Gå til innhold

nVidia eller ATI?


MiSP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg la inn et topic igår, som heter Sapphire Radeon 9600 Pro Atlatis. (Enda en som strever).

Kortet fungere utmerket til RA2, men maskina slo seg av når jeg spilte Generals. Jeg har sett at det er andre som har hatt problemer med COD også.

Jeg satt å lkikka gjenneom alle innlegene, og jeg mener ALLE som var under "skjermkort, skjermer." Det var 969 stykker.

og noe som gikk igjen var 9600 PRO og Generals.

 

Men det jeg fikk beskjed av Stilus og Genesis var at det kunner være st varmeproblem, (CPU).

Lenke til kommentar
,23/11/2003 : 17:05]

Gabe har sagt at dem har brukt opptil 5 ganger så mye tid på å optimalisere shader koden til NV3x enn det dem har brukt på generic DX9 kode. Jeg ser ingen grunn til å ikke tro han, ytelsen med mix-mode på FX5900 er langt bedre enn med DX9 full precision.

..Men det var før Unified Compiler*?

Ja, men hvis shader koden er optimalisert for NV3x så vil ikke en unified compiler gjøre mye nytte, så det blir spennende så se forskjellen med forceware 50. serien.

 

Error! *ler*

Men...hva er det som er galt med FPRT da? kanske ikke lett for deg å svare på det men...hadde man visst problemet hadde man vel løst det.

Dette er hva han som har lagd demoen sier om problemet:

 

The hardware actually supports enough functionality to run it, but the DX spec defines that floating point textures must support wrapping, mipmapping etc. so they can't expose it. There have been hints though that MS will fix this in a later revision of DX by adding a kind of floating point format that will work with GFFX.
Lenke til kommentar
Dette er hva han som har lagd demoen sier om problemet:

 

The hardware actually supports enough functionality to run it, but the DX spec defines that floating point textures must support wrapping, mipmapping etc. so they can't expose it. There have been hints though that MS will fix this in a later revision of DX by adding a kind of floating point format that will work with GFFX.

Så da får nVidia det som de vil, allikevel? Var det ikke slik at de ville bestemme mye mer om oppbygginga i DX9 men MS gav tommelen ned?

Lenke til kommentar
Dette er hva han som har lagd demoen sier om problemet:

 

The hardware actually supports enough functionality to run it, but the DX spec defines that floating point textures must support wrapping, mipmapping etc. so they can't expose it. There have been hints though that MS will fix this in a later revision of DX by adding a kind of floating point format that will work with GFFX.

Så da får nVidia det som de vil, allikevel? Var det ikke slik at de ville bestemme mye mer om oppbygginga i DX9 men MS gav tommelen ned?

:thumbs: det hadde alvorlig talt ikke gjort meg noe!

Lenke til kommentar
' date='30/11/2003 : 00:16']
Dette er hva han som har lagd demoen sier om problemet:

 

The hardware actually supports enough functionality to run it, but the DX spec defines that floating point textures must support wrapping, mipmapping etc. so they can't expose it. There have been hints though that MS will fix this in a later revision of DX by adding a kind of floating point format that will work with GFFX.

Så da får nVidia det som de vil, allikevel? Var det ikke slik at de ville bestemme mye mer om oppbygginga i DX9 men MS gav tommelen ned?

:thumbs: det hadde alvorlig talt ikke gjort meg noe!

Pøh! De hadde sikkert lagt inn nVidia optimalisering i DX9 koden. Og gjort ATi kort ustabile! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Pøh! De hadde sikkert lagt inn nVidia optimalisering i DX9 koden. Og gjort ATi kort ustabile!  :thumbdown:

Man bør ikke gjøre sånt. Hvis det fører til at alle andre kort (de fleste andre ihvertfall) blir ustabile, synker konkurransen (fordi ingen vil ha ustabile kort), og da kan nVidia overprise kortene sine... :thumbdown:

 

Men hvis det hadde gått an (kanskje det gjør?), så kunne jo Microsoft lagt inn optimalisering for mange kort inn i DirectX 9, og gjort slik at den gjenkjente kortet og lastet ned "DirectX 9 for ditt kort". Kanskje jeg kunne formulert meg litt bedre, men dette er nå ihvertfall hva jeg syntes... :w00t:

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar
helt feil:

nVidia  :thumbup:

ATi: :thumbdown:

Min mening  :w00t:

Hvor for det?, ATI scorer bedre på nesten samtlige dx9 sammenligninger da............... sier ikke at FX er dårlige men som regel ligger ati nå for tiden litt foran når det gjelder dx9 grafikk

Fordi at jeg er nVidia fan, det er en ting.

Den andre er at når jeg begynner å spille virkelig DX9 avhengige spill, da holder ikke dagens skjermkort uansett.

For det tredje, liker ikke ATi sine drivere.

For det fjerde, har bare noe mot dem.

Men det er fint de er der og skaper konkurranse.

Og for det femte, jeg bruker aldri AA/AF, så jeg gir meg en god en i om ATi slår nVidia på det området.

Det er min grunn

Lenke til kommentar
Og for det femte, jeg bruker aldri AA/AF, så jeg gir meg en god en i om ATi slår nVidia på det området.

Det gjorde ikke jeg heller før, på mitt Ti4200. Syntes egentlig det var oppskrytt. Men nå bruker jeg det veldig mye, og det ser faktisk mye lekrere ut...

 

Den andre er at når jeg begynner å spille virkelig DX9 avhengige spill, da holder ikke dagens skjermkort uansett.

 

Hva definerer du som "virkelig DX9 avhengige spill"? Half-Life 2 er grunn nok for meg til å velge ATi, også fordi jeg tror det er en indikasjon på hvordan framtiden blir.

Lenke til kommentar

Er HL2 kommet ut? nei, da synes jeg den grunnen blir litt meningsløs.

Til den tid, etter det jeg har hørt april 2004, så har det kommet ut nye og bedre kort, og da har mange byttet ut kortene.

 

AA/AF bruker jeg ikke i FPS spill, da er den grunnen borte.

 

Men, som jeg sa tidligere, det er bare min mening, hva andre mener gir jeg blanke i.

 

Jeg vet ikke, men av en eller annen grunn har jeg aldri likt ATi, og kommer ikke til å gjøre det.

 

Med virkelig DX9 avhengige spill mener jeg spill som bruker dette fullt ut, det er det ingen spill som gjør til dags dato, etter det jeg har fått med meg.

The End

Endret av Morpheus^
Lenke til kommentar
Prozac kjøp deg et connect 3d 9600xt hos psdata for 1500kr tillegg får du HL2. Ville vært dumt å betale 500kr extra for et lite hakk bedre enn XT kortet. Bruk heller de 500 på noe annet, som en kasse øl til neste helg. :yes:

Øl? Se på profilen, jeg er 15 år (straks 16 da...)

 

Og hvis jeg bestiller på PS Data må jeg betale porto, det må jeg ikke his jeg bestiller på Flexi-Data, bor i Bergen vettu'... Men det blir nå uansett billigere :w00t:

 

Så... er det noen som har noen meninger om Connect 3D-kort? I forhold til Sapphire? Hadde virkelig vært kjekt å kutte ned på utgiftene...

 

Se forresten her for å se hvordan oppsettet mitt er, legg gjerne inn egne synspunkter i den threaden! :thumbup:

 

Edit: Spiller egentlig veldig lite spill som HL2, holder meg mest til RPG, racing og flysimulator...

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...