Gå til innhold

Anbefaling av fjellsko/støvler, mitt første par!


Anbefalte innlegg

Hei, 


 


Skal invistere i mine første "skikklige" fjellsko/støvel og drukner litt i utvalget.. 


  • Bor på vestlandet (Mye vått myr-landskap)
  • Kommer til å bli brukt på en del teltturer (oppakning kanskje fra 15-20 kg) 
  • Kommer i hovedsak til å bli brukt vår, sommer, høst. 
  • Mye fisking
  • Må være vanntett 
  • Skinn eller syntetisk?

Etter mye lesing ser det ut som Alfa Walk King og Crispi Skarven er de to mest populære skoene.


Har prøvd begge parene i butikk, men de virker veldig "voldsomme" og robust begge to, men kanskje det er det jeg trenger?


 


Jeg er igrunn veldig fersk når det gjelder friluftsliv og setter stor pris på litt hjelp og ulike meninger! Takk:)


Endret av gribben90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fjellstøvler er en investering, ikke sett noen store begrensinger på prisen. Bedre å kjøpe noen som er dyre, gode og varer en stund enn å kjøpe noen billigere som du må bytte ut relativt kjappt.

Ja, derfor er ikke prisen tatt opp som et tema.

Alfa Walk King og Crispi Skarven er vel ikke å beregne som billigsko.

 

Men trenger litt konkrete erfaringer/meninger i forhold til bruksområdet mitt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har du kjøpt deg sko nå? Det viktigste når du kjøper fjellsko er at du syns de sitter som støpt! Jeg bruker å teste mange forskjellige par, eller ja helt til jeg sier at disse skal jeg ha. Når det føles ut som at skoen er laget til bare deg, ja da er det riktig sko. 

 

Når det er snakk om vår, sommer eller høst på vestlandet så trenger du neppe så mye lester, så da trenger du ikke tenke på å ha god plass i skoene. Jeg foretrekker at jeg får plass til lester selv på sommeren, men så kan det jo lett være 5-6 grader på fjellet her nordpå. 

 

Både Alfa og Crispi lager kvalitet, så du blir neppe misfornøyd uansett hva du gikk / går for. 

 


 

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Hadde et par Crispi Skarven i forfjor, men sålene var så livsfarlig glatte på våt stein / røtter at jeg måtte krangle meg til å levere de inn igjen! Etter å ha fulgt tips fra leverandøren om å bruke sandpapir og zalo på sålene uten resultat, tok jeg de med på XXL for å klage. Med det første ville han ikke ta de inn igjen, men etter å ha sett min fortvilelse av å ha brukt så mye penger på ubrukelige sko, fikk jeg bytte til et par Bergans fjellsko. De er helt fantastisk godt grep på, og anbefales på det sterkeste, så sant de passer til foten din! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...