Gå til innhold

CPU til ca 1500-2000 kr


Fjelldal83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen vits å diskutere?! :roll:

Denne diskusjonen kan vareuti det uendelige, det kommer ikke til åbli noen fasit på hvem som er best av amd og intel. De er gode på hver sine områder, du får ikke i pose å sekk ved å velge den ene.

 

Hadde man kunne velge både amd og intel på et hovedkort, så hadde nok det vert den beste løsningen. :p:thumbs:

Lenke til kommentar

jeg sier som en annen sa, kjøp intel hvis du skal bruke 1500 til 2000 på bare cpu, kjøp amd hvis du skal ha nytt hk og ram, for en 2500+ er samme cpu som en 3200+, bare at den er fabrikk klokka, sjansen for at du får en 2500+ opp på 3200+ er ganske stor ville jeg si, bare spør formann, han bør vite det

 

og til deg som sa at "3000+" tilsvarte gamle t-birder på 3ghz, så er det feil, eller så har jeg hørt, amd kaller cpu'ene sine for 3000+ (pr rating) for de tilvarer intel sine pcu'er med så mye mhz, med untak av de nye C utgavene som virker bedre, uten at jeg skal si for sikkert da

 

bare pass på, de nye 2500+ er multiplyer lås på, så vil du overklokke, er kanskje en 2800+ med multiplyer på 12,5 er et bra valg, for da kan du få mer ut av en fsb overklokking

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg hadde jeg valgt en AMD athlon xp 2600+

Thoroughbred pga. sin høye ytelse i forhold til AMD athlon xp

2600+ Barton. Den er også en rimelig prosessor i forhold til

prisen på Intel sine CPU'er.

Min Thoroughbred er 2.08 Ghz uklokket mens Barton sin er

1.917 Ghz uklokket.

 

 

 

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
ikke glem da at en barton har mer cashe (512kB) enn t-bred'en (384kB) så den er raskere på lavere mhz

 

så de er like kjappe, så det så ;)

Liten korreksjon: Barton 640kB, T-Bred 384kB. (L1 + L2 "Exclusive")

 

Til sammenligning har Intel-CPU'er "Inclusive" cache. Dvs. at Total mengde cache = mengden L2 , (eller L3 på de Xeon som har det og P4EE)

 

Jepp, 2600+ Tbred er ca like rask som 2600+ Barton. (litt færre MHz, mye mer L2 gir ca like høy ytelse)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...