Gå til innhold

HP vil erobre Windowstelefonene fra Microsoft


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

 

"Windows-telefonerne har nu en så lille markedsandel på verdensplan at de reelt må anses som uden betydning."

 

 

Uten å kommentere innholdet i debatten, så er det interessant å se at diskusjonen bølger like høyt i Danmark.I tillegg lærte jeg noen fargerike danske gloser. Jeg visste at dansk er et fargerikt språk, men du verden!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett av de største problemene Windows Phone plattformen har er ikke mangelen på apper, men kvaliteten på de som finnes. Flere av de appene jeg bruker daglig ligger langt bak utgavene som eksisterer for android/ios. Dette gjelder også MS sine egne apper. 

 

Tross alt dette er jeg fortsatt veldig fornøyd med min 640 :-)

Lenke til kommentar

 

 

"Windows-telefonerne har nu en så lille markedsandel på verdensplan at de reelt må anses som uden betydning."

 

http://www.recordere.dk/2016/02/windows-telefoner/

 

Uten å kommentere innholdet i debatten, så er det interessant å se at diskusjonen bølger like høyt i Danmark.I tillegg lærte jeg noen fargerike danske gloser. Jeg visste at dansk er et fargerikt språk, men du verden!

På samme måte som The Verge fokuserer man her på år til år tallene i ell eneste kvartal, tiden rett før Lumia 950 mobilene ble sluppet. Jeg skal ikke påstå at MS nå er på topp, men jeg ser heller ikke hvorfor man skal ta utgangspunkt i verst tenkelig tidspunkt for en slik sammenligning. Akkurat det samme ble av enkelte gjort for å vise hvordan Surface hadde floppet, når realiteten var en veldig vekst.

 

Skal man se på tall nå må man i det minste se på hvordan de nye mobilene har klart seg, og ikke minst hvordan det går nå som mange produsenter, som HP, Samsung, Lenovo, Sony med flere i år slipper W10 mobiler. Om man skal spikre en kiste mener jeg.

 

Dessuten, til tross for totalen i verden er Windows på mobil populært i Europa, også i topp 5 landene. I Italia er Windows større enn iPhone.

 

Men som mange sier, SC er dessverre det enkeltelementet som definitivt ødelegger mest. Av de fire som jeg kjenner som har sluttet med Windows har samtlige gjort det pga SC.

Lenke til kommentar

Ett av de største problemene Windows Phone plattformen har er ikke mangelen på apper, men kvaliteten på de som finnes. Flere av de appene jeg bruker daglig ligger langt bak utgavene som eksisterer for android/ios. Dette gjelder også MS sine egne apper. 

 

Tross alt dette er jeg fortsatt veldig fornøyd med min 640 :-)

 

Gi den noen måneder så skal jeg love deg at du ikke er fornøyd. Selv nylig hatt 2 640 enheter (jeg og forlovede) og har aldri opplevd såpass store ytelse-og kvalitetsnedganger. Når 640 er ny er den helt ok.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk en 950XL av Netcom for review, jeg har vært Androidbruker i mange år.

 

Windowstelefonene i seg selv fungerer skikkelig bra hardwaremessig men når det kommer til apps er det helt dødt.

 

Jeg ser folk nevner Snapchat, og det er jo forsåvidt greit, men den mangler *alt*. Facebook og Messenger appen er tilnærmet ubrukelig hvis man kommer fra Android (og sikkert iPhone). De mangler funksjonalitet, de er ekstremt treige og de er buggy.

Facebook jobber visstnok med nye Unified apper men når de kommer , og om de funker noe bra, gjenstår vel å se.

 

W10Mobile OSet har også en del skavanker og problemer. Jeg har brukt telefonen i ca 3 uker nå og imorgen skal jeg ned for å få aktivert det gamle simkortet mitt så jeg kan ta i bruk min gamle Note 3. Det sier vel kanskje sitt om MIN mening.

 

Jævlig synd egentlig for som jeg sier så er telefonen i seg selv helt grei. Kameraet er skikkelig bra sammenlignet med Note3, det kan faktisk brukes til å ta ganske kule bilder med.

 

Fikk docking med denne så jeg blir å selge den til høystbydende så fort dockingen ankommer. Hadde lyst på S7 helt til jeg så prisen så det blir nok Note 3 et år til..

 

Mine 2 cent, sånn halvveis innenfor trådens tema...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et viktig poeng det du sier der. Det er jo ikke bare mangelen på applikasjoner som er problemet, det er og blir et minst like stort problem at veldig mye av det som allerede er der knapt blir vedlikeholdt og oppdatert av utviklere. Det er godt mulig at en trofast Windows Phone bruker ikke merker så mye til dette da de har lite erfaring med hverdagen på andre plattformer, men flere av applikasjonene i sine nåværende former som eksisterer til Windows Phone er jo temmelig katastrofe sammenlignet med det som leveres til både Android og iOS.

 

Nå har jo de fleste apps og hele operativsystemet mistet mye av sin særegne sjarm også nå som alt og alle har gått bort ifra det horisontale UX-designet og over til å bare blåkopiere UX-designet fra Android og / eller iOS utgaven. Kan si hva man vil om Spotify før den etter langt tid endelig fikk en oppdatering til Windows Phone, men den forrige hadde nå hvertfall litt sjel og særpreg, nå er det jo kun en blåkopi av Androidappen bare all navigasjon er tregere og den blir oppdatert engang i skuddåret.

Lenke til kommentar

dette er i hvert fall mine neste telefon. den er rett og slett helt overlegen alt på markedet i dag. iphone og droids blir leketøy i forhold til denne!

 

blir fort en 12.5" "Laptop" også :). genialt at man slipper å kjøpe en Laptop til 7-10k i tillegg.

 

Nja, får vel se om den vil koste så mye mindre enn 7k :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Ett av de største problemene Windows Phone plattformen har er ikke mangelen på apper, men kvaliteten på de som finnes. Flere av de appene jeg bruker daglig ligger langt bak utgavene som eksisterer for android/ios. Dette gjelder også MS sine egne apper. 

 

Tross alt dette er jeg fortsatt veldig fornøyd med min 640 :-)

Gi den noen måneder så skal jeg love deg at du ikke er fornøyd. Selv nylig hatt 2 640 enheter (jeg og forlovede) og har aldri opplevd såpass store ytelse-og kvalitetsnedganger. Når 640 er ny er den helt ok.

 

 

Jeg har hatt telefonen i over et halvt år og er veldig fornøyd. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...