Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har gjort noe veldig dumt


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-245639

Hun som videresendte meldingene hadde jeg satt på listen over ignorerte personer. Hun kan brenne et visst sted.

 

Du mister må få deg ryggrad og stå for dine feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klassisk "skylde på andre"-mentalitet.

Absolutt ikke. Det er klassisk "hvorfor kan du ikke passe dine egne saker, di jævla røy".

 

 

Med den logikken så var det ikke opp til Snowden og de andre varslerne å si ifra om overvåkingen og diverse andre ting heller, de er idioter. Du er altså fly forbanna på varslerne, ikke NSA og de andre etatene?

Vil si det er en ganske vesentlig forskjell på noen som ikke er tro mot kjæresten og en regjering som dolker folket i ryggen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Absolutt ikke. Det er klassisk "hvorfor kan du ikke passe dine egne saker, di jævla røy".

Selvfølgelig er det det. Bra at det kom frem i dagen. Uærlighet og bedrageri må få konsekvenser, og det er jaggu fint det ble oppdaget. Har aldri skjønt logikken med at man absolutt skal beskytte de som gjør gale ting, uansett hva det måtte være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er et eksempel på hvorfor man ikke kan stole på folk. Man kan heller ikke stole på seg selv.

 

TS tror at dama hans er det beste som noen gang har hendt han, men samtidig så dreit han langt i det i en periode hvor han tok henne for gitt. Jeg tror det kan skje for alle. Og dermed kan ingen stoles på 100%. Shit happens.

 

Ja, det er normalt at dette skjer i et forhold. Hvorvidt det er normalt at det blir funnet ut av er en annen sak. Folk er begrenset rasjonelle. Vi tenker og handler ikke alltid i tråd med den personen vi identifiserer oss som. De aller fleste anser seg selv for å være ærlig og pålitelig, men vips - så har du satt til side disse verdiene til fordel for en fristelse eller fantasi.

 

Jeg synes du fortjener å bli dumpa. Hvis du ikke blir dumpa vil dette uansett være inntrykket hun har av deg. Du er mindre verdt nå enn du var. Noe som også gjør henne mer tilbøyelig til å finne seg en annen. Lykke til.

 

Edit: Hun kommer nok ikke til å dumpe deg over dette lille sprellet. Men kanskje hun vil skremme deg med å si at hun trenger en pause eller noe. Bare så du kan forstå at du faktisk kan miste henne, og ikke bør ta henne for gitt (slik du åpenbart gjorde). Du fortjener denne påminnelsen. Men dersom hun gjør dette kan du selvfølgelig ta en sjanse og heller kutte henne helt ut, slik at hun kommer krypende tilbake til deg. Dersom hun gjør det, vinner du alt. Hvis ikke, taper du alt.

 

Ja, du har driti deg ut. Men nå har du en mulighet til å eksperimentere med spillet. Bare innse at du allerede har tapt henne, så kan du egentlig gjøre det du vil. Det er verdifull kunnskap uansett.

Endret av Løgn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det det. Bra at det kom frem i dagen. Uærlighet og bedrageri må få konsekvenser, og det er jaggu fint det ble oppdaget. Har aldri skjønt logikken med at man absolutt skal beskytte de som gjør gale ting, uansett hva det måtte være.

Du er jammen meg ikke snau. Pass dine egne saker du også.

 

Det er faenimeg ikke ulovlig å være utro. At det er ufint mot de som blir utsatt for det har jeg full forståelse for, og jeg er ikke her for å forsvare trådstarter på noen som helst måte.

Lenke til kommentar
Du er jammen meg ikke snau. Pass dine egne saker du også.

 

Det er faenimeg ikke ulovlig å være utro. At det er ufint mot de som blir utsatt for det har jeg full forståelse for, og jeg er ikke her for å forsvare trådstarter på noen som helst måte.

 

Det er ikkje ulovleg å varsle kjæresten til dei som er utro heller. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er faenimeg ikke ulovlig å være utro. At det er ufint mot de som blir utsatt for det har jeg full forståelse for, og jeg er ikke her for å forsvare trådstarter på noen som helst måte.

Høres ut som at det er det du gjør, forsvarer de som lyver, bedrar...

 

Edit: et hypotetisk spørsmål, hvis dama di (evt) skulle vært utro, hvem ville du tatt et oppgjør med? Henne, eller 3. part (altså personen hun var utro med)?

Endret av stigfjel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her var det en del avsporing!
Prøv å hold dere til diskusjonen som TS startet og svar gjerne på det han lurer på , svaret som kom litt senere og som viser litt hvordan en mann føler det når han finner ut av noe lignende får livets rett siden det er innenfor trådens tema.
Kan være jeg begynner å fjerne en del av innleggene som er ren avsporing fra nå av.

Lenke til kommentar

 

Har vært sammen med dama i ca 6 mnd. Hun er mitt livs drøm, og jeg er hennes. Jeg bedro henne.

 

Var på reise og litt sent en kveld etter litt for mye alkohol sendte jeg noen meldinger med en gammel flamme jeg ikke burde gjort. Meldingene fortsatte de 2-3 dagene jeg var bortreist og etterpå følte jeg meg bare dårlig og la det hele i glemmeboken. Jeg elsker dama og vil bare ha henne i hele verden. For meg var ikke dette noe problem da jeg visste hva jeg hadde lært og det endret ingenting i forhold til meg og dama. 

 

Så til dagens sak, denne dama jeg chattet med i 2-3 dager for første gang på årevis, fant ut at jeg har dame og sendte meldingene til dama mi. 

 

Hun er knust, innholdet i meldingene er både seksuelt og ellers upassende. Jeg klarer ikke å gjøre annet enn å si at det skjedde og at det var en prøvelse for forholdet vårt som jeg kom ut av med ett formål, å ta forholdet til dama mi videre. 

 

Hun er såret og redd og slik oppførsel er ikke noe hun ønsker i livet sitt. Har snakket med henne og hun skal ha noen dager å tenke seg om sier hun. 

 

Jeg forventer å bli dumpet. Jeg skjønner at hun tolker dette som både svik og utroskap og det at det varte ei helg og ble avsluttet betyr ikke så mye for henne. Hun er klart redd for dette og frykter gjentakelse osv. 

 

Jeg har med andre ord, kastet bort det beste som noen gang har hendt meg. 

 

Hva synes dere? er det normalt for et forhold å gå igjennom slike prøvelser og så lenge forholdet kommer seirende ut og det avsluttes raskt og sviket ikke tas videre og realiseres fysisk så betyr det at det er et godt forhold? 

 

Personlig er jeg skuffet over meg selv, over at jeg var så svak at jeg innledet det, at jeg lot meg dvele i fantasien. Jeg er skuffet over at det tok 2-3 dager for meg å avslutte det og kutte kontakten. 

 

Anonymous poster hash: ca329...ede

 

 

Det beste svaret jeg kan gi deg her er at du må gå dypt inn i deg selv. Er du 100% sikker på at du virkelig elsker damen din så mye som du gjør? Er svaret ja på dette bør du virkelig vise hun at det er henne som gjelder og du bør oppføre deg som ny-forelsket , kom med overraskelser til henne og ikke minst prøv å ha noen samtaler om temaet når det passer seg hvor du kanskje kan få forklart deg litt bedre.

 

Livet er ikke en rak linje , men som et hav med bølger der man både er på toppen og bunnen , det samme er det med forhold , et bra forhold som trolig ikke kan erstattes kan støte på utfordringer som ikke nødvendigvis ødelegger forholdet ( utroskap ) og som man kan se på som bunnen i en bølge , er man villig til å satse på hverandre og ikke gjøre de samme tabbene på nytt så kan forholdet bli langt bedre og kanskje bedre enn det noen sinne var.

 

Hvor mange menn her hadde ønsket at kona si skal være enslig resten av livet om noe skjedde med dem? Hvor mange kvinner tror dere virkelig ønsker at dere skal være alene resten av livet om hun dør? På samme måte kan man jo spørre seg om man kan tilgi og prøve å bygge videre på det som var bra?

 

Personlig mener jeg ikke utroskap nødvendigvis behøver å drepe et forhold, det vil derimot gi oss premisser for å bygge videre på og kanskje forstå hva som var / er galt. Noen menn / kvinner er utro pga at de føler seg alene eller for gitt , andre pga ren idioti og alkohol , mens i noen tilfeller kan det være libidoen som gjør at dette skjer.

 

Så jeg kan ikke anbefale at man kaster ut "drittkjerringa" eller "helveteskisen" bare fordi man gjør en feil , prøv heller å finne ut hva som forårsaket det og jobb med forholdet , funker det ikke så kan man finne en måte å avslutte det på etter hvert. 

 

Igjen dette betyr ikke at man skal godta hva som helst , men i alle fall bør man være åpen for å jobbe og gjøre noe ut av en vanskelig situasjon , spesielt om barn er involvert.

Lenke til kommentar

Jeg er jo ganske konservativ i forhold til andre, men er det å chatte med en eks virkelig utroskap?

Et bedrag ja og det var veldig upassende, men neppe utroskap i ytterste forstand?

 

TS kom i en slags ferierus der han var fullstendig ensporet, og ikke tenkte på at eksen kanskje trodde han ville gjenoppta forholdet. Da eksen like etterpå fikk greie på at han hadde ny kjæreste, kan hun ha blitt såret og rasende.

Endret av Porcius Festus
Lenke til kommentar

Kan det tenkes at TS gjorde dette for å få bekreftelse? Manglende bekreftelse fra kjæresten kan få personer til å søke bekreftelse andre steder (fra andre personer). Det er ofte en grunn til at folk gjør som de gjør. Hvis alt hadde vært gull og grønne skoger forholdsmessig så hadde kanskje ikke TS følt behov for å kontakte den gamle flammen. 

Lenke til kommentar

 

Har vært sammen med dama i ca 6 mnd. Hun er mitt livs drøm, og jeg er hennes. Jeg bedro henne.

 

Var på reise og litt sent en kveld etter litt for mye alkohol sendte jeg noen meldinger med en gammel flamme jeg ikke burde gjort. Meldingene fortsatte de 2-3 dagene jeg var bortreist og etterpå følte jeg meg bare dårlig og la det hele i glemmeboken. Jeg elsker dama og vil bare ha henne i hele verden. For meg var ikke dette noe problem da jeg visste hva jeg hadde lært og det endret ingenting i forhold til meg og dama. 

 

Så til dagens sak, denne dama jeg chattet med i 2-3 dager for første gang på årevis, fant ut at jeg har dame og sendte meldingene til dama mi. 

 

Hun er knust, innholdet i meldingene er både seksuelt og ellers upassende. Jeg klarer ikke å gjøre annet enn å si at det skjedde og at det var en prøvelse for forholdet vårt som jeg kom ut av med ett formål, å ta forholdet til dama mi videre. 

 

Hun er såret og redd og slik oppførsel er ikke noe hun ønsker i livet sitt. Har snakket med henne og hun skal ha noen dager å tenke seg om sier hun. 

 

Jeg forventer å bli dumpet. Jeg skjønner at hun tolker dette som både svik og utroskap og det at det varte ei helg og ble avsluttet betyr ikke så mye for henne. Hun er klart redd for dette og frykter gjentakelse osv. 

 

Jeg har med andre ord, kastet bort det beste som noen gang har hendt meg. 

 

Hva synes dere? er det normalt for et forhold å gå igjennom slike prøvelser og så lenge forholdet kommer seirende ut og det avsluttes raskt og sviket ikke tas videre og realiseres fysisk så betyr det at det er et godt forhold? 

 

Personlig er jeg skuffet over meg selv, over at jeg var så svak at jeg innledet det, at jeg lot meg dvele i fantasien. Jeg er skuffet over at det tok 2-3 dager for meg å avslutte det og kutte kontakten. 

 

Anonymous poster hash: ca329...ede

 

Hvordan kan man bedra sin livs drøm? Den forstår ikke jeg. 

Lenke til kommentar

For ei røy som sendte meldingene videre. Hun hadde jeg ikke giddet å hatt mye kontakt med i ettertid. For ei møkkakjerring.

 

HELT uenig. Hun gjorde det riktige. Fortalte sannheten til en som hadde en kjæreste. Well done til henne, ville gjort det samme selv..

Og hvordan kan du kalle henne en møkkakjerring? Det er han som er en møkkamann...

Endret av oslojenta90
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Two wrongs does not make a right.

 

At mannen og kjæresten hans har problemer, er jo ikke hun tredje sitt problem? Hun høres ut som ei sjalu bitch som ikke vil han og kjæresten hans skal ha noe fint, siden ikke hun kan få det selv.

 

At du som jente er enig med henne, finner jeg ikke det minste overraskende. ;)

Lenke til kommentar

Anna enn at det er fullstendig etisk riktig å sei i frå til kjærasten at mannen er utru (eller prøver å vere det), so ville det kanskje blitt hennar problem dersom kjærasten til mannen kunne finne på å skulde på ho for at mannen var utru. I og med at ho sa i frå fyrst, so visar det til kjæresten at ho som tredjepart faktisk ikkje har skuld. 

Lenke til kommentar

Det at hun ikke visste han hadde kjæreste, er det som fritar henne fra skyld. At hun er en sladrehank er bare barnslig og bitchy.

Den som er barnslig her er at TS gjorde noe han aldri burde gjort. Og nå må han ta konsekvensene av det. Gjør man noe dumt kan man ikke regne med at det ikke blir rapportert videre. Hun har ingen lojalitetsplikt overfor ham på noen måte. Den logikken med at man liksom skal beskytte den som har gjort noe galt har jeg aldri skjønt.

Lenke til kommentar

Det er neppe noen som ikke mener at dette var noe han ikke burde gjort. Og det virker å være ganske generelt at han må ta konsekvensen. Men hva konsekvensen skal være starter uenigheten. Noen er klar med øksa og mener halshugging tydeligvis er eneste rette straff, siden saken var utroskap og det er skikkelig ikke. Eller hva? Nå er ikke utroskap definert i loven og det er opp til hver enkelt hva som er utroskap. Mange vil mene at sms-meldinger ikke er det, uansett innhold. Og noen vil selvsagt mene at det er det, spesielt når en kar lar seg rive med. 

 

Jeg tror TS har fått og får straffen sin daglig nå. Og han hadde fått det uansett, i form av å leve med sin dårlige samvittighet. Kanskje saken hadde vært best om det var det eneste resultatet. Istedet for ble kjæresten hans også straffet nå, med ukevis med sorg og frustrasjon. TS mister ikke bare kjæresten, men også en venn (nekter å tro at de fortsatt er venner)....

 

Saker har som regel flere sider og flere involverte. Og steike så glade vi er i å straffe synderne!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...