Gå til innhold

Arsenal - Swansea


Anbefalte innlegg

2015/2016 - Premier League - Serierunde 28

____________________________________________________________________________________________________________________________

 

post-228041-0-82882700-1456700677_thumb.png1410462864_fc-swansea_city.png

Emirates, London

Onsdag 02.03 Kl: 20:45

TV2 Premium

 


 

Arsenal:

 

Must vinn kamp etter å ha blitt latterliggjort mot juniorspillerne til Man Utd. Er for tiden kun et lag som scorer på duppende frispark, og gjør amatørmessige feil i forsvar, til tross for at Arsenal har i utgangspunktet god kontroll på lagene de møter. 

 

Det er lite positivt å si om laget om dagen, og det er store problemer både med midtbaneleddet og med angrepsleddet. Kun Welbeck, Le Coq, og tildels Özil som får godkjent for prestasjonene den siste tiden. Walcott er fraværende, Alexis er utslitt og Giroud er i sin vanlige måltørkeperiode. 

 

Savnet av Santiago Cazorla er vanvittig stort, og Arsenal sliter veldig med å kontrollere midtbaneleddet. Når Aaron Ramsey ikke scorer mål, kommer svakhetene hans fram. Godt illustrert er det bare å se på 3-1 målet til Manchester United på søndag. Jogger tilbake, uten å bry seg. Cazola ble skadet for 14 kamper siden. Vi har nå vunnet 7 av disse, 4 uavgjort og 3 tap. 17 poeng er tapt der vi for mesteparten av tiden har hatt Flamini og Ramsey. Førstnevnte har vært syndebukken, men faktumet er at Flamini ikke er grunnen til at vi har kastet bort 17 poeng.

 

Om det ikke blir seier hjemme mot Swansea er seriegull bare å glemme. Så får det gjenstå å se om spillerne gidder å møte opp mot et middelmådig Swansea-lag, som ligger på en beskjeden 16.plass. 

 

Forventet lagoppstilling:

 

Čech

Bellerín, Mertesacker, Koscielny, Monreal

Le Coq, Ramsey

Welbeck, Özil, Alexis

Giroud

 

Swansea:

 

En svak sesong for Swansea, som har byttet trener. Ting er på bedringens vei, men det er mye nesten. Rotet bort en seier borte mot Tottenham på søndag, og vant ikke en eneste kamp i februar. 

 

Swansea sliter også med å score mål for tiden, men spillet er på bedringens vei, med den nye spissen Paloschi i gang etter å ha scoret mot Tottenham på søndag.

 

Forventet lagoppstilling:

Fabiański

Rangel, Fernández, Williams, Taylor

Cork, Britton, Ki

Sigurdsson

Paloschi, Ayew

 

 


____________________________________________________________________________________________________________________________

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper selv på noe som dette:

 

Čech
Bellerín, Mertesacker, Koscielny, Monreal
Le Coq, Ramsey
Iwobi, Özil, Alexis
Welbeck
 
Skulle gjerne ha benket Ramsey, men så ser jeg på benken... Flamini? Ehh... El Neny? Meh, Arteta? Lol. Tynneste midtbaneleddet i PL. 
 
Kanskje bare starte med en unggutt i stedet? Chris Willock, Bennacer? Crowley? Faen ikke noe å ta der i fra heller. Kanskje bare si fuck it og starte med Flamini, i det minste prøver han. 
Lenke til kommentar

Her må vi ha seier for å i det hele tatt henge med i toppen. Vi kan ikke la Spuds få en større luke, den er stor nok som den er. Forventer seier, alt annet er uakseptabelt.

 

Tror vi kan få til en 2-0 seier her. Iwobi får sjansen og putter sitt første PL mål. Sanchez våkner fra dvalen sin og scorer det andre (vet jeg drømmer her).

Lenke til kommentar

Swansea hjemme var den kampen jeg så i fjor på Emirates Stadium. Den eneste kampen jeg har sett live. Tapte den selvfølgelig. Tapte på arrogant vis. Hele besøket ble en parodi på hvordan klubben har fremstått sportslig de siste årene.

 

Hvis ikke dette amatørlaget tar seg sammen og gir en oppvisning verdig kjernefansen på onsdag er det lite positivt igjen å hente. 

 

Akkurat nå er våre konkurrenter til førsteplassen Tottenham og Leicester. Hadde man fått vite det før sesongstart hadde mange tatt gullet på forhånd. Men det viser seg at dette er en oppgave alt for tung for det dette laget er i stand til å prestere. Kvaliteten er ikke god nok. Kvaliteten er kanskje ikke lenger god nok til å komme over Tottenham. Vi legger oss alltid hakket under det som er nødvendig.

 

Tottenham på første og Arsenal på fjerde? Hvis sirkusoppvisningen i går var noen indikasjon på vårparten er det absolutt ikke urealistisk.

 

Gullag taper fotballkamper, men ikke som i går. Kanskje noe av det verste jeg har sett av laget på lenge. Måten kampen blir tapt på er en rød varsellampe om clueless management og en spillergruppe som ikke har den fjerneste aning om hvordan de skal spille når Wenger feiler. Ingen lederskikkelse til å skrike halsen blodrød når forsvarsrekka opptrer som tvangsforet høns på et rullebånd.

 

Sånn. Liten utblåsning. Vinnes det på onsdag og lørdag får pipa en annen lyd. Den uforskammede friheten tar jeg meg faktisk, etter et tiår uten PL-tittel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...