Gå til innhold

Hoste nettside i en Java applikasjon


Anbefalte innlegg

Skulle gjerne laget & hostet en JSON API i en Java applikasjon. Er det noen som vet hvordan? Jeg vet at jeg kan bruke Sockets, men jeg ønsker å utnytte CloudFlare sin beskyttelse som bare støtter HTTP/HTTPS. Vil helst gjøre det enkelt og holde hele server applikasjonen i Java, så vil dermed unngå å bruke et annet program for webserver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk ut Spring Boot.

 

http://spring.io/guides/gs/rest-service/

Så ut som mye styr.

 

 

Hvilken webserver bruker du nå? Tomcat er jo ofte greit å bruke.

Kan anbefale noe lightweight som jax-rs jersey(for å få opp et semi-REST-API). Du kan jo godt kommunisere med JSON gjennom dette.

Applikasjonen er ikke ferdig. Klient applikasjonen er så si ferdig, men jeg trenger en server applikasjon som jeg da holder på med. Så, jeg har ingen webserver til dette akkurat nå. Har aldri vært borti sånt repository-opplegg. Kanskje dumt spørsmål, men hvordan lager jeg prosjekt med maven archetype? Bruker Eclipse.

Lenke til kommentar

 

 

Sjekk ut Spring Boot.

 

http://spring.io/guides/gs/rest-service/

Så ut som mye styr.

 

Mye mindre styr enn noen annen måte å gjøre det på i Java. Bare å skrive POJOs, annotere metoder for å angi endepunkter og skrive gradle bootRun, så bygges hele sulamitten og startes opp i en embedded tomcat-servletcontainer.

 

Fins det en ferdig eksempel kode? Slik at jeg bare kan smacke det inn og begynne å kode.

Lenke til kommentar

 

 

 

Sjekk ut Spring Boot.

 

http://spring.io/guides/gs/rest-service/

Så ut som mye styr.

 

Mye mindre styr enn noen annen måte å gjøre det på i Java. Bare å skrive POJOs, annotere metoder for å angi endepunkter og skrive gradle bootRun, så bygges hele sulamitten og startes opp i en embedded tomcat-servletcontainer.

 

Fins det en ferdig eksempel kode? Slik at jeg bare kan smacke det inn og begynne å kode.

 

 

 

Ja, den linken har byggkonfigurasjon for 2 byggverktøy og 2 IDE-er (bare å velge hva man foretrekker), samt all eksempelkode for en Hello World applikasjon. Bare å kode i vei. :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Sjekk ut Spring Boot.

 

http://spring.io/guides/gs/rest-service/

Så ut som mye styr.

 

Mye mindre styr enn noen annen måte å gjøre det på i Java. Bare å skrive POJOs, annotere metoder for å angi endepunkter og skrive gradle bootRun, så bygges hele sulamitten og startes opp i en embedded tomcat-servletcontainer.

 

Fins det en ferdig eksempel kode? Slik at jeg bare kan smacke det inn og begynne å kode.

 

 

 

Ja, den linken har byggkonfigurasjon for 2 byggverktøy og 2 IDE-er (bare å velge hva man foretrekker), samt all eksempelkode for en Hello World applikasjon. Bare å kode i vei. :)

 

Kan jeg ikke bare bruke en jar? Det jeg alltid har gjort. Hvor skal jeg legge dependency-koden jeg fant på denne siden?

Lenke til kommentar

Kan jeg ikke bare bruke en jar? Det jeg alltid har gjort. Hvor skal jeg legge dependency-koden jeg fant på denne siden?

 

 

 

Hvis du leser linken jeg postet, så ender hele greia opp med en jar-fil du kan starte med java -jar.

 

Begynn på toppen, og følg instruksjonene nedover bare. :) Vet ikke hvor mye erfaring du har med javautvikling fra før av, men den guiden krever ikke spesielt mye erfaring.

Lenke til kommentar

 

Kan jeg ikke bare bruke en jar? Det jeg alltid har gjort. Hvor skal jeg legge dependency-koden jeg fant på denne siden?

 

 

Det enkle svaret på det er nei. Du kan ikke "bare bruke en jar". Dvs. det kan du, men i praksis fungerer det bare for mikkemus-programmer. Fordi det nesten aldri bare er snakk om én jar, men mange, og de igjen, avhenger av andre jar-filer. Det er derfor man har verktøy som Maven og Gradle; for å holde styr på avhengigheter, kompilere, bygge egne jar-filer og distribuere/deploye disse.

 

Avhengigheten du muligens sikter til skal inn i pom.xml, som er en prosjektfil for Maven. Spring boot støtter Gradle også. Gradle er veldig groovy-orientert, Maven er mer "nøytralt" (les. xml ... ). Det er en smakssak hva du bruker, men du finner nok muligens at Maven er mest utbredt, og kanskje lettest å få hjelp med og støtte for.

 

Foreslår at du går hit: https://start.spring.io og prøver deg litt fram. Siden genererer et prosjekt for deg med alle nødvendige avhengigheter, som du selv kan kode videre på. 

 

Java i seg selv er ikke veldig enkelt, når det kommer til å bygge komplekse applikasjoner. Rammeverk som Play og Spring Boot (eller Roo) bidrar ganske betydelig for å gjøre ting enkelt. Spring Boot gjør en meget bra jobb med å "skjule" alt det kompliserte, men det kan også være litt forvirrende, når det skjer mye "behind the scenes". Spring baserer seg på IoC-prinsippet, så man skal være klar over at man ikke egentlig programmerer en applikasjon selv, når man bruker Spring, man lager kun noen "plugins" (for å si det veldig overforenklet). Det er vel på en måte svaret på ønsket ditt om å bare ha noe å "smacke" koden inn i. Det er hele pointet med Spring (og andre rammeverk også, forsåvidt).

 

Tilbake til dette med behandling av avhengigheter; Verktøy som Maven er totalt industristandard, og alt blir mye enklere når man får litt erfaring med dem. Det er litt terskel å komme over, men det er tross alt bedre enn å stange hodet i veggen, noe som uvegerlig skjer uten hjelp til å håndtere avhengigheter i litt større applikasjoner.

Endret av quantum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...