Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vennene til han jeg dater


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har møtt en utrolig herlig type etter en fest hos min bestevenninne. Vi har vært mye sammen i det siste, vært på date, har samme livsstil, musikksmak med mer. Vi går utrolig godt over ens og jeg synes han er en herlig type med mange flotte verdier.

 

Vi deler egentlig alt med hverandre i form av personlige ting til mindre seriøse ting, og det setter jeg pris på, men jeg må helt ærlig talt si at jeg vil ikke høre hvem han har hatt sex med tidligere. Ei scenarioer.

 

Det er første gangen jeg er med noen som er yngre enn meg, og jeg er ikke en sjalu person i det hele tatt. Jeg gir frihet til partneren min og tillitt. Det kan være seg en tur på byen med gutta eller en ferie til Amsterdam (ref tidligere forhold.)

 

Men med han her så blir jeg veldig usikker. Jeg er veldig lei av å sitte med vennene hans og føle meg som et vedheng. Og jeg prøver å komme litt "inn i gjengen" så jeg blir sett på som meg og ikke bare dama, for det er slik jeg har vært hele tiden - en del av gutta.

Dette er gutter som er yngre enn meg, og vennene hans skal så absolutt nevne Mia, Kristine eller en eller annen jente som de ikke direkte sier at han har hatt sex med, men de gir blikk og smiler lurt. Jeg syns det er regelrett barnslig og det gjør meg usikker. Ikke minst er det turn off at det skal bli snakket om foran meg. Jeg er fullt klar over at han har hatt sex med andre, men dette er en type som ikke har hatt positiv opplevelse med forhold tidligere og har hatt jenter som har vært utro. (Ikke forhold på over to år.)

 

Det gjør meg uansett usikker og i lengden blir jeg provosert, for det er nesten hver gang vi er med vennene hans at slike ting skal nevnes.

Er det for at de ikke liker meg? Er det for å erte og være barnslige? Er det fordi de ikke vil at han skal inn i et forhold? Hva er greia? For jeg har aldri opplevd noe slik tidligere og jeg begynner å bli ganske lei.

 

Anonymous poster hash: acdea...926

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er sjalu og prøver å få typen din like ulykkelig som seg selv ved å jage vekk deg.

Det er egentlig det jeg også har tenkt, for han ene som holder på slik og er ganske cocky er en som bare har seg med damer og dropper de etterpå. Det var ei jente som var et par år yngre enn han som han var sammen med en liten periode, men det gikk skeis.

 

Kan det da rett og slett være reinspikka sjalusi? Hvordan skal man i det hele tatt takle det?

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært i en situasjon hvor samtalen var lavmål og på et tema jeg ikke var den minste interessert i, hadde jeg bare gått og gjort noe annet.

Det kan ikke virke litt bitchy? Jeg gikk ut igår når temaet kom opp, så tok jeg en røyk og sto ute litt. Ringte ei venninne og fortalte hvor usikker jeg var i håp om noen råd..

 

Anonymous poster hash: acdea...926

Lenke til kommentar

Det høres veldig ut som reinspikka sjalusi ja (ganske vanlig faktisk selv om det ikke er i forhold til en partner) og det er antagelig ingen god/ velprøvd måte å takle det. Du kommer til å virke bitchy, usikker og teit uansett hvis du tar det opp med vennene og antagelig kjæresten. Du får håpe at kjæresten din ser det samme som deg og er forståelsesfull. Kan hende han tror du ikke bryr deg eller at han ikke vil si ifra og skape en konflikt.

 

Veldig mye følelser med i bildet, mer enn når det bare er sjalusi mot en partner siden dette går utover fler enn 2 personer. Eneste "gode" rådet for å få slutt på det er vel snakking og fingerkryssing etterpå. Usikkerheten blir du ikke kvitt før du overser dem/ gir faen eller situasjonen endrer seg.

 

Edit; Det er selvfølgelig bare mine tanker. Virker folk tilter i vinkel noen ganger fordi man ikke presiserer det :)

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Hvis de spør hvorfor du går, er det bare å si at du ikke synes det var noe hyggelig stemning. Hvis kjæresten din er der og spør, kan du jo si det til han at du ikke har noe behov for å høre om hans tidligere greier. Du har som du sier full forståelse for at man har hatt et liv før deg, men det er normalt å ikke like å høre om slikt når man er i et gryende forhold og skal bygge tillit og bli glad i noen.

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Svært merkelig oppførsel av dem, veldig uvanlig å holde på slik. Det ligger garantert noe bak her som gjør at dem oppfører seg slik. Sjalusi, har noe imot deg, har noe imot at dere er sammen osv.... hvem vet, men dette er merkelig. Er typen din der mens dem sier sånn? isåfall merkelig at han ikke sier ifra til dem at dem skal slutte å prøve å sabotere forholdet deres. 

 

Det du sier om å "bli en av gutta" kan du nok heller se lengre etter. Hvis du var "en av gutta" før så kanskje det kan fungere men vanligvis vil dama alltid være dama :p i alle fall med gamle kompiser av typen din som du ikke kjenne fra før... 

 

Det å være singel i 2 år betyr forresten ingenting, helt normalt å være singel i 2 år selv etter å ha vært i et bra forhold som man selv gikk ut av.... singel i 2 år er helt normalt.

Endret av Henrik2k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når typen din er sammen med kammeratene sine, hvorfor forventer du at de skal tilpasse seg dine sensitivitetsnivåer?

 

Når jeg bruker tid med kammerater er det ingenting som er verre enn når en partner prøver å sensurere samtalene vi vanligvis har.

Det er da for all del ikke for meg å forvente og det har jeg aldri hatt noen intensjoner om heller. Det eneste jeg har stilt spørsmål ved er hvorfor samtalen går slik den går og hvorfor disse tingene blir rørt ved når jeg er der. Jeg bor to timer unna skal det også sies, så er ikke med de ofte.

 

Jeg stilte også hovedsakelig spørsmål ved om det var noen vond intensjon bak det og ikke hvorfor de skal tilpasse seg meg, for det har jeg aldri gitt uttrykk for. Og om det er slik du ser saken, så er det deg om det. Og faktisk ganske beklagelig.

 

Jeg er ikke sensitiv og tilpasser meg andre, men det er menneskelig å stille spørsmål rundt enkelte ting når man hovedsakelig vil gjøre et bra inntrykk.

 

Anonymous poster hash: acdea...926

Lenke til kommentar

Svært merkelig oppførsel av dem, veldig uvanlig å holde på slik. Det ligger garantert noe bak her som gjør at dem oppfører seg slik. Sjalusi, har noe imot deg, har noe imot at dere er sammen osv.... hvem vet, men dette er merkelig. Er typen din der mens dem sier sånn? isåfall merkelig at han ikke sier ifra til dem at dem skal slutte å prøve å sabotere forholdet deres.

 

Det du sier om å "bli en av gutta" kan du nok heller se lengre etter. Hvis du var "en av gutta" før så kanskje det kan fungere men vanligvis vil dama alltid være dama :p i alle fall med gamle kompiser av typen din som du ikke kjenne fra før...

 

Det å være singel i 2 år betyr forresten ingenting, helt normalt å være singel i 2 år selv etter å ha vært i et bra forhold som man selv gikk ut av.... singel i 2 år er helt normalt.

Klart er det merkelig, men det er godt at jeg ikke er aleine om å synes det. Det er vel bare at en blir usikker og jeg ser på hele han at han synes det er ubehagelig også. Har snakket med han om dette og vært saklig, for han skal få lov å prate om hva som helst og gjøre hva som helst så lenge det ikke skader noe rundt meg og han følelsesmessig. Jeg er glad i han og skal ikke sette regler for sånn er jeg heller ikke.

 

Han har sagt til meg at han vil ta seg en prat med han ene kompisen som er den som snakker slik. Dette er en av vennene hans som hiver etter et godt forhold med noen, men aldri får det til. Slik som min bestevenninne som ikke fikk det til å fungere med en hun datet som da er hans kompis. Hun driver å kritiserer meg i plenum og da helst foran han, men det hadde vært veldig koselig med en positiv innstilling fra hennes side istedenfor en negativ innstilling.

 

Det blir litt sånn "har ikke jeg det bra, skal ingen ha det bra" opplegg. Det er ganske trist.

 

Anonymous poster hash: acdea...926

Lenke til kommentar

 

Er det for at de ikke liker meg?

Anonymous poster hash: acdea...926

Det kan tenkes at de liker deg litt for mye. ;)

Joda, det var koselig sagt og det setter jeg pris på! Jeg hører stadig om hvor dumme jenter de har vært borti som ikke eier et snev av allmennkunnskaper eller sosiale antenner, men der er jeg jo ganske forskjellig. Kanskje det er skummelt med ei jente som har standpunkter og politiske meninger? Ikke veit jeg.

 

Får ta det med et smil og bare være hyggelig tilbake, så går det seg nok til!

 

Anonymous poster hash: acdea...926

Lenke til kommentar

Er det ikke litt uvanlig at du skal sitte sammen med disse yngre kameratene, som eneste dame?

 

Minner meg litt om en av de siste episodene av "Dama til" med Live Nelvik, der hun skulle inn på pub med "kjæresten" Arif sin kameratgjeng. Når hun kommer inn, sier en av dem: "Må ta av deg kåpa, så vi får se litt på bakdelen som er under, skjnr hva jeg menr?", til høylytt latter fra de andre.

Altså, noen gjenger eier bare ikke folkeskikk....

Senere så sier Arifs kamerat til Live: "Hvis du noengang slutter å date han, så kan du godt date meg etterpå..?"

Kanskje det er det de vil si til deg også?

Lenke til kommentar

 

Når typen din er sammen med kammeratene sine, hvorfor forventer du at de skal tilpasse seg dine sensitivitetsnivåer?

 

Når jeg bruker tid med kammerater er det ingenting som er verre enn når en partner prøver å sensurere samtalene vi vanligvis har.

Det er da for all del ikke for meg å forvente og det har jeg aldri hatt noen intensjoner om heller. Det eneste jeg har stilt spørsmål ved er hvorfor samtalen går slik den går og hvorfor disse tingene blir rørt ved når jeg er der. Jeg bor to timer unna skal det også sies, så er ikke med de ofte.

 

Jeg stilte også hovedsakelig spørsmål ved om det var noen vond intensjon bak det og ikke hvorfor de skal tilpasse seg meg, for det har jeg aldri gitt uttrykk for. Og om det er slik du ser saken, så er det deg om det. Og faktisk ganske beklagelig.

 

Jeg er ikke sensitiv og tilpasser meg andre, men det er menneskelig å stille spørsmål rundt enkelte ting når man hovedsakelig vil gjøre et bra inntrykk.

 

Anonymous poster hash: acdea...926

 

Jeg tror det er sannsynlig at de holder den tonen når de er sammen og du ikke er der også, eller så ville nok kjæresten din reagert. Hvis det er tilfellet tar du faktisk å ber de sensurere sin tale rundt deg.

 

Når man blir med på et møte med partners vennegjeng er man +1, du blir å tenke som en utvidelse av din partner og ikke din egen person(det kan du jobbe med over tid men er ikke noe man kan forvente). Og dette skjer uavhengig av kjønn, jeg har selv vært der med damas veninner.

 

Som i eksemplet i posten over her sier ikke Arifs kammerat at han vil være med Live, han gir et komplement til Arif. Man kan kalle det mangel på folkeskikk, jeg velger å kalle det hvordan menn som er gode venner snakker sammen.

 

Du må kjenne din plass, og hvis du ønsker en annen plass i gruppen må du gjøre deg fortjent til det, for folk flest er det best å bare la partner møte med sin gutte(/jente)-gjeng alene.

Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men hvor gamle var dere igjen?

 

I tenårene vil jeg regne med at der fremdeles er ganske "inn" å prøve å "drite ut" kompisen sin forran dama hans, er en beklagelig barnslig "gutte greie" å jekke seg sjøl opp litt blant jenter... dessverre kan dette vedvare uansett alder.

 

Du får ta dette opp med typen din og forklare situasjonen og håpe på en forståelse, så kan du etter det se hva du får for om du ignorerer dem totalt eller går litt mer "bitchy" til værks.

 

Så dette er nok av den type "gutte greia" med en del sjalusi der de rett og slett prøver å drite ut typen din og se om de skremmer deg... men til fordel til typen din så hadde det vært greit å høre med han om dette og i beste fall så får han luke ut noen dårlige venner og i værstefall så unnskylder han seg på dems vegne.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...