Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy S7


Anbefalte innlegg

Dere gir telefonen minus for ingen Edge skjerm?? Burde fått pluss for at Samsung gir deg alternativet! Forventer fra nå av at alle telefoner uten Edge blir trukket for dette.

 

Og hvorfor gir dere ikke f.eks iPhone minus for det mangler luftvisning? Blir like dumt som å gi Samsung minus for ikke å ha trykkmåling i skjermen.

 

Den eneste minusen jeg mener hører til, er mangelen på USB Type-C. Det er veldig synd, men regner med det er siden Gear VR har Micro-USB.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere gir telefonen minus for ingen Edge skjerm?? Burde fått pluss for at Samsung gir deg alternativet! Forventer fra nå av at alle telefoner uten Edge blir trukket for dette.

 

Og hvorfor gir dere ikke f.eks iPhone minus for det mangler luftvisning? Blir like dumt som å gi Samsung minus for ikke å ha trykkmåling i skjermen.

 

Den eneste minusen jeg mener hører til, er mangelen på USB Type-C. Det er veldig synd, men regner med det er siden Gear VR har Micro-USB.

Les starten på artikkelen ("Det er altså noen forskjeller på telefonene, og det er de vi vil sette fokus på her").  Når han skriver at hele testen er knyttet opp mot Edge varianten, så er det jo logisk at oppsummeringen gjør det altså. Det er vel heller ikke så rart at alle tester blir sammenlignet mot iPhone også, siden det er bare slik de fleste mobiltek-journalister skriver.(om det er fordi flesteparten av de bruker iphone selv eller om det er fordi de vet det skaper drama i kommentarfeltene er jeg ikke sikker på men :p

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål: GMail støtter ikke exchange står det. Er det en spesiell utgave av gmail-appen i denne mobilen? Min gmail-app på min gamle Note 4 støtter i alle fall Exchange, og det er den helt vanlige gmail-appen fra Google. Hva kan det være at akkurat denne telefonen ikke støtter det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Igjen - dere trekker poeng for at Gmail appen ikke støtter Exchange... Den er da ikke laget av Samsung, og i tillegg - jo Gmail appen fra Google støtter Exchange uten problem så enten er det ikke Gmail appen, men heller en Samsung propritær løsning, eller så fortjener den ikke trekk for det!

Ja, dette skjønner ikke jeg heller.. Jeg bruker exchange via gmail hver dag. Er det en egen gmail-app her? I så fall er det vel bare å hive den ut og legge inn vanlig gmail-app fra Google?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Igjen - dere trekker poeng for at Gmail appen ikke støtter Exchange... Den er da ikke laget av Samsung, og i tillegg - jo Gmail appen fra Google støtter Exchange uten problem så enten er det ikke Gmail appen, men heller en Samsung propritær løsning, eller så fortjener den ikke trekk for det!

Ja, dette skjønner ikke jeg heller.. Jeg bruker exchange via gmail hver dag. Er det en egen gmail-app her? I så fall er det vel bare å hive den ut og legge inn vanlig gmail-app fra Google?

 

For at Exchange skal fungere må det ligge inne Exchange services. Dette har samsung unnlatt å ta med, så da hjelper det lite at gmail appen støtter det. Det man kan gjøre er å laste ned og installere exchange services, men det ligger ikke i play store, så må sideloade den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen - dere trekker poeng for at Gmail appen ikke støtter Exchange... Den er da ikke laget av Samsung, og i tillegg - jo Gmail appen fra Google støtter Exchange uten problem så enten er det ikke Gmail appen, men heller en Samsung propritær løsning, eller så fortjener den ikke trekk for det!

Den fortjener trekk for det, fordi det er Samsungs feil. De har valgt å ikke inkludere Exchange Frameworks-pakken. Den kan dessverre ikke etterinstalleres fra Google Play. Appen kan derimot sideloades, det gjorde jeg på S6 Edge og fikk Exchange-støtte i Gmail-appen. Her har Samsung utelatt funksjonalitet, hvorfor kan vi bare spekulere om.

 

 

 

Igjen - dere trekker poeng for at Gmail appen ikke støtter Exchange... Den er da ikke laget av Samsung, og i tillegg - jo Gmail appen fra Google støtter Exchange uten problem så enten er det ikke Gmail appen, men heller en Samsung propritær løsning, eller så fortjener den ikke trekk for det!

Dette er noko samsung har blokkert for i API'et.

 

Ikke akkurat blokkert, de har bare valgt å ikke inkludere det i appen, les over.

 

 

Et lite spørsmål: GMail støtter ikke exchange står det. Er det en spesiell utgave av gmail-appen i denne mobilen? Min gmail-app på min gamle Note 4 støtter i alle fall Exchange, og det er den helt vanlige gmail-appen fra Google. Hva kan det være at akkurat denne telefonen ikke støtter det?

Det er ingenting spesielt med appen, det er bare Samsung som har valgt å utelate Exchange Frameworks. Les ellers første svar over her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg skummet litt raskt over, men hvor er sammenligningen opp mot Galaxy S6 Flat som jeg skriver på nå? Hva har blitt bedre/dårligere? Jeg er ikke fornøyd med batteritiden på min s6. Den er rett og slett ræva, ellers fornøyd.

 

Minus for ingen edge. Ha ha. Dagens :) skulle heller stått som pluss.

Lenke til kommentar

To ting som er litt skuffende med S7 kontra S7 Edge.

 

1) Vekt.

Mindre skjerm og betydelig mindre batteri burde muliggjøre lavere vekt. Men den forskjellen er kun noen usle gram.

 

2) Pris.

Prisforskjellen mellom Edge og "vanlig" har tidligere vært rundt 1500kr og dette burde det fremdeles være, minimum. Tipper denne modellen vil falle betydelig i pris om noen måneder, mer enn Egde utgaven.

Lenke til kommentar

 

"Telefonene lagrer både vanlige JPG-filer og råfiler med data rett fra bildebrikken i DNG-format. Det som er veldig smart her er at hvis du har et minnekort i telefonen vil telefonen sende de komprimerte JPG-filene dit, mens de enorme råfilene legges på den interne lagringen."

Det er flott at kamera har RAW støtte, men stusset litt over denne setningen. Jeg hadde nok foretrukket å få RAW filene ut på minnekortet enn at de lagres på internminnet. 

Mulig at RAW filene er så store at det ville gått for tregt å lagre dem direkte til minnekortet. Ytelsesforskjellen mellom minnekortet og internminnet er enorm.

 

Et helt ordinært kamera skiver jo RAW til minnekort. Min D810 er ikke noe fartsmonster, men har aldri måtte vente på at det skal bli ferdig med å skrive data til minnekortet selv om filene er 75MB. Men så buffres jo filene i kamera først, så det er nok der det ligger.. 

Endret av Kenneth Solfjeld
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg skummet litt raskt over, men hvor er sammenligningen opp mot Galaxy S6 Flat som jeg skriver på nå? Hva har blitt bedre/dårligere? Jeg er ikke fornøyd med batteritiden på min s6. Den er rett og slett ræva, ellers fornøyd.

 

Minus for ingen edge. Ha ha. Dagens :) skulle heller stått som pluss.

 

Mer behagelig å holde pga avrundede kanter på baksiden, bedre kamera pga dual pixel, bedre batterikapasitet (tror det var 3000 mah på s7 og 3600 på Edge), mye raskere lese- og skrivehastighet pga UFS 2.0+, vanntett (ip68) og støtte for minnekort.

Lenke til kommentar

 

 

Igjen - dere trekker poeng for at Gmail appen ikke støtter Exchange... Den er da ikke laget av Samsung, og i tillegg - jo Gmail appen fra Google støtter Exchange uten problem så enten er det ikke Gmail appen, men heller en Samsung propritær løsning, eller så fortjener den ikke trekk for det!

Ja, dette skjønner ikke jeg heller.. Jeg bruker exchange via gmail hver dag. Er det en egen gmail-app her? I så fall er det vel bare å hive den ut og legge inn vanlig gmail-app fra Google?

 

For at Exchange skal fungere må det ligge inne Exchange services. Dette har samsung unnlatt å ta med, så da hjelper det lite at gmail appen støtter det. Det man kan gjøre er å laste ned og installere exchange services, men det ligger ikke i play store, så må sideloade den. 

 

 

Takk for oppklarende svar! :)

Lenke til kommentar

Gmail-appen støtter ikke Exchange

 

Ingen løsning for trykkmåling i skjermen

 

Ingen Edge-skjerm

 

Lese resten av kommentarene før man kommenterer er noe drit, eller hva? :)

 

 

Som forklart MANGE ganger her, så har Samsung utelatt å inkludere exchange funksjonalitet i gmail appen, som da betyr at du må sideloade exchange services om du ønsker å bruke det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ytelsestester er eigenltig ikkje relevant i forhold til om menyer går raskt, eller om det oppleves raskt, men ville definitivt ha oppgradert s6, og xperia 5 og så kjørt test. På min z5 har eg mykje høgare tal, om enn mykje lågare enn s7.. :) Men trur at tala vil endre seg ein god del

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...