Gå til innhold

Drikke uten å spy?


biscotti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke drikk på tom mage. Også er det hyggeligere å spy noe ut, enn å ikke ha noe å spy ut annet enn tynn magesuppe, om skaden først skulle skje. Lykke til med eksperimenteringen, alkohol er jo en gift, som kroppen har enkelte problemer med.

 

Også har norsk ungdom en tendens til at jo fullere jo bedre. Jeg kan jo foreslå at du holder deg f.eks. til kun øl. Velg det som smaker best. Sterk drikke er jo ikke det beste å få i seg, om du vil unngå en del ting (blant annet det med spyproblematikk)

 

Sier ikke at du skal bli avholds av den grunn. Er vel fornuftig å ta det litt med måte, så går det kanskje mye bedre.

Endret av G
Lenke til kommentar

Ikke drikk på tom mage. Også er det hyggeligere å spy noe ut, enn å ikke ha noe å spy ut annet enn tynn magesuppe, om skaden først skulle skje. Lykke til med eksperimenteringen, alkohol er jo en gift, som kroppen har enkelte problemer med

Sant nok! Pleier jo å spise, men tenkte det må være noe som er "bedre" å spise før man skal drikke. Pleier aldri å spy uansett hvor mye jeg drikker, så fikk meg litt av et sjokk når jeg spøy når jeg drakk såpass lite.

Lenke til kommentar

Alkohol er en gift og et løsemiddel. Det at kroppen ønsker å kvitte seg med det via oppkast er en naturlig konsekens av at du har fått i deg for mye og at det er best for deg. Du bør egentlig aldri venne deg på å drikke mye alkohol for å skape mer toleranse. Your liver i payin', just sayin'. Beste strategien er hvis du kan unngå det eller som tidligere sagt moderere det.

Lenke til kommentar

 

At du spyr er vanligvis et tegn på at du har drukket altfor mye. Drikk mindre, saktere, bland ut svakere.

Kastet opp sist helg, da drakk jeg faktisk ikke så mye....

 

 

Du er ikke alene om slikt. Holder å få giften i seg. Noen tåler alkohol eller enkelte brygg dårligere enn andre. Noen tåler vin, andre tåler øl ...

Lenke til kommentar

Det er ihvertfall ingenting å være flau over at en har opplevd. Veldig smart å spør på et forum etter råd, noen råd er gode andre ikke så gode.

 

Jeg foreslår et moderert tankesett. Si til deg selv at "jeg skal være smartere enn de andre". Så kjøper du deg litt for kosen sin skyld, og nyter det sosiale samvære med venner. Om du merker at det er noe du tåler svært dårlig gjentatte ganger, så prøv andre typer alkoholholdig drikke.

 

Vanskelig å si hva du skal spise som er bedre enn andre ting. Tenker at mat som ellers uten alkoholpåfyll gir dårlig fordøyelse kan være en dårlig idé og spise.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg drikker kun det som kan blandes med Cola: ( Vodka/Rom/noen typer Whiskey type Lemmy) utenom Øl.
Spis godt før du starter, og etter hvert glass du drikker, så tar du et-to glass med vann, høres rart ut men virker bra.
Nattmat er det beste! Type fet mat: Burger, pølse, lasagne, eventuelt et par glass melk. Aldri legg deg om du ikke har spist. :dremel:

Lenke til kommentar

Noe tungt og fett virker å fordele alkoholopptaket ut over lengre tid - hvis du kan spise en kraftig middag før du begynner å drikke er nok ikke det dumt. Og, som folk sier, drikk mindre og svakere. Det er mye lettere å å holde ting under kontroll hvis du drikker øl enn hvis du drikker vodka.

Lenke til kommentar

Øl funker bra for min del, har aldri blitt dårlig hverken under eller etter en ren øl-fylle. Har derimot mye negativ erfaring med vodka og andre drikker som gjør deg full altofr raskt... Spis fet mat før du begynner (pizza, kebab, chips), og drikk mye vann i løpet av kvelden. Og ta deg god tid, å prøve å være stupfull fra starten av funker dårlig.

Endret av thesnidr
Lenke til kommentar

Øl funker bra for min del, har aldri blitt dårlig hverken under eller etter en ren øl-fylle. Har derimot mye negativ erfaring med vodka og andre drikker som gjør deg full altofr raskt... Spis fet mat før du begynner (pizza, kebab, chips), og drikk mye vann i løpet av kvelden. Og ta deg god tid, å prøve å være stupfull fra starten av funker dårlig.

 

Samme her, hvis jeg spyr så er det sprit involvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...