Gå til innhold

Lanserer lik mobilpris i hele Norden og Baltikum


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-GlDE6z

 

249,- for 1,5 GB? Får jo det dobbelte hos Talkmore for den prisen.

 

Bestilte abonnement hos Ice i forrige uke, og da ringte Talkmore og ville ha meg til å angre.

Tenkte med meg selv at de kan mase så mye de vil, men jeg ønsket meg et rimeligere abonnement selv om det ville bety færre GB.

 

Så får jeg tilbudet om 5GB abonnement, med 50% rabatt de neste 6 mnd, uten bindingstid.

 

5 GB til 149,- med andre ord.

 

No brainer, ja takk! Fortsatt Talkmore-kunde, og fornøyd med det :)

 

Gjorde nøyaktig det samme faktisk

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Chess er et annet varemerke, med et annet image. Men jeg kan jo legge til at både mycall og onecall, med Telia som eier, kuttet kraftig i roaming-prisene idag.

Lenke til kommentar

Da jeg leste at Netcom skulle bli til Telia, tenkte jeg at dette ville være en gyllen anledning for å innføre større datapakker på mobilabonnement.

Men deres største abonnement "SMART TOTAL" er fremdeles 20 GB, akkurat som før.

 

Flott med lik pris i flere land, men en forbedret datamengde er på overtid.

 

Norge:

dbgVO3y.png

 

Sverige:

RqdVWas.png

 

Danmark:

19cV3zZ.png

 

 

Tror ikke Netcom/Telia at nordmenn verdsetter mobildata?

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da betaler du dobbelt så mye som du behøver:

 

https://talkmore.no/

 

Sjekk kampanjen på Fritt5000

Det er bare rabatt i de første to månedene, men med Talkmore får du to nye måneder gratis for hver nye kunde du klarer å verve.

https://talkmore.no/verving

Er du flink, trenger du aldri å betale.

Et billig og bra abonnement med mange brukere, og det er flere vervetråder i forumet.

En ny kunde oppgir ditt telefonnummer når han bestiller, og dere får begge 2 mnd gratis.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Telenor burde gjøre det samme.

Det handler jo om hvor de har nett. Netcom tok ikke med Balkan, fordi de tror mange nordmenn trenger det. Da hadde det nok heller blitt Spania. Grunnen er jo at det har infrastruktur der. Samtidig så har jo Telenor infrastruktur i andre land enn Norge, så de og har mulighet til å gjøre noe lignende.

 

 

Ellers hjelper det veldig ofte å bytte abonnement. Da ringer de/sender SMS/e-post med nytt tilbud. Da kan du lett få en bedre pris enn det du har i dag. Eventuelt mer data f.eks. Selv om det er bindingstid på slike avtaler kan de være ganske gode.

Lenke til kommentar

Da jeg byttet fra Netcom til Talkmore for et par år siden, ringte Netcom og tilbød meg en bedre pris enn jeg hadde før.

Men de klarte ikke å matche Talkmore sine priser.

 

Dessuten var hovedgrunnen til at jeg byttet at Telenor hadde 3G på hytta.

Nå har begge det, og jeg er faktisk mer fornøyd med Netcom sin dekning. Jeg har nå Banzai. Jeg fikk bestilt mens de fremdeles tilbød 100 GB kvoter.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

På stikkordsform:

[*]gjelder i Danmark, Finland, Sverige, Estland, Latvia og Litauen

 

Dette er Skandinavia og Baltikum, ikke Norden. Norden inkluderer som kjent Island, Grønland, Åland og Færøyene i tillegg. https://no.wikipedia.org/wiki/Norden

 

Er de inkludert eller ikke? Hvis ikke, er det ikke Norden det er snakk om.

 

Forøvrig har jeg akkurat byttet til Ice.net. 99,- for 1 GB i måneden er halv pris i forhold til andre leverandører, og så lenge jeg ikke strømmer lyd/video, holder 1 GB i massevis.

Lenke til kommentar

Når dem slår seg sammen på denne måten og skryter av samme pris i hele Norden,

så kan dem vel gi folk samme data mengde til samme pris også.

 

Tenker spesielt på Danmark sin datakvote på 100gb, datakvoten i Norge er jo rene svindelen i forhold.

Koster vel mer for 20gb i Norge, enn det gjør for 100gb i Danmark.

Endret av Nvidia
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Når dem slår seg sammen på denne måten og skryter av samme pris i hele Norden,

så kan dem vel gi folk samme data mengde til samme pris også.

 

Tenker spesielt på Danmark sin datakvote på 100gb, datakvoten i Norge er jo rene svindelen i forhold.

Koster vel mer for 20gb i Norge, enn det gjør for 100gb i Danmark.

Er mulig det er dyrere å drifte antenner i Norge grunnet landskapet i forhold til Danmark, kan legge til at det er ren spekulasjon og at jeg overhodet ikke vet noe om emnet.

Lenke til kommentar

Når basestasjonene først er bygget, må det gå an å bruke dem.

Diskusjonen handler ikke om pris, men at datakvotene faktisk ikke et tilgjengelige.

 

Du får store datakvoter i Norge også, men bare til routere og nettbrett. Du får ikke ringe med det SIM-kortet.

Dette forteller meg at de bare prøver å skvise kundene for penger. De kunne hvis de ville.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Greia er at konkurransen i Danmark er beintøff, og at Norske Nordmenn i Norge er vant til å betale mer for varene enn i resten av Europa. Mobilbransjen i Norge er ikke Mafia ennå, men IT-gutta på jobben kaller dem for cowboys. Telia DK og Telenor DK har allerede slått sammen nettene sine, men fikk ikke lov til å slå seg sammen til ett selskap.

 

Uten at det har noe med saken å gjøre: Antall kunder avgjør hvor mange basestasjoner du må sette opp. Radiofrekvenser er en begrenset ressurs, og antall brukere per basestasjon blir dermed begrenset.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...