GÃ¥ til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ripe i frontfanger

325i

Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde et møte med en betongkloss og jeg fikk da noen riper i frontfangeren på bilen min. Ripa går helt inn i metallet. Det jeg lurer på er hva jeg skal gjøre for å forhindre at dette ruster, er det greit nok å spraye over klarlakk?

Det er ikke så veldig synlig, så jeg har ikke tenkt å fikse det. Jeg vil bare forhindre at metallet skal begynne å ruste. 

Takk for svar. 

Videoannonse
Annonse

Kjøp en lakkboks med fargen, regner med at det er i den svarte delen, også tar du en liten pensel (av den typen du brukte når du malte på på barneskolen feks), fyller litt lakk i en kopp/lokket og "maler" det på flekken med penselen. Da blir det mindre synlig.

Fangeren er vel av aluminium, og det ruster vel lite ;)

Edit: Eller bare bruk lakkstift ja :p

Endret av daruu

Kjøp en lakkboks med fargen, regner med at det er i den svarte delen, også tar du en liten pensel (av den typen du brukte når du malte på på barneskolen feks), fyller litt lakk i en kopp/lokket og "maler" det på flekken med penselen. Da blir det mindre synlig.

Fangeren er vel av aluminium, og det ruster vel lite ;)

Edit: Eller bare bruk lakkstift ja :p

Ripene er ganske dype ser det ut til, redd det blir stygt om jeg bare bruker lakkstift. Er du sikker på at den er av alu? 

Flott bilde! SÃ¥ for meg en fortvilet Ferarri-eier, men dette er vell en Mazda eller noe fra 90-tallet?

1. Dette er en plast-støtfanger. Lucky u, plast ruster ikke! 

2. Rask fix her er å barbere bort plastflisene med en skarp kniv. Pusse med våtslipepapir og spraye over med klarlakk.

Flott bilde! SÃ¥ for meg en fortvilet Ferarri-eier, men dette er vell en Mazda eller noe fra 90-tallet?

2. Rask fix her er å barbere bort plastflisene med en skarp kniv. Pusse med våtslipepapir og spraye over med klarlakk.

Er en mercedes 190 som nevnt, + lykten er ganske avslørende, for ikke å nevne felgene.

Men du har helt rett, dette blir nok greit å fikse for TS selv. 

Endret av Sampson

Nederste del er av metall. Det er visst aluminium, så det ruster vel heller ikke. I hvert fall ikke på samme måte som stål. 

Takk for tips. 

Er en mercedes 190 som nevnt, + lykten er ganske avslørende, for ikke å nevne felgene.

Fant det du nevnte på sidene til biltema. Vet du om noe jeg kan bruke for å fylle ripene, eller vil grunning være nok?

Fant det du nevnte på sidene til biltema. Vet du om noe jeg kan bruke for å fylle ripene, eller vil grunning være nok?

En finner veldig mye god hjelp på sånt på youtube. Så prøver du bare å matche produktene de bruker mest mulig og til riktig formål så følger du det de gjør: https://www.youtube.com/results?search_query=fixing+scratched+bumper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...