 

La oss si en Apple representant ringer deg og spør deg om tilbakemelding. Hjelp til å forme Apple's fremtid i forbindelse med fjerning av minijack (ja, ganske far fetch, men you get the point.. :))

Hvordan forventer du Apple løser dette "problemet", hva slags løsning har du lyst på skal komme fra Apple?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm.. Litt generisk svar, men greit nok. Forstår du har full tillit til valgene Apple tar, men er mer interessert i dine egne personlige forventinger.

 

Full tillit er nok å ta i, men det er jo ganske normalt å ha positive forventninger så lenge det de til nå har levert fungerer såpass tilfredsstillende.

 

 

La oss si en Apple representant ringer deg og spør deg om tilbakemelding. Hjelp til å forme Apple's fremtid i forbindelse med fjerning av minijack (ja, ganske far fetch, men you get the point.. :))

Hvordan forventer du Apple løser dette "problemet", hva slags løsning har du lyst på skal komme fra Apple?

Tja, ok, jeg kan godt være med på litt synsing jeg, selv om det blir litt "far fetched", som du sier...:)

 

Jeg forventer at Apple løser dette på en måte som fungerer tilfredsstillende. I dag har jeg to headset, ett ligger i bilen og er de EarPods som fulgte med iPhone, så har jeg et annet, og noe mer hi-fi-kvalitet, som jeg bruker på Mac'en. Eller spiller jeg absolutt mest musikk på anlegget streamet over AirPlay, så der trenger jeg ikke noen kabel. Hvis jeg fortsatt må ha to headset, ett i bilen og ett til Mac'en så er ikke dette noe som helst problem for min del.

 

Den aldrende, analoge minijack-pluggen er uansett moden for utskifting og modernisering.

 

Jeg er uansett HELT sikker på at fagfolk hos Apple vet betydelig mer om dette enn meg. Derfor føler jeg meg sikker på at når de lanserer noe så gjør de det på en måte som passer sammen med andre Apple produkter, tjenester og løsninger. Det meste av det Apple gjør blir ikke nødvendigvis vurdert isolert fra andre elementer men blir sett på som en del av en større totalitet. Det er blant annet det som gjør at det fungerer så bra som det gjør.

Lenke til kommentar

Så løsningen din på det konkrete spørsmålet er å ikke løse det? Om du ikke klarer å komme på en løsning, er det da tenkelig at dette faktisk ikke kommer til å bli løst?

 

AtW

Jeg er ganske sikker på Apple har en løsning, de trenger nok ikke min "hjelp".

Lenke til kommentar

Man kan da ikke akkurat si at Beats har bedre lydkvalitet enn hodetelefoner til 600-800kr. Det vil si at de ikke har super lydkvalitet. Får jo utallige hodetelefoner med bedre lyd og ikke minst til en vesentlig lavere pris. Man kan også si at lyd er subjektivt, men den overdøvende bassen er helt latterlig.

Man kan definitivt si at lyd er subjektivt basert på hvor inni granskauen godt disse headsettene selger. 600-800kr er kanskje å være litt for slemme mot beats. Poenget mitt var dog at sannsynligvis har Beats sørget for en økning i andelen folk som faktisk kjøper noe som er bedre enn de medfølgende headsetet.
Lenke til kommentar

 

Man kan da ikke akkurat si at Beats har bedre lydkvalitet enn hodetelefoner til 600-800kr. Det vil si at de ikke har super lydkvalitet. Får jo utallige hodetelefoner med bedre lyd og ikke minst til en vesentlig lavere pris. Man kan også si at lyd er subjektivt, men den overdøvende bassen er helt latterlig.

Man kan definitivt si at lyd er subjektivt basert på hvor inni granskauen godt disse headsettene selger. 600-800kr er kanskje å være litt for slemme mot beats. Poenget mitt var dog at sannsynligvis har Beats sørget for en økning i andelen folk som faktisk kjøper noe som er bedre enn de medfølgende headsetet.

 

nei der har du forsåvidt ett poeng. 

Lenke til kommentar

...

 

Tja, ok, jeg kan godt være med på litt synsing jeg, selv om det blir litt "far fetched", som du sier... :)

 

Jeg forventer at Apple løser dette på en måte som fungerer tilfredsstillende. I dag har jeg to headset, ett ligger i bilen og er de EarPods som fulgte med iPhone, så har jeg et annet, og noe mer hi-fi-kvalitet, som jeg bruker på Mac'en. Eller spiller jeg absolutt mest musikk på anlegget streamet over AirPlay, så der trenger jeg ikke noen kabel. Hvis jeg fortsatt må ha to headset, ett i bilen og ett til Mac'en så er ikke dette noe som helst problem for min del.

 

Den aldrende, analoge minijack-pluggen er uansett moden for utskifting og modernisering.

 

Jeg er uansett HELT sikker på at fagfolk hos Apple vet betydelig mer om dette enn meg. Derfor føler jeg meg sikker på at når de lanserer noe så gjør de det på en måte som passer sammen med andre Apple produkter, tjenester og løsninger. Det meste av det Apple gjør blir ikke nødvendigvis vurdert isolert fra andre elementer men blir sett på som en del av en større totalitet. Det er blant annet det som gjør at det fungerer så bra som det gjør.

 

Men har du ingen konkrete ønsker, eller krav?

Det er helt sikkert at det finnes fagfolk hos Apple som er i stand til å løse dette i henhold til Apples strategi og filosofi, men i dette eksempelet (folk vinner i lotto, så alt kan skje) tar Apple kontakt med forbrukeren og spør etter konkret hjelp om hvordan dette problemet skal løses.

 

(Ja, dette er lol...)

De sier: "Hei, Rogkas, som bruker av våres produkter, er du nå, i henhold til "user agreement" avtalen, pliktet til å si hvordan fortelle oss hvordan du ønsker vi løses dette "problemet" som oppstår når vi fjerner minijack fra Iphone 7. Vi ønsker kun konkrete svar som:

a/b, Mac skal/skal ikke fortsatt ha minijack, eller/og c. Mac skal ha lightning port.

Ikke konkrete svar som "det må være bra" og "det må fungere" er ikke tillatt og vil straffes med permanent utestengelse fra alle våres tjenester. Du er ellers fri til å levere flere ønsker og krav om konkrete løsninger. "

 

Tenk hvis du vant i lotto på ondsag, også fikk du dette brevet av Apple på torsdag. Hvilken konkrete personlige ønsker/krav hadde du gitt til Apple? Eller hadde du tatt en spansk en og latet som du aldri hadde mottatt dette brevet? ... :)

Lenke til kommentar

Jeg tror mye av grunnen til at Apple gjør det så bra som de gjør det er at de ikke lever i den villfarelsen at brukerne vet hvordan man lager gode produkter. Er et én ting brukere ikke kan er det nemlig å gjøre gode produktutviklingsvalg.

 

Det er et fag som gjøres best av fagfolk. Man må selvsagt forstå behovene til brukerne, men å be dem om løsningsforslag er en ekstremt dårlig idé.

 

Går jeg på en god restaurant ber jeg kjøkkenet bestemme. Det samme forholdet har jeg til elektronikk - jeg stoler på at (enkelte) produsenter er mer kompetente enn meg på hva jeg trenger og ikke trenger.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Noe av det beste produkter som er utviklet noen gang kommer av folk som har hoppet av store firma og utviklet noe eget ut fra egne preferanser.

Ut fra dine synspunkt bør de aldri høre på noen som helst men bare kjøre sitt eget løp uansett hva.

Det stemmer nok ikke helt det du sier likevel. En generasjon av iphone var veldig myk så den kunne bøyes i buksen.

Den neste utgaven var sterkere og hadde ikke dette problemet, så de må ha hørt på folk likevel.

Kanskje det var meningen at denne utgaven skulle bøyes, ikke vet jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klart de hører på folk og bryr seg om hva folk mener. Hvis ikke bommer man alltid. Men folk vet ikke hva de vil ha, bare hvilke problemer de vil ha løst.

 

Apple bommer også stadig på hva folk egentlig ønsker, de gjør det bare sjeldnere enn de som spør kundene.

 

Edit: Det viktigste i produktutvikling er å høre på kundene - man må bare ikke finne på å spørre dem om forslag til løsninger. Da ender man opp med katastrofale produkter.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Det finnes mange folk som vet hva de vil ha også, eller hva de ønsker seg. Skal ofte ikke så mye "fantasi" til for å ha noen ønsker heller, da det lett er mulig å bare se hva andre har (les:trenger ikke å tenke/oppfinne nytt). Ønsker er så klart ikke "deal breakers", da en ellers er såpass fornøyd med ett produkt at en tåler noen mindre/ubetydelige mangler, men en kan allikevel leve i håpet at personlige ønsker blir oppfylt.

Lenke til kommentar

Det finnes mange folk som vet hva de vil ha også, eller hva de ønsker seg.

Ja, og stort sett tar de feil.

 

Eller, småting vet de selvsagt, men de større sprangene kan man ikke stole på at kundene forstår før man tar dem. Hadde Apple spurt kundene før de laget produkter hadde telefoner fortsatt hatt tastatur, datamaskiner fortsatt hatt optisk drev og parallellporten hadde vært printerinngang fortsatt.

 

Hadde Apple hatt rett hver gang hadde vi imidlertid fortsatt hatt 3,5"-skjermer, nettverk hadde snakket Appletalk og Firewire hadde dominert, så det er ikke et bilde uten nyanser.

 

Trikset er å gjøre et man tror funker uten å høre for mye på de kundene som klager, for så å korrigere raskt etterpå når det viser seg at man tok feil.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Keramikklampe:

 

Det blir en såpass søkt problemstilling at jeg tror nok jeg lar være å svare deg. Annet enn at jeg er glad for at det er Apple som kommer opp med sine produktet og løsninger, og ikke kundene. For min del har jeg full tillit til den leverandøren jeg har valgt inntil det motsatte blir bevist. Det var jo derfor jeg byttet ut Microsoft etter over 20 år...:)

 

 

Kan jo spørre deg kanskje: hvilke av Apple sine flere hundre millioner kunder syns du Apple skulle ha hørt på?

Lenke til kommentar

Den er grei, du har så klart rett til å ikke svare, så skal ikke presse deg.

 

Mener selv at Apple burde høre på alle kundene sine, så vidt det er mulig. Å høre på en kunde, betyr ikke nødvendigvis at de må gjøre hva den kunden ønsker (Som Audun_K nevner, stort sett har kunden feil, eller vet ikke hva han/hun vil ha), men det er mye verdi å vite hvor foten trykker, samt en gang i blant dukker det opp ett gullkorn av en ide.

 

I dette tilfelle var jeg heller mer interessert i hva du ønsket siden du som nevnt, har mye erfaring med Apple produkter.

 

Til nå føler jeg at du kun har ett ønske, og det er å bli kvitt minijack porten.

Endret av keramikklampe
Lenke til kommentar

Til nå føler jeg at du kun har ett ønske, og det er å bli kvitt minijack porten.

Jeg har ikke noe spesielt behov for å bli kvitt minijack'en jeg, men jeg ser heller ikke på det som noe problem om den skulle forsvinne. Hvis Apple fjerner den har jeg tillit til at det løser seg på en fin måte.

Lenke til kommentar

Du river istykker alle fanboys her TK, pent.

Som du sier, de klarer ikke å forklare hvorfor dette er et smart trekk, men det fremheves at Apple stadig må drive utviklingen fremover.

F.eks fjerne diskettstasjon, fjerne CD stasjon, fjerne USB portene, fjerne ladeporten og la det være bare en usbport til lading og usb samlet.

Kundene stoler på at Apple finner en løsning, og det gjør de nok. Jeg skjønner bare ikke hvorfor dette er smart, handler vel mer om å gå sine egne veier for å skille seg ut og fordi de kan. Hva gjør du når du skal lade og bruke headset samtidig f.eks med kun en port?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...