Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kollega loggfører "alt" jeg sier/skriver


Jarv!s

Anbefalte innlegg

asberger syndrom.....

 

Hver gang han "arresterer" deg på noe han mener du har sagt før så sier du bare "visste ikke at en løs samtale om emnet for lenge siden var nedfelt som 100% bestemt", "har tydeligvis endret mening av grunner som sikkert er gode, lært mer, ny info, osv.... hvorfor henger du deg sånn opp i det?".... tydeliggjør dette ovenfor samtlige i rommet at han er en merkelig pirkete type som henger seg unormalt mye opp i ting.... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker dere den latterlige saken der ei dame i en eller annen interesseorganisasjon klikket fordi politiet tvitret at de så etter en forsvunnet mongoloid gutt, for det het da Downs må skjønne? Hun ble så eitrende sint at hun skrev en kronikk i avisen. Gjett hvilket ord som sto i den kronikken? Asberger, med b... "The glasshus-force is strong in this one."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg er en av de som noterer veldig mye. For meg er logger et veldig viktig arbeidsverktøy. I situasjoner der en kollega har gjort feil, eller senere handler på en måte som er selvmotsigende, kan jeg skjønne at det er ubehagelig om det kommer frem. Men hvis jeg sammenligner nytteverdien av gode logger (f.eks. når en kompleks sak skal løses, sparer man utrolig mye tid på å kunne slå opp hva som faktisk skjedde i stedet for å starte med reverse engineering), så mener jeg at den veier tyngre enn ubehaget ved å vite at man kanskje må stå for eventuelle feil man gjør.

 

Slik jeg leser TS er ikke hovedproblemet loggføringen i seg selv, men måten kollegaen bruker logger i konfrontasjoner der vedkommende mener at det er begått feil. Det kan godt hende at kollegaen trenger en prat om virkningen av hans måte å kommunisere på. En bruker kommenterte at denne kollegaen kanskje har Asperger syndrom (hvilket også jeg har). Og hvis det skulle være riktig, er mitt siste forslag enda riktigere: Kollegaen kan (som meg) være ekstremt firkantet og bli forvirret i møte med motstridende opplysninger. Og han kan være blind (eller iallfall "svaksynt") med hensyn til hvordan hans måte å uttrykke seg på, virker inn på andre. Hvis vedkommende har Asperger syndrom, vil det sannsynligvis hjelpe å prate med ham om disse tingene og forklare at hans praksis på dette området har noen negative virkninger og hvilke negative virkninger det er snakk om. Kan godt hende at det samme gjelder om personen ikke har Asperger syndrom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil nesten si at det er bedre at han sitter å noterer enn at han har en mikrofon i rommet. På den måten er du i hvert fall klart over det. Og kanskje det er hensikten? At dette er hans måte å ikke bare "huske" hva som blir sagt, men gjøre folk oppmerksom på det, også, slik at de blir forsiktige med hva de sier?

For det finnes jo enklere måter å ta opp det som blir sagt i et rom på, hvis det er målet.

 

Eller så kan det jo være som han over meg skriver rent praktiske hensyn til at han noterer alt også

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. 

Jeg har ikke kommet til en "slutt" ved dette. Fortsatt en del ting vi må "jobbe" for å løse dette fra mitt standpunkt også. 

Viser seg at i flere situasjoner, så blir mine utsagn referert til hvis personen gjør feil. For å deretter skylde dette over på meg, eller hvertfall slik det føles som. 

 

Jeg vil oppdatere når jeg har fått tatt en slags "slutt" på dette. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...