Gå til innhold

Oppdatere gammel iPad


Matseguttn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Du kan ikke oppdatere denne til IOS 9. Tror du må holde deg på den versjonen som er på den. Den har ikke rask nok CPU til å kjøre IOS 7 eller nyere. Gammelt utstyr liker ofte ikke ny software.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Apple sin support på gamle iPad og iPhone er tilnærmet ikke-eksisterende. Du ødelegger i praksis brukeropplevelsen ved å oppdatere dingsen til siste tilgjengelige originale software.

 

Android er en mye bedre investering hvor oppdateringene gjør dingsen bedre og ikke værre. Der kan man i tillegg justere brukeropplevelsen til å bli kjappere i utviklermodus. Animasjonene går på halve tiden som igjen gjør at ting virker kjappere og mer responsivt.

Lenke til kommentar

Apple sin support på gamle iPad og iPhone er tilnærmet ikke-eksisterende. Du ødelegger i praksis brukeropplevelsen ved å oppdatere dingsen til siste tilgjengelige originale software.

 

Android er en mye bedre investering hvor oppdateringene gjør dingsen bedre og ikke værre. Der kan man i tillegg justere brukeropplevelsen til å bli kjappere i utviklermodus. Animasjonene går på halve tiden som igjen gjør at ting virker kjappere og mer responsivt.

 

Ja så sant man i det hele tatt får oppdateringer da...

 

Hvilket 6 år gammelt Android nettbrett mener du fremdeles blir støttet av leverandøren og får de nyeste oppdateringene?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så gamle ting har jeg ikke, men alle Android-dingsene har fått zero-effort oppdateringer fra leverandør jevnlig. De er Samsung, Sony og Nexus (En fra Asus). Alternativt kan man som regel modde dem med custom firmware. Google opensourcer Android, så det er null problem å gjøre dette ordentlig. Apple må hackes om det skal ordne seg. Kjører selv en gammel iPhone 3G med Whited00r som går smooth igjen etter at jeg dumpet siste offisielle iOS. Mitt første og siste Apple-produkt med unntak muligens en av de bærbare maskinene.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Det er vel ulik policy alt etter produktserie, men ren Android som Nexus bruker er enkelt for produsent å oppdatere og det ligger nok en deal med Google som gir oppdateringer over tid, siden Google har interesse av at OSet er oppdatert. De som spesialtilpasser har større incentiv til å droppe support etter en stund. Prisen på Lenovo og Huawei er vel satt så lav i forhold til reelle kostnader at man må ty til egne oppdateringer.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
Justas skrev (18 minutter siden):

Hvordan kan man få iOS 14 på iPod Touch som har iOS 9?

Nå kunne du sikkert opprettet en ny tråd for spørsmålet ditt i stede for å vekke en 4 år gammel tråd til live.

Men følg oppgraderingsveiledningen i oppsettet på enheten du har. Den oppgraderer til det nyeste som hardwaren støtter.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
tevi skrev (44 minutter siden):

får ikke laste ned apper på min ipad, har pogramvare 9.3.5 (får ikke nyere pogramvare).Får opp er ikke kompatibelt med ipad enheten.

Er det noen andre måter for å få lastet ned apper på eller få ny pogramvare på?

Jeg ser at versjon 9.3.5 er fra august 2016. Så jeg regner med det er lite apps å finne til denne, da de fleste ikke støtter så gammel iOS.

iOS version history - Wikipedia

Jeg kjenner ikke selv noen metode, men kom over denne siden: Downloading Older iOS 9.3.5 Versions of A… - Apple Community

Lenke til kommentar

Gammelt Apple-utstyr blir normalt temmelig verdiløst sånn Apple slutter å supportere dingsene. En iPhone 5 f.eks er helt kurant hardware-messig men Apple har med måten ting normalt er satt opp på gjort det veldig vanskelig å ha noe nytte av den app-messig, men du kan bruke det av apper du har som fremdeles virker og bruke telefondelen som vanlig.

Lenke til kommentar
5 hours ago, vidor said:

Gammelt Apple-utstyr blir normalt temmelig verdiløst sånn Apple slutter å supportere dingsene.

Dette gjelder alt utstyr fra alle produsenter. Apple gir support/oppdateringer til mye lengre enn de fleste andre, men når produktene er utdaterte, vil man ikke få installert apper som krever nyere versjon av OS enn det som er tilgjengelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...