Gå til innhold

nVidia eller ATI?


MiSP

Anbefalte innlegg

alle komponentene i PCn din støyer mer enn skjermkortet uansett...

Hvor mye tror dere at PC'en min vil støye? Lite? Middels? Mye? VELDIG mye? Tåler litt støy, men vil ikke ha en PC som bråker like mye som en Metallica-konsert...

 

tror nok fx 5700 er et bra kort..

ser ut som det er bedre enn både ati 9600 pro og 9600 XT.(kansje ikke i direct x9)

 

Er ikke DirectX 9 "framtiden" lissom? Bør jeg ikke ha et kort som er bra på DX9?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tror nok fx 5700 er et bra kort..

ser ut som det er bedre enn både ati 9600 pro og 9600 XT.(kansje ikke i direct x9)

 

Er ikke DirectX 9 "framtiden" lissom? Bør jeg ikke ha et kort som er bra på DX9?

Jo dx9 er fremtiden, og derfor er det vanskelig å anbefalle noe kort nå, før dx9 spillene for fullt er i hyllene og i testbenken. Sjekk likevel om du finner noen tester og sjekk ut tester med eyecandy skrudd på hvis du har tenkt å bruke dette selv.

Lenke til kommentar
Jo dx9 er fremtiden, og derfor er det vanskelig å anbefalle noe kort nå, før dx9 spillene for fullt er i hyllene og i testbenken. Sjekk likevel om du finner noen tester og sjekk ut tester med eyecandy skrudd på hvis du har tenkt å bruke dette selv.

Vi har jo TR:AoD, Half-Life2 presentasjonen og diverse syntestiske benchmark som viser at ATi er overlegent i DX9.

Lenke til kommentar
9600XT virker veldig fristende. Jeg ser på denne siden at det har noe som heter OverDrive, men hva er det?

Overdrive er en funksjon på 9600/9800 XT som gjør at GPU klokkes høyere dersom temperaturen på kortet er under en satt grense. Dersom tempen overstiger denne grensen, klokker den seg ned til normale hastigheter igjen. Det er kun XT-kortene som har denne termiske dioden til å overvåke tempen av GPU

Lenke til kommentar

Overdrive klokker opp hastigheten på kjernen noen prosent, hvis temperaturen holdes under en bestemt temperatur. Hvis temperaturen nærmer seg sperregrensen klokkes kjernen ned igjen. Dette gir litt høyere ytelse i en kort periode frem til brikken blir for varm.

 

Det blir ikke store ytelses forskjeller.

 

Edit: Litt sent ute der gitt. Taster for sakte...

Endret av martiol
Lenke til kommentar

OK, takk sheriff og martiol. Hvilket 9600XT-kort bør jeg velge?

 

---------------------------------------------------

Asus Radeon 9600XT 128MB DDR

Hercules 3D Prophet 9600XT 256MB DDR

PowerColor Radeon 9600XT 128MB DDR

PowerColor Radeon 9600XT Bravo 128MB

Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128M DDR

Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128M DDR Ultimate Edition

Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 256M DDR

---------------------------------------------------

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar
OK, takk sheriff og martiol. Hvilket 9600XT-kort bør jeg velge?

 

Ville selv gått for Hercules, har ingen benchmarks for å understøtte min mening. Har selv hatt hercules i mine 2 seneste pc'er, og veldig fornøyd med kvalitet og overklokking. Synes de har gode kjølere, noe som jeg regner med er ekstra viktig på XT, spesielt hvis du har lyst til å bruke denne overdrive funksjonen. Tror ikke det er så stor forskjell på kortene, så fornøyd blir du nok uansett. Reger med at Hercules er litt dyrere enn de andre, så litt kjiipt å anbefalle det da. Har ikke sett noen 9600XT-roundup enda, så hvis du vil ha eksperttips må du nok vente...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Siden du skal spille mye, så vil jeg anbefale ATI. Har ingen spesielle begrunnelser, bortsett fra at jeg er en dreven ATI-entusiast, og det har sun grunn. ;)

Btw, det ryktet om at 9600 ikke funker med noen, er bare løgn. Og hvorfor skal det ikke funke med noen? :shrug:

det er jo så alldeles ikke løgn at ati ikke fungerer på visse chipsets!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...