Gå til innhold

nVidia eller ATI?


MiSP

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny PC, spesifikasjonene er her:

 

--------------------------------------------------------------------

AMD XP2500+ Barton

Abit NF7-S v2.0

512 MB RAM (2x 256)

Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB Ultimate Edition

Maxtor 120 GB 8MB HDD

Plextor CD-R 40/12/40

--------------------------------------------------------------------

 

Men så lurer jeg på om jeg bør velge det kortet jeg har satt opp, eller om jeg heller bør velge Gainward GeForce FX5700 ULTRA 128MB DDR2 (eller lignende, men ikke over 2000 kr)

 

Har hørt at Radeon 9600 PRO ikke virker helt hos noen...

Noen som har noen erfaringer her?

 

PS: PC'en skal brukes til spill, så det bør tåle litt grafikk...

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha valgt bare 1x512 brikke med ram. Dersom du velger 2x256 nå kan du ikke oppgradere senere uten å ta ut disse brikkene. Poenget er at hovedkortet du skal kjøpe (og de fleste nForce2-kort) har tre minneplasser, og nForce 2 støtter DDR400 bare dersom du bruke to av plassene, så hvis du skal oppgradere med en tredje må du kjøre DDR333. Men hvis du bare har brukt opp en minneplass med 512 DDR400 kan du senere oppgradere med en til av samme sort. Du merker ikke SÅ mye forskjell på 2x256 i dualkanal i forhold til 1x512.

 

Var bare et råd.

Lenke til kommentar
Tester viser at fx5700 ultra DDR2 ligger et lite hestehode foran 9600XT.  Men forskjellen er liten.

Nå var det jo ikke 9600XT jeg skulle ha da...

Ok, men XT er hakket bedre enn Pro som du har satt opp, så fx5700 er det raskeste av de alle. Men som sagt over, er det avhengig av hvilke spill du spiller. Ultimate edition er jo også lydløst, så det er en fordel.

Lenke til kommentar

Hvis du er opptatt av ytelsen på skjermkortet, vil du kanskje bytte ut Ultimate Edition med Fireblade Edition. Ultimate Edition hra kun passiv kjøling, altså kun kjøleribber og ikke vifte. Dette er kanskje kortet for de som skal ha en mest mulig stillegående pc. Fireblade edition kan klokkes en el høyere enn Ultimate Edition.. Bare så du vet d :)

Dessuten har jeg Firebladekortet selv, og kan garantere deg at dette er et kort hvor du får MASSE for pengene.

Lenke til kommentar
Fireblade edition kan klokkes en el høyere enn Ultimate Edition.. Bare så du vet d

 

Glemte å si at jeg ikke har tenkt å overklokke.

 

Kjøp deg et 9800pro PowerColor fra Komplett.no, ultra kort til lav pris

 

Er det noen som har noen meninger om dette kortet?

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...