Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Ny jobb,ny bil! trenger hjelp. Budsjett ca 200k!


DEEEJ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På ingen måte. Det kommer så vidt jeg har forstått an på hvilken motor som sitter i. Byttet fra M47 til N47 og M57 til N57 skjedde vel i 2009?

Usikker, har ikke så god greie egentlig, skal sjekke hvilken motor jeg har i morgen, håper på det beste  Takk for at du nevnte registerkjede i hvertfall, ser ut som man kan få skifte registerkjede gratis(om det er nødvendig) siden det hadde vært så mye problemer med det. 

Lenke til kommentar

 

 

Å begrense seg til max 30kkm vil redusere utvalget dramatisk, og føre til at mange skikkelige godbiter havner utenfor kriteriene.

Det er bare tull å sette grensa for kjørelengde så lavt, det er nemlig ikke slik at biler plutselig går i oppløsning ved passerte 100kkm..

 

 

. Neida, bilen går ikke i oppløsning etter 100.000 kjørte kilometer, men det er rimelig godt dokumentert at vedlikeholdskostnadene øker jo lengre bilen er gått.

 

For noen er det en trygghet i å kjøpe en bil med lav kmstand da de fleste merkene har max 100.000km som garantigrense. Neida, bilen går ikke i oppløsning etter 100.000 kjørte kilometer, men det er rimelig godt dokumentert at vedlikeholdskostnadene øker jo lengre bilen er gått.

Lenke til kommentar

Mener det må gå an å nyansere dette 100.000km hysteriet i Norge.

 

Dersom det er snakk om en Dieselbil som har gått by-kjøring på salte vestlandsveier, med masse start/stopp osv, er jeg skeptisk. 

 

Men dersom det er en dieselbil som har gått som selgerbil, langkjøringsbil, alle serivcer fulgt opp osv, er jeg lite skeptisk til 100K på telleren. Spesielt dersom vi snakker om BMW/Mercedes/Volvo. Sikkert casen for en del japser/koreanere også, men det hensyntas ikke her. 

Lenke til kommentar

. Neida, bilen går ikke i oppløsning etter 100.000 kjørte kilometer, men det er rimelig godt dokumentert at vedlikeholdskostnadene øker jo lengre bilen er gått.

Er det egentlig det?

Det er vel langt bedre dokumentert at verditapet synker når bilen blir eldre og derav som regel er kjørt mer.

 

En kamerat av meg sier at man gjerne kan regne 10% av nybilpris i kostnader hvert år, det er ikke så langt unna mål.

I begynnelsen er verditapet voldsomt, og når dette går ned vil vedlikeholdsutgiftene ofte øke.

 

Det skal sies at det billigste bilholdet jeg har hatt noen gang mtp. reparasjoner og slikt var en Volvo 850 jeg kjøpte med 373kkm på telleren. Jeg hadde den til den passerte 400kkm uten å gjøre annet enn å fylle bensin og ta et par oljeskift.

 

For noen er det en trygghet i å kjøpe en bil med lav kmstand da de fleste merkene har max 100.000km som garantigrense. Neida, bilen går ikke i oppløsning etter 100.000 kjørte kilometer, men det er rimelig godt dokumentert at vedlikeholdskostnadene øker jo lengre bilen er gått.

For mange vil det være lurt å kjøpe en bil som akkurat har gått ut på garanti, det gjør seg ofte synlig i prisen akkurat i det garantien holder på/akkurat har gått ut på grunn av slike som deg som er livredd for at en bil faktisk er kjørt.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...