Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Rykninger under øyet


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei.

De siste dagene har jeg merket rykninger nedenfor det høyre øyet, omtrent der hvor man kjenner at øyehulen starter.

Det varer i maksimalt noen sekunder, men så kan det være borte i alt fra et par timer til et par sekunder.

Sykt irriterende.

 

Har hatt rykninger andre steder på kroppen, men ikke noe regelmessig slik som dette.



Anonymous poster hash: f9836...aee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så TS har mest sannsynlig ALS. Kjip nyhet å få over Internett :huh:

Hoho morsomt...

Har ikke noen andre symptomer og er ganske ung så jeg er 98% sikker på at det ikke er det.

 

Satser på at det er leamus som nevnt over og at det gir over av seg selv innen noen uker.

 

Nei, det er ikke morsomt i det hele tatt. Det er en ganske fæl sykdom å dø av. Tror ikke du vil like fremtiden.

 

Satser på.... Det er nok mange som har dødd av å "satse på" etter å ha fått råd på et anonymt forum på Internett. Det er ganske mange seriøse helserelaterte ting folk spør om, akkurat som om det ikke er vits å gå til legen så lenge man kan velge ut svaret man ønsker på et forum.

 

Vil du dø fordi du heller ville få gratis råd av folk du ikke vet om har noen som helst relevant utdanning/ erfaring til å svare enn å leve og betale de 200,- egenandelen koster?

Lenke til kommentar

Har man hatt flere sånne små rykkninger og ikke minst andre ting som  :

 

*Kvalme om morgenen.

*Hodepine ved belastning / trening.

*Svimmelhet.

 

Så anbefaler jeg at man er litt obs og følger med, en tur til fastlegen skader selvsagt ikke om man føler noe er galt.

 

Har ikke opplevd noen av de tingene. Trener flere ganger i uken.

 

Anonymous poster hash: f9836...aee

Lenke til kommentar

 

Så TS har mest sannsynlig ALS. Kjip nyhet å få over Internett :huh:

Hoho morsomt...

Har ikke noen andre symptomer og er ganske ung så jeg er 98% sikker på at det ikke er det.

 

Satser på at det er leamus som nevnt over og at det gir over av seg selv innen noen uker.

 

Nei, det er ikke morsomt i det hele tatt. Det er en ganske fæl sykdom å dø av. Tror ikke du vil like fremtiden.

 

Satser på.... Det er nok mange som har dødd av å "satse på" etter å ha fått råd på et anonymt forum på Internett. Det er ganske mange seriøse helserelaterte ting folk spør om, akkurat som om det ikke er vits å gå til legen så lenge man kan velge ut svaret man ønsker på et forum.

 

Vil du dø fordi du heller ville få gratis råd av folk du ikke vet om har noen som helst relevant utdanning/ erfaring til å svare enn å leve og betale de 200,- egenandelen koster?

 

 

Jeg trodde faktisk ikke at posten din var seriøs. "Så TS har mest sannsynlig ALS" baserte du på at jeg skrev at jeg har opplevd små rykninger på ett område de siste dagene (samt. små rykninger et par andre steder tidligere. Helt uregelmessige).

ALS har vanligvis flere andre symptomer. Har ikke tenkt tanken på at det er ALS engang fordi det kan forekomme av så mye annet.

 

Hadde uansett dødd om noen år hvis jeg skulle bli diagnotisert med ALS i dette øyeblikk. Synes du motsier deg selv med posten din. Du hadde jo egentlig ikke noe nyttig å bidra med, eller? 

 

Anonymous poster hash: f9836...aee

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så TS har mest sannsynlig ALS. Kjip nyhet å få over Internett :huh:

 

Det er noe som heter krisemaksimering, og "du har et enkelt symptom som omtrent alle vil oppleve i løpet av livet - altså har du trolig en sjelden og dødelig sykdom" er et godt eksempel.

Endret av Djn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leamus ja.. Muligens lavt nivå av Sink og kalsium i kroppen. Hver gang jeg får det så går det over etter noen dager med normalt inntak av disse stoffene.

 

Kan godt hende at jeg ikke får i meg tilstrekkelig av det der.

Anbefalt inntak øker kanskje en liten del hvis man trener flere ganger i uken? For det meste styrketrening, men litt løping også.

 

Anonymous poster hash: f9836...aee

Lenke til kommentar

 

Så TS har mest sannsynlig ALS. Kjip nyhet å få over Internett :huh:

 

Det er noe som heter krisemaksimering, og "du har et enkelt symptom som omtrent alle vil oppleve i løpet av livet - altså har du trolig en sjelden og dødelig sykdom" er et godt eksempel.

 

Gratulerer du forsto poenget mitt :) Et annet poeng er også at helseråd via Internett er dumt, det er en grunn til at det fortsatt finnes leger.

Lenke til kommentar

Nei, det var fordi jeg kanskje tenkte at andre også har opplevd det og kanskje kunne vite hva det forekommer av. Ingen er utvalgte, det er et åpent forum på nett som hvem som helst kan lese hvis de har lyst.

Får rykninger i låret, men ganske sjeldent. Har derfor aldri mistenkt at det var ALS. Hva med deg? Fikk du akutt time hos legen?



Anonymous poster hash: f9836...aee
Lenke til kommentar

Eller kanskje det er rabies eller HIV? :tease:

 

Neida, jeg bare tuller.

 

Det heter leamus.

 

Jeg støtter det utsagnet. Med mindre det bare er en midlertidig ting. Hvis det bare er snakk om noen dager kan det jo være en annen type skade som vil leges. Eller kanskje personen har sittet oppe hele natten, eller kanskje personen har sett alle sesongen av 24 i strekk, bare avbrutt av søvn. Det er litt vanskelig å si.....

 

En kjent snookerspiller fra Kina som heter Ding Junhui har leamus.

 

OP, du får se litt snooker og se om det er samme symptom. Men jeg støtter også den som sa at du ikke bør komme på et forum for å stille en diagnose.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...