Gunfreak Skrevet fredag kl 09:38 Skrevet fredag kl 09:38 Endelig fikk jeg det til. Til slutt måtte jeg kjøre spillet i steam vr. Og bruke openvr plugin på obs. Da var den svarte flashinga borte. Så dette var 4 gangen jeg har gått gjennom starten av spillet. Første gang tok det 90 minutter. Nå tok det 35(og det var med min første død i spillet. Nå ser jeg frem til å spille deler jeg ikke kan utenat. Da spillet var bedre enn jeg trodde. Og de har lagt til litt random saker. Noen steder vil alltid føre til xenomorphs og et vist antall. Andre steder er det random, plus at de blir tiltrukket lyd.
Enceladus Skrevet lørdag kl 17:17 Skrevet lørdag kl 17:17 (endret) Praydog jobber med Resident Evil 9 VR mod: https://www.reddit.com/r/virtualreality/s/skuX1YJfo9 Kan vistnok testes allerede nå i en tidelig utgave. Endret lørdag kl 17:48 av Enceladus
BakaBerg Skrevet i går, 11:30 Skrevet i går, 11:30 Spiller for det meste psvr2 på pc. Er ganske sulten på et nytt pcvr headset, men kommer ikke til å gå for quest 3 uansett. Jeg er litt lei av sweet spot osv med psvr2, og kunne tenkt meg litt bedre fidelity og comfort. Har faktisk montert globular cluster ordning til mitt psvr2. Det ble bedre, men likevel. Er ikke direkte bemidlet, så har en 4080s i7-14700f rig Er ikke så nøye for meg at det er wireless, men slike headset som pimax crystal super, bsb osv har jeg hørt er så mye feil med og dårlig support . Og proshop hadde salg på pimax men så var det en rar lisensfee på 800 (!!!) Euro i ettertid som gjorde det uaktuelt. Bør jeg vente på steam frame? er vive focus et bra alternativ? Eller bare suck it up og fortsette med psvr2?
Enceladus Skrevet i går, 12:54 Skrevet i går, 12:54 (endret) 1 hour ago, BakaBerg said: Spiller for det meste psvr2 på pc. Er ganske sulten på et nytt pcvr headset, men kommer ikke til å gå for quest 3 uansett. Jeg er litt lei av sweet spot osv med psvr2, og kunne tenkt meg litt bedre fidelity og comfort. Har faktisk montert globular cluster ordning til mitt psvr2. Det ble bedre, men likevel. Er ikke direkte bemidlet, så har en 4080s i7-14700f rig Er ikke så nøye for meg at det er wireless, men slike headset som pimax crystal super, bsb osv har jeg hørt er så mye feil med og dårlig support . Og proshop hadde salg på pimax men så var det en rar lisensfee på 800 (!!!) Euro i ettertid som gjorde det uaktuelt. Bør jeg vente på steam frame? er vive focus et bra alternativ? Eller bare suck it up og fortsette med psvr2? Ville nok gått for Steam Frame, hvis den blir mulig å få tak i da. Det kan bli skikkelig vrient i og med mangelen på mikrobrikker i markedet nå og så må du jo uansett ut av Norge for å kjøpe.. Etterspørselen kommer til å bli stor! Og så blir den nok også dessverre en del dyrere enn Quest 3, særlig nå som markedet er helt skrudd. Selv har har jeg Quest 3 og PSVR2. For tiden bruker jeg begge om hverandre. De utfyller hverandre ganske greit. Er jo to veldig ulike typer headset. Største irritasjonsmomentet med PSVR2 er at den gir meg mye dårligere ytelse en Quest 3. Det er skikkelig irriterende! Ville unngått HTC produkter, de får mye slakt når jeg leser, de var kun bra når de samarbeidet med Valve. Vive Focus har jo heller ikke pancake linser slik som Quest 3 og Frame. Endret i går, 12:54 av Enceladus 1
BakaBerg Skrevet i går, 13:58 Skrevet i går, 13:58 (endret) Må jeg krype til korset og gå gå for q3 kanskje. Hvor vanskelig er det å sette opp virtual desktop? Kan man måle noe konfigurasjon for wifi for å se hvordan wifi blir? Dedikert router? Quest pro har vel muligheten for foveated streaming også? Endret i går, 14:17 av BakaBerg
Enceladus Skrevet i går, 14:17 Skrevet i går, 14:17 8 minutes ago, BakaBerg said: Må jeg krype til korset og gå gå for q3 kanskje. Hvor vanskelig er det å sette opp virtual desktop? Kan man måle noe konfigurasjon for wifi for å se hvordan wifi blir? Dedikert router? Virtual desktop er ganske lett synes jeg, er en god grunn til at alle anbefaler det. Test først uten dedikert router og hvis det funker dårlig så kan du skaffe en dedikert en. Her en kort video som forklarer:
BakaBerg Skrevet i går, 15:24 Skrevet i går, 15:24 Enceladus skrev (1 time siden): Virtual desktop er ganske lett synes jeg, er en god grunn til at alle anbefaler det. Test først uten dedikert router og hvis det funker dårlig så kan du skaffe en dedikert en. Her en kort video som forklarer: Men quest pro virker som den har alle greiene som frame har nesten? Er det noen grunn til å ikke heller gå for det?
Enceladus Skrevet i går, 16:32 Skrevet i går, 16:32 (endret) 1 hour ago, BakaBerg said: Men quest pro virker som den har alle greiene som frame har nesten? Er det noen grunn til å ikke heller gå for det? Hvis headsettet kun er til PC så kan muligens gå for pro ja. Men den må vel kjøpes brukt regner jeg med? Har ikke erfaring med Quest pro. Der må du nesten gjøre litt research selv Det er et headset med halo stropp da og jeg tror ikke den kan byttes ut. Selv synes jeg den type headset er vonde. Men det er vel også personavhengig. Hvis du er vandt til PSVR2 så er det vel kanskje greit? Har ikke globular cluster selv så vet ikke hvor mye forskjell den gjør. På Quest 3 har jeg en elite type aftermarket strap. De to vanligste typene er halo og elite. Halo gir meg hodepine og stygge merker i pannen. Jeg bruker vanligvis en buff hodeplagg for å gjøre den brukbar. Endret i går, 16:33 av Enceladus
BakaBerg Skrevet i går, 17:20 Skrevet i går, 17:20 Enceladus skrev (39 minutter siden): Hvis headsettet kun er til PC så kan muligens gå for pro ja. Men den må vel kjøpes brukt regner jeg med? Har ikke erfaring med Quest pro. Der må du nesten gjøre litt research selv Det er et headset med halo stropp da og jeg tror ikke den kan byttes ut. Selv synes jeg den type headset er vonde. Men det er vel også personavhengig. Hvis du er vandt til PSVR2 så er det vel kanskje greit? Har ikke globular cluster selv så vet ikke hvor mye forskjell den gjør. På Quest 3 har jeg en elite type aftermarket strap. De to vanligste typene er halo og elite. Halo gir meg hodepine og stygge merker i pannen. Jeg bruker vanligvis en buff hodeplagg for å gjøre den brukbar. Ja har sjekka ut en del. Der ut som pico 4 ultra kan være et solid pcvr alternativ til q3. Jeg var brennsikker på steam frame men er helt sikker på at den ikke blir å få tak i. Takk for svar forøvrig 1
Dr.Peedee Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden BakaBerg skrev (9 timer siden): Spiller for det meste psvr2 på pc. Er ganske sulten på et nytt pcvr headset, men kommer ikke til å gå for quest 3 uansett. Jeg er litt lei av sweet spot osv med psvr2, og kunne tenkt meg litt bedre fidelity og comfort. Har faktisk montert globular cluster ordning til mitt psvr2. Det ble bedre, men likevel. Er ikke direkte bemidlet, så har en 4080s i7-14700f rig Er ikke så nøye for meg at det er wireless, men slike headset som pimax crystal super, bsb osv har jeg hørt er så mye feil med og dårlig support . Og proshop hadde salg på pimax men så var det en rar lisensfee på 800 (!!!) Euro i ettertid som gjorde det uaktuelt. Bør jeg vente på steam frame? er vive focus et bra alternativ? Eller bare suck it up og fortsette med psvr2? BSB har ikke jeg ikke kjennskap til personlig. Men har hatt Pimax 8KX, Pimax Crystal OG, Pimax Crystal Light og nå Pimax Crystal Super 50ppd. Ikke hatt tull med noen av dem. Men vet en annen kar på forumet var uheldig med sin Crystal Super. Skulle du fått en dårlig Crystal Super så ville det vært Proshop som selger du ville forholdt deg til. Men kan forstå skepsisen. Pimax har fint greid å lage seg et dårlig rykte, dessverre. Det er ingen lisensfee som sådan på Pimax produktene. Du velger om du vil betale alt med en gang eller dele beløpet i to. Ikke mer mystisk enn det egentlig. Hva de kaller løsningen aner jeg ikke. Kanskje de kaller det lisens fee? Prisen blir den samma - langt over 20.000 på alle sammen. Hvorfor de har delt opp headsettene som forskjellige slagsobjekter på webshoppen sin... tja. De har nå gjort det da. Vive Focus synes jeg du skal holde deg unna. Steam Frame ... kan bli lenge å vente. Så, uansett hvor glad jeg er i mine Pimax Headset, så vil jeg anbefale deg å gå Quest 3 ruten og bruke Virtual Desktop, kanskje også med tanke på hvilken rigg du har. Overkommerlig pris på Quest 3, veldig mange som gjør det samme og enkelt da å få hjelp og finne guider til alt mulig. Forutsetter kablet nett til PCn, og en bra router/bra avstand til headsettet fra routeren også. Jeg har Quest 3 selv i tillegg til mine Pimax headset, men liker den ikke noe særlig pga komforten - pluss jeg er blitt vant til den sinnsyke bildekvaliten og field of view på min Crystal Super.... Men det du ikke har sett og blitt vant til av bildekvalitet og FOV vil du jo ikke savne. Og det finnes utallige third party solutions som skal fikse komforten i til Quest 3. En ekstra kostnad da, men... Pico 4 Ultra er der ute, finnes på Elkjøp. Jeg har også et Pico 4 (vanilla) headsett - veldig OK til PCVR for min del pga god komfort og vektfordeling i forhold til Quest 3. Men det finnes ikke så mye programmer direkte til Pico 4 som stand alone løsning. Men for PCVR har det ikke noe å si da Virtual Desktop funker så og si likt som Quest 3 på den. Pico 5 ble delvis annonsert av Pico her for en dag eller to siden, og alle detaljer kommer i løpet av noen dager sier de. Det blir et headsett med 4K, 45 pdd på det skarpeste, og 40 i snitt over bilde flaten. Min Crystal Super har 50ppd - og det er nok i midten det og. Og det er sinnsykt skarpt. Pico 5 kommer med micro Oled display. Field of view vet jeg ikke. Men dette blir nok et dyrere headsett en Pico 4 ultra og Quest 3. Vil tro nærere Pimax... men forhåpentligvis billigere
Gunfreak Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Jeg hadde uflaks med min super. Men bruker nå crystal light og er fornøyd med den. Siden jeg er simmer first. Så er pimax det beste. Nå har jeg spilte mer ikke sim VR de siste 6 månedene enn kanskje de 3 årene før det og light funker helt ok til det. Den har vel noe dårligere kontroller tracking enn Q3. Så om man er ute etter maks nøyaktighet på kontrollere fordi man spiller online FPS i vr. Så er quest greia, i hvertfall frem til valve sitt nye kommer. Personlig kommer jeg aldri igjen til å skaffe meg headset som går på batteri. Det er mas og et stort irritasjonsmoment. Du kan alltids teste pimax, og så levere tilbake til proshop. Du mister jo utlegget for frakta(med mindre det er nor feil da er det jo gratis) men kan være greit å teste. Jeg ville gått for crystal light. Den er jo betydning billigere enn super. Og den høyere oppløsninga på super, ville du uansett ikke få nytte av. Uten å bruke ganske ekstrem foveated rendering. Har overraskende nok ikke savnet eye tracking og foveated rendering, da jeg gikk fra crystal til crystal light. Er jo bare i bil og fly sims man vil føle man trenger det. I de fleste tilfeller kjører andre VR spill ganske bra. Til og med flat to vr spill kjører veldig bra. Nå har jeg en 5090. Så der har jo noe å si. Men jeg har gitt opp MSFS2024. Det er det eneste spillet der eye tracking og foveated rendering ville vært en stor hjelp. Skal jeg ha brukbar FPS i MSFS2024 ser det dritt ut. Skal det være pent kjører det drit ut.
Gunfreak Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Ellers har det kommet en ny mod til DCS. ATMOS-X. Legger til mange nye vær presets. Lar deg lage helt egne vær typer. Og du kan lasta ned live vær updates fra den virkelige verden og importere det som et preset til mission editor. Natt himmelen har blitt forbedret. Og animert nordlys har blitt lagt til. Nordlyset kommer og forsvinner, det skifter farge. Er ganske magisk å sitte i en cockpit slukt av mørket. Så lyser cockpiten opp av et grønt lys. 1
BakaBerg Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Dr.Peedee skrev (14 timer siden): BSB har ikke jeg ikke kjennskap til personlig. Men har hatt Pimax 8KX, Pimax Crystal OG, Pimax Crystal Light og nå Pimax Crystal Super 50ppd. Ikke hatt tull med noen av dem. Men vet en annen kar på forumet var uheldig med sin Crystal Super. Skulle du fått en dårlig Crystal Super så ville det vært Proshop som selger du ville forholdt deg til. Men kan forstå skepsisen. Pimax har fint greid å lage seg et dårlig rykte, dessverre. Det er ingen lisensfee som sådan på Pimax produktene. Du velger om du vil betale alt med en gang eller dele beløpet i to. Ikke mer mystisk enn det egentlig. Hva de kaller løsningen aner jeg ikke. Kanskje de kaller det lisens fee? Prisen blir den samma - langt over 20.000 på alle sammen. Hvorfor de har delt opp headsettene som forskjellige slagsobjekter på webshoppen sin... tja. De har nå gjort det da. Vive Focus synes jeg du skal holde deg unna. Steam Frame ... kan bli lenge å vente. Så, uansett hvor glad jeg er i mine Pimax Headset, så vil jeg anbefale deg å gå Quest 3 ruten og bruke Virtual Desktop, kanskje også med tanke på hvilken rigg du har. Overkommerlig pris på Quest 3, veldig mange som gjør det samme og enkelt da å få hjelp og finne guider til alt mulig. Forutsetter kablet nett til PCn, og en bra router/bra avstand til headsettet fra routeren også. Jeg har Quest 3 selv i tillegg til mine Pimax headset, men liker den ikke noe særlig pga komforten - pluss jeg er blitt vant til den sinnsyke bildekvaliten og field of view på min Crystal Super.... Men det du ikke har sett og blitt vant til av bildekvalitet og FOV vil du jo ikke savne. Og det finnes utallige third party solutions som skal fikse komforten i til Quest 3. En ekstra kostnad da, men... Pico 4 Ultra er der ute, finnes på Elkjøp. Jeg har også et Pico 4 (vanilla) headsett - veldig OK til PCVR for min del pga god komfort og vektfordeling i forhold til Quest 3. Men det finnes ikke så mye programmer direkte til Pico 4 som stand alone løsning. Men for PCVR har det ikke noe å si da Virtual Desktop funker så og si likt som Quest 3 på den. Pico 5 ble delvis annonsert av Pico her for en dag eller to siden, og alle detaljer kommer i løpet av noen dager sier de. Det blir et headsett med 4K, 45 pdd på det skarpeste, og 40 i snitt over bilde flaten. Min Crystal Super har 50ppd - og det er nok i midten det og. Og det er sinnsykt skarpt. Pico 5 kommer med micro Oled display. Field of view vet jeg ikke. Men dette blir nok et dyrere headsett en Pico 4 ultra og Quest 3. Vil tro nærere Pimax... men forhåpentligvis billigere takk for svar! Jeg snuste på pimax crystal super. Er egentlig ikke supergira på batteriheadset selv, men når jeg ser slike som dream air i horisonten, stusser jeg på om jeg like gjerne burde kjøre PSVR2 på pc fram til noe "større" skjer i form av oppgradering. Med mitt 4080s, vil pimax crystal light rvære en stor oppgradering? Ikke spesielt på Sim her, men mer UEVR/praydog mods med 6dof for tiden og har vel nå 200 timer i fallout 4 VR, og like mye i skyrim VR. Der funker øyesporinga så utrolig bra med PSVR2 iallefall. spiller også mye NMS nå. Er mer på sittende uansett her. Kunne tenkt meg star citizen når det er litt mer polert.
Gunfreak Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 4 minutes ago, BakaBerg said: takk for svar! Jeg snuste på pimax crystal super. Er egentlig ikke supergira på batteriheadset selv, men når jeg ser slike som dream air i horisonten, stusser jeg på om jeg like gjerne burde kjøre PSVR2 på pc fram til noe "større" skjer i form av oppgradering. Med mitt 4080s, vil pimax crystal light rvære en stor oppgradering? Ikke spesielt på Sim her, men mer UEVR/praydog mods med 6dof for tiden og har vel nå 200 timer i fallout 4 VR, og like mye i skyrim VR. Der funker øyesporinga så utrolig bra med PSVR2 iallefall. spiller også mye NMS nå. Er mer på sittende uansett her. Kunne tenkt meg star citizen når det er litt mer polert. I oppløsning og linsene klarhet er Crystal light en massiv forbedring over PSVR2. Jeg har over 100 timer med UEVR injector Ready or Not med pimax crystal og crystal light. Funker bra det. Har også uevr timer i robocop, trepang2. Alien firetream elite. Og litt i stalker 2. Samt en del timer i Skyrim vr med masse mods. Og så klart masse andre vr spill som Alyx, blade and Sorcery, metro, arkenage, Battlegroupvr 1 og 2. Blade and Sorcery er kanskje det spillet jeg merker mest den ikke 100% controller tracking i pimax. Armer og våpen gjør litt rare ting nå og da pga headsettet mister tracking av kontrollene. Men er usikker på om PSVR2 er noe bedre der. Her ville nok Q3 hvert noe bedre. Men har hørt at best hand tracking utenfor bruk av base stations er faktisk rift S. Og meta headsettene får dårligere og dårligere tracking for hvert headsett for å spare produksjons kostnader. Og siden deres hovedmarked er casuals. Som spiller enkle spill. Er ikke hand tracking lengre så viktig.
BakaBerg Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Gunfreak skrev (1 time siden): I oppløsning og linsene klarhet er Crystal light en massiv forbedring over PSVR2. Jeg har over 100 timer med UEVR injector Ready or Not med pimax crystal og crystal light. Funker bra det. Har også uevr timer i robocop, trepang2. Alien firetream elite. Og litt i stalker 2. Samt en del timer i Skyrim vr med masse mods. Og så klart masse andre vr spill som Alyx, blade and Sorcery, metro, arkenage, Battlegroupvr 1 og 2. Blade and Sorcery er kanskje det spillet jeg merker mest den ikke 100% controller tracking i pimax. Armer og våpen gjør litt rare ting nå og da pga headsettet mister tracking av kontrollene. Men er usikker på om PSVR2 er noe bedre der. Her ville nok Q3 hvert noe bedre. Men har hørt at best hand tracking utenfor bruk av base stations er faktisk rift S. Og meta headsettene får dårligere og dårligere tracking for hvert headsett for å spare produksjons kostnader. Og siden deres hovedmarked er casuals. Som spiller enkle spill. Er ikke hand tracking lengre så viktig. takk igjen. Er det slik at det er sjanser for salg på denne prisen? https://www.proshop.no/VR-utstyr/Pimax-Crystal-Light-komplett-sett-kontroller-inkludert/3297387 Ser på prisjakt at når det var "billigere" så var det slik rar oppdelingsbetaling
Gunfreak Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 1 minute ago, BakaBerg said: takk igjen. Er det slik at det er sjanser for salg på denne prisen? https://www.proshop.no/VR-utstyr/Pimax-Crystal-Light-komplett-sett-kontroller-inkludert/3297387 Ser på prisjakt at når det var "billigere" så var det slik rar oppdelingsbetaling Jeg betalte 10 528,00kr for den pakka så har hvert billigere. Men tror det var et lite tilbud.
LD93 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Er blitt en stor tråd dette her. Kunne noen gitt tips til hva jeg kan se etter. Barna ønsker VR, jeg ønsker VR litt jeg også, men samtidig kommer jeg ikke til å bruke mye tid på det. Er mer for å ha det egentlig. barna fikk prøve en billig variant vr hos søskenbar hvor man brukte vr briller+telefon og forferdelig oppløsning, men selve opplevelsen syntes de var veldig bra, da gikk de rundt på en gård, fikk svømme med delfiner..you name it. Så noen tips til briller som også passer for barn? Vil helst ha noe som da har morsomme ting for barna først og fremst, og som helst ikke koster skjorta, men er prisen man må betale høy nesten uansett så vil jeg vurdere det uansett. Takk på forhånd!
Gunfreak Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 4 minutes ago, LD93 said: Er blitt en stor tråd dette her. Kunne noen gitt tips til hva jeg kan se etter. Barna ønsker VR, jeg ønsker VR litt jeg også, men samtidig kommer jeg ikke til å bruke mye tid på det. Er mer for å ha det egentlig. barna fikk prøve en billig variant vr hos søskenbar hvor man brukte vr briller+telefon og forferdelig oppløsning, men selve opplevelsen syntes de var veldig bra, da gikk de rundt på en gård, fikk svømme med delfiner..you name it. Så noen tips til briller som også passer for barn? Vil helst ha noe som da har morsomme ting for barna først og fremst, og som helst ikke koster skjorta, men er prisen man må betale høy nesten uansett så vil jeg vurdere det uansett. Takk på forhånd! Quest 3 er den med mest variasjon av spill og opplevelser, og mye av det er rettet mot barn. Det er stand alone. Og krever ikke noe PC(må vel ha en app på mobilen for noe registering) det er også spill som passer mer for voksene. Samt trenings apps. Vr opplevelser osv. Og det er mulig å koble den til en PC enten med kabel eller tråløst for å ha muligheter til å spille VR spill som bare er å få på PCen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå