Gå til innhold

CPU til ca 1500-2000 kr


Fjelldal83

Anbefalte innlegg

Anbefaler forøvrig p4 2,53 om du kan få tak i. Jeg liker den godt.

Hvordan kan du like den så godt, når du kjører den på såvidt over 2GHz?

 

EDIT: Og i tillegg kjører en 80Gb harddisk som 60Gb (???). Vet at krøllalfa er et utrolig kult tegn, men det er allikevel forskjell på @ og & ... men det er vel bare flisespikker'n i meg som har våknet...

Det jeg liker med den er at den kjører stabilt, på lave temperaturer, og at den klokker godt (begge veier). At jeg kjører den på 2 Ghz er forøvrig fordi jeg tror på å "begrense til det nødvendige", fremfor å bruke "opp unødvendig".

 

Nei, det er ikke flisespikking å påpekke forveksling av de to tegnene "&" og "@".

I dette tilfelle er det dog ikke snakk om en forveksling, men tegnbruk med høy grad av bevisthet. Jeg bruker nemlig kun 60Gb av min 80Gb Hd, og ønsker ved bruk av "@" å påpeke dette. (denne partisjonsinndelingen er forøvrig stort sett motivert av de samme faktorene som underklokkingen av prossesoren)

 

 

yter du maks har du ikke mer å gi...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anbefaler forøvrig p4 2,53 om du kan få tak i. Jeg liker den godt.

Hvordan kan du like den så godt, når du kjører den på såvidt over 2GHz?

 

EDIT: Og i tillegg kjører en 80Gb harddisk som 60Gb (???). Vet at krøllalfa er et utrolig kult tegn, men det er allikevel forskjell på @ og & ... men det er vel bare flisespikker'n i meg som har våknet...

Det jeg liker med den er at den kjører stabilt, på lave temperaturer, og at den klokker godt (begge veier). At jeg kjører den på 2 Ghz er forøvrig fordi jeg tror på å "begrense til det nødvendige", fremfor å bruke "opp unødvendig".

 

Nei, det er ikke flisespikking å påpekke forveksling av de to tegnene "&" og "@".

I dette tilfelle er det dog ikke snakk om en forveksling, men tegnbruk med høy grad av bevisthet. Jeg bruker nemlig kun 60Gb av min 80Gb Hd, og ønsker ved bruk av "@" å påpeke dette. (denne partisjonsinndelingen er forøvrig stort sett motivert av de samme faktorene som underklokkingen av prossesoren)

 

 

yter du maks har du ikke mer å gi...

overklokkere kommer ikke til og like deg hehe :lol::p:

Lenke til kommentar
Anbefaler forøvrig p4 2,53 om du kan få tak i. Jeg liker den godt.

Hvordan kan du like den så godt, når du kjører den på såvidt over 2GHz?

 

EDIT: Og i tillegg kjører en 80Gb harddisk som 60Gb (???). Vet at krøllalfa er et utrolig kult tegn, men det er allikevel forskjell på @ og & ... men det er vel bare flisespikker'n i meg som har våknet...

Det jeg liker med den er at den kjører stabilt, på lave temperaturer, og at den klokker godt (begge veier). At jeg kjører den på 2 Ghz er forøvrig fordi jeg tror på å "begrense til det nødvendige", fremfor å bruke "opp unødvendig".

 

Nei, det er ikke flisespikking å påpekke forveksling av de to tegnene "&" og "@".

I dette tilfelle er det dog ikke snakk om en forveksling, men tegnbruk med høy grad av bevisthet. Jeg bruker nemlig kun 60Gb av min 80Gb Hd, og ønsker ved bruk av "@" å påpeke dette. (denne partisjonsinndelingen er forøvrig stort sett motivert av de samme faktorene som underklokkingen av prossesoren)

 

 

yter du maks har du ikke mer å gi...

HAHAHHAA *grin* *ROFL* Dette er bra...

 

Hørt om han svensken som gikk rundt i ørkenen og bar på en stor stein?

 

Det var fordi at da kunne han slippe steinen og løpe mye fortere hvis det dukket opp røvere!

 

---

 

Eller svensken som gikk rundt med en bildør i ørkenen?

 

Det var for at han skulle kunne rulle ned vinduet hvis det ble for varmt!

 

:D

 

timtowtdi

 

PS! (for å holde meg til topic) Kjøp en 2.6C eller en XP3000 så blir du garantert fornøyd.

DS.

Endret av timtowtdi
Lenke til kommentar
Jeg er lite inne på prosessorer , men hovedkort og minne er jeg mer inne på. Så jeg var derfor ute etter informasjon om de forskjellige typene. Folk har tydeligvis stor peiling på prosessorer, men sånn som jeg ser det virker meningene VELDIG splittet.
Er det noen som har referanser til utsagnene sine ? Eksempel: Tester,artikler osv. ?
Lenke til kommentar

OK... jeg stod i nøyaktig samme situasjon som deg for ca. 1/2 år siden! Jeg valgte en P2.4C, du får nå en 2.6C for mindre enn det jeg ga for min 2.4.

 

Grunner til at jeg valgte Intel 2.4C fremfor f.eks. AMD XP2500? (ikke rangert etter viktighet):

 

1) Trengte ikke å 'kjipe' på pris. Hadde penger vært kritisk ville jeg valgt XP2500.

2) Jeg har god erfaring med Intel. (irrasjonell følelsesmessig tilknytning)

3) Det er vanskeligere å ødelegge prosessoren siden den er kapslet inn. Jeg er født med 11 tommeltotter og trenger noe som tåler en støyt ;)

4) 800Mhz FSB 'C' serien er /svært/ overklokkingsvennlige. Stort sett får folk 2.6 opp i 3.4GHz lett.

5) Intel støtter HyperThreading dvs. at prosessoren fremstår som to virtuelle prosessorer i bl.a. Windows XP = ekstra ytelse v/ f.eks. multitasking.

6) 200MHz 'quad-pumped' minnebuss på de chipset som er aktuelle (dvs. 865/875) gir en overføringshastighet mellom CPU og RAM som kjører ring rundt AMD/nForceII

 

Dette var de grunnene JEG hadde for å kjøpe Intel. Hvis noen synes at en eller flere av disse grunnene er teite så respekterer jeg det fullt ut.

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

Grunnen til alle de splittete meningene er fordi AMD og Intel ligger for øyeblikket ganske likt. AMD har seff de billigste prosessorene, men Intel har HTen sin som igrunn ikke duger til en dritt (tihi, ja og litt annet). Tidligere har det vært større forskjell...

 

Er spent på å se kordan del ligger ann om et halvt år når de nye prosessorene har kommt inn i systemet...

Lenke til kommentar
... men Intel har HTen sin som igrunn ikke duger til en dritt ...

 

Man kan jo naturligvis spørre seg hvorfor Intel gadd å lage HT hvis det ikke duger til noe?

 

http://www.hardware-unlimited.com/reviews/...z/index20.shtml

 

"As our benchmarks showed the most popular 3D games do not benefit from hyper-threading technology, however, most of the popular content creation and business applications saw up a 30% performance increase."

 

Min høyst subjektive opplevelse av HT er at det blir som å kjøre en bil med seks sylindre vs. en med fire sylindre, litt jevnere drag i motbakker mao.

 

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

Må bare skyte inn til dere som snakker om P4 2.6C/2.8C eller whatever...

 

Dere linker jo til komplett alle som har lagt inn link!!! :shrug:

 

Håpløst!!! :grumpy:

 

Hvis dere kikker etter så ahr varenr dette med: .....2600D.....eller......2400D......

Det betyr D stepping, og som kjent er C et hakk bedre.

 

Dersom du kal ha C i norge er f.eks. databutikken.com/no et alt. :yes:

Lenke til kommentar
Dere linker jo til komplett alle som har lagt inn link!!! :shrug:

Håpløst!!! :grumpy:

Jeg telte "alle" som har lagt inn link og det var to stk.!!!

 

Men enig: Hvorfor skal Komplett få all gratisreklamen?

 

Et godt råd er å bruke prisguiden og kjøpe delene der de er billigst (sjekk seriøsiteten til butikken først!). Det er som regel fort gjort å spare inn porto/ekspedisjon ved å shoppe litt rundt!

 

Har handlet litt hos mpx.no i år, og de utmerker seg med å være svært raske og billige, og man kan dessuten betale med kort = null oppkrav!

 

timtowtdi

Lenke til kommentar
en amd xp 3000+ er veldig liten vits i og kjøpe klokker IKKE langt en p4 2.6c klokker til 3.2 med boxed kjøler og en 2.6c er bedre en 3000+ uklokket uansett :yes:

En 2,6 ghz og en 3000+ yter ganske likt (hvis du ikke ser på testene til tomshardware). Men uansett er nok 2,6 kanskje et bedre valg, ikke fordi den overklokker lenger, men fordi den er mer brukervenlig å sette sammen+ at det følger med en alright vifte.

 

På en annen side kommer socket A til å holde til 2005, mens Intel sin socket blir faset ut halveis ut i 2004, så hvis oppgradering er viktig for deg så velger du en AMD prosessor. Da vil jeg ambefale deg å kjøpe en XP 2500+ pluss vifte til rundt 1000 kroner. Bruk heller de resterende pengene på et skikkelig hovedkort eller skjermkort for det vil du merke mer enn noen ekstra mhz.

 

Men har du litt is i magen, og lyst på noe virkelig fremtidsrettet så sparer du til en Athlon 64. Den kan oppgraderes mye lenger enn P4 og XP og kan kjøre fremtidens 64 bits programmer.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Hvilken prosessor har  mer behov for kjøling ? Har bestandig hørt at AMD trenger utrolig mye kjøling. Det merker hvertfall jeg på min prosessor. Har en AMD XP 1800..

Jeg driver akkurat nå å bygger vannkjøling og derfor  trenger jeg en prosessor som "liker" vannkjøling og er lett å overklokke...

Sitter du på en Palminio som meg skjønner jeg deg, de utvikler MYE varme.

Men Intel og AMD ligger ganske likt nå det gjelder effekt for tiden.

 

EDIT: skjekk litt rundt på denne siden

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...