Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er da altså Google sin VR satsing Daydream. Det er utrolig spennende å se hvordan dette vil utvikle seg. Og at så mange vil ha muligheten til å oppleve VR.

 

Som en ihuga Apple fan så er jeg veldig spent på å se hvor lenge dem kommer til å sitte på gjerdet å vente. Jeg vet ihvertfall at når jeg skal ha meg en ny telefon iløpet av neste år? Så skal den ha mulighet og støtte for VR både av mobil produsenten og utviklere for at jeg skal kjøpe.

 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Hvis man har et gtx 970-kort, hvordan vil det holde? Jeg har 2, så sli, men har det noe å si?

 

Takk!

 

Er folk fornøyd med Vive, forresten?

 

GTX970 er vel hva som er anbefalt for HTC Vive? Rimelig sikker på det altså. Det er ikke noen SLI støtte i VR enda så du får kun brukt en GPU.

 

Er fornøyd med min Vive men langt ifra fornøyd med spill utvalget. Jeg ville ikke anbefalt noen å kjøpe en Vive idag pga nettopp dette. En burde vente til prisen faller og spillene er på plass. Min mening ihvertfall.... :)

Lenke til kommentar

Ah, tusen takk! :)

 

Jeg har litt flere ting jeg vurderer å bruke noen penger på, men jeg tror nok at det blir noe annet enn Vive da, foreløpig..

 

Prøvde det på en butikk, og syntes det var stas, men ja, mangel av spill og en foreløpig dyr pris gjør at jeg da venter litt..

 

:)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Op-Ed Comparing Oculus Touch vs HTC Vive Technology & Ecosystems

http://voicesofvr.com/

 

The Oculus Touch motion-tracked controllers are launching on December 6th after eight months of the Rift solely supporting gamepad experiences. I wanted to take a moment to dig into some of the more subtle technical nuances when comparing the Oculus Rift & Touch with the HTC Vive, but also some of the larger VR ecosystem considerations to take into account. So today’s episode of the Voices of VR podcast is an op-ed analysis comparing the Touch controller and room-scale tracking technologies, as well as the overall content and developer ecosystems

 

Lyttet nettopp gjennom denne episoden av podcasten Voices of VR. Syntes den var interessant og verdt å dele videre i disse touch tider.

 

Flere VR podkaster finnes her:

http://www.vrcasters.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...