Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Å date for å oppnå bekreftelser? Fatter ikke tankegangen


Anbefalte innlegg

Jeg leser stadig at mange skriver at de dater for å oppnå bekreftelser på å være "bra nok" etter et brudd. Men sorry. Jeg fatter ikke tankegangen. For man kan risikere at man ikke får bekreftelsen. Og hva da?. Jeg har bestemt meg for at dersom jeg en dag ønsker å date igjen så skal jeg gå etter fornuft og følelser fremfor å forsøke å oppnå bekreftelser. Noen som tenker det samme som meg eller hva tenker dere om dette med bekreftelser osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usikkerhet tenker jeg.

Mennesker er avhengig av nære forhold for å være stabile, for å være glade. 


 

Huh, jeg ser ikke det som feil å date rundt med mange. Så lenge de lærer noe av det. Jeg skjønner godt hvorfor en skulle date rundt, du søker egentlig bare etter den rette partneren. For vær gang du feiler, så blir du selv mer riktig for noen andre. Så lenge en lærer, så finner de nok sin rette engang i fremtiden, ubevisst eller bevisst. 

Når det kommer til at du ikke forstår, eller mener at det er feil å date mange er opp til deg. Det høres kjempe fint om du skal prøve å skaffe neste forhold ved å være fornuftig og følelsesfylt. Kanskje det funker? kanskje det ikke funker? Det er slitsomt å skape et forhold der du ikke er degselv. Kanskje du kommer et skritt nærmere for å finne deg?

^^

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke å bruke tid på å date folk jeg ikke er så interessert i. Det skal mye til for at jeg skal føle interesse for noen. Nei er bare 6 uker siden fullstebdig brudd så dating for å få bekreftelser er ikke noe jeg surfer etter. Såklart ønsker man å bli likt men jeg er ikke ute etter å bli likt av mange.

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke å bruke tid på å date folk jeg ikke er så interessert i. Det skal mye til for at jeg skal føle interesse for noen. Nei er bare 6 uker siden fullstebdig brudd så dating for å få bekreftelser er ikke noe jeg surfer etter. Såklart ønsker man å bli likt men jeg er ikke ute etter å bli likt av mange.

vet du hvordan det er å like andre? eller er du kanskje for kresen for å finne noen likanes? ser du skjønnheten i mennesker? ^^

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar

 

Jeg gidder ikke å bruke tid på å date folk jeg ikke er så interessert i. Det skal mye til for at jeg skal føle interesse for noen. Nei er bare 6 uker siden fullstebdig brudd så dating for å få bekreftelser er ikke noe jeg surfer etter. Såklart ønsker man å bli likt men jeg er ikke ute etter å bli likt av mange.

vet du hvordan det er å like andre? eller er du kanskje for kresen for å finne noen likanes? ser du skjønnheten i mennesker? ^^

 

Jeg er veldig kresen. Jeg har en haug med mannfolk som ber meg ut på date på facebook, som jeg kjenner. Greit: mange av de virker okey ut i måten de er på, men jeg føler ingen form for tiltrekning og drag... og alt må matche... Jeg er nok kresen.

Lenke til kommentar

Jeg leser stadig at mange skriver at de dater for å oppnå bekreftelser på å være "bra nok" etter et brudd. Men sorry. Jeg fatter ikke tankegangen. For man kan risikere at man ikke får bekreftelsen. Og hva da?. Jeg har bestemt meg for at dersom jeg en dag ønsker å date igjen så skal jeg gå etter fornuft og følelser fremfor å forsøke å oppnå bekreftelser. Noen som tenker det samme som meg eller hva tenker dere om dette med bekreftelser osv?

 

Newsflash: dette du driver med her er også en søken etter bekreftelse. Riktignok en annen type bekreftelse, men dog.

 

Noen mennesker vil etter et brudd søke bekreftelse på at de fortsatt er attraktive, derfor dater de.

 

Du søker tydeligvis etter bekreftelse på at din måte å takle bruddet på er "riktig" - selv om det jo selvsagt ikke finnes noe riktig eller galt når det kommer til disse tingene her.

 

Anonymous poster hash: 17998...178

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg leser stadig at mange skriver at de dater for å oppnå bekreftelser på å være "bra nok" etter et brudd. Men sorry. Jeg fatter ikke tankegangen. For man kan risikere at man ikke får bekreftelsen. Og hva da?. Jeg har bestemt meg for at dersom jeg en dag ønsker å date igjen så skal jeg gå etter fornuft og følelser fremfor å forsøke å oppnå bekreftelser. Noen som tenker det samme som meg eller hva tenker dere om dette med bekreftelser osv?

 

Newsflash: dette du driver med her er også en søken etter bekreftelse. Riktignok en annen type bekreftelse, men dog.

 

Noen mennesker vil etter et brudd søke bekreftelse på at de fortsatt er attraktive, derfor dater de.

 

Du søker tydeligvis etter bekreftelse på at din måte å takle bruddet på er "riktig" - selv om det jo selvsagt ikke finnes noe riktig eller galt når det kommer til disse tingene her.

 

Anonymous poster hash: 17998...178

 

Jeg gjør nok det. Du har rett.Har jeg en grunn til å være skuffet over et brudd? Jeg hører mye... Noen sier nei, og noen sier ja. Jeg mener selv at jeg har en grunn til å føle meg skuffet og såret. Og det gjør jeg. Spesiellt i måten han er på mot meg. Han behandler meg som om jeg er verdens styggeste kvinne. Og det er ganske sårende etter all tid vi har hatt. 

Men ellers, så søker jeg ikke bekreftelser. Jeg orker ikke å gå på date kun for bekreftelsene sin skyld. Jo jeg gjorde det gjerne før. Må innrømme det. Men det er det jeg har lært av, for jeg ble ikke lykkeligere av det. Den gangen jeg ble lykkeligere var når jeg sluttet å søke etter bekreftelser iform av dating, og heller ventet med å date til jeg følte meg ganske så interessert i å finne ut av en type, og til jeg følte meg klar for det. Det er den gangen jeg har blitt mest lykkelig. Det er det som jeg har erfart. 

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Jeg gjør nok det. Du har rett.Har jeg en grunn til å være skuffet over et brudd? Jeg hører mye... Noen sier nei, og noen sier ja. Jeg mener selv at jeg har en grunn til å føle meg skuffet og såret. Og det gjør jeg. Spesiellt i måten han er på mot meg. Han behandler meg som om jeg er verdens styggeste kvinne. Og det er ganske sårende etter all tid vi har hatt. 

Men ellers, så søker jeg ikke bekreftelser. Jeg orker ikke å gå på date kun for bekreftelsene sin skyld. Jo jeg gjorde det gjerne før. Må innrømme det. Men det er det jeg har lært av, for jeg ble ikke lykkeligere av det. Den gangen jeg ble lykkeligere var når jeg sluttet å søke etter bekreftelser iform av dating, og heller ventet med å date til jeg følte meg ganske så interessert i å finne ut av en type, og til jeg følte meg klar for det. Det er den gangen jeg har blitt mest lykkelig. Det er det som jeg har erfart. 

 

 

 

Vel og bra det, men det var ikke det jeg mente. Det konkrete spørsmålet du stilte her, er i seg selv en søken etter bekreftelse.

 

"Jeg har gjennomgått et brudd, og jeg har disse følelsene angående dating rett etter et brudd. Er det flere som føler det samme?" - dette er å be om bekreftelse på at det du føler er "riktig".

 

Anonymous poster hash: 17998...178

Lenke til kommentar

Jeg trenger ikke bekreftelser fra øst og vest, det holder med ei dame og langvarig forhold. Har avstått fra sex i evigheter, orker ikke ha sex med noen jeg ikke skal være sammen med over tid.

Da er vi flere som tenker likt. 

 

Jeg er blitt såpass gammel at jeg ikke er ute etter bekreftelser fra øst og vest lenger. Jeg har erfaringen om hvor dumt det er å gå på date for å bare få bekreftelser. Jeg husker at en periode for 4 år siden, så gikk jeg på date etter date med mange menn for å få bekreftelser. Fikk høre mye.. wowwwww så søt du er osv... av menn jeg ikke var interessert i.... og så hadde jeg sex med en del menn jeg fant ut var useriøse og da dumpet jeg dem som regel før de dumpet meg. Jeg har også blitt dumpet på en første date en svært sjelden gang. Men alt dette tilsammen har lært meg at det jeg blir mest lykkelig av, er å ikke søke bekreftelser men å finne de menneskene som tilhører livet mitt. Har egentlig gitt opp kjærligheten for øyeblikket, men om det blir en så vil jeg kun ha bekreftelser fra han, og ingen andre menn.

 

Ja, forstår ikke vitsen og den dumheten det er å måtte nødt å date alle mulige bare for å høre at man er bra nok. Spiller ingen rolle om man er bra nok for andre enn en vel. Og tenk om man ikke får de bekreftelsene man ønsker,... da må det jo være katastrofe for dem som må nødt å ha dem. 

 

Godt det fins flere med denne tankegangen. Det som gjør meg lykkelig er å være the one and only for en mann og at det går begge veier. 

Lenke til kommentar

 

Jeg gjør nok det. Du har rett.Har jeg en grunn til å være skuffet over et brudd? Jeg hører mye... Noen sier nei, og noen sier ja. Jeg mener selv at jeg har en grunn til å føle meg skuffet og såret. Og det gjør jeg. Spesiellt i måten han er på mot meg. Han behandler meg som om jeg er verdens styggeste kvinne. Og det er ganske sårende etter all tid vi har hatt. 

Men ellers, så søker jeg ikke bekreftelser. Jeg orker ikke å gå på date kun for bekreftelsene sin skyld. Jo jeg gjorde det gjerne før. Må innrømme det. Men det er det jeg har lært av, for jeg ble ikke lykkeligere av det. Den gangen jeg ble lykkeligere var når jeg sluttet å søke etter bekreftelser iform av dating, og heller ventet med å date til jeg følte meg ganske så interessert i å finne ut av en type, og til jeg følte meg klar for det. Det er den gangen jeg har blitt mest lykkelig. Det er det som jeg har erfart. 

 

 

 

Vel og bra det, men det var ikke det jeg mente. Det konkrete spørsmålet du stilte her, er i seg selv en søken etter bekreftelse.

 

"Jeg har gjennomgått et brudd, og jeg har disse følelsene angående dating rett etter et brudd. Er det flere som føler det samme?" - dette er å be om bekreftelse på at det du føler er "riktig".

 

Anonymous poster hash: 17998...178

 

Jeg har bestemt meg for å ikke haste rett ut på dating etter bruddet sist. Det funker ikke for meg. Jeg blir ikke lykkelig av det. Jeg har funnet ut at jeg må finne lykken selv først. Samt være ganske interessert før jeg går ut på en date. 

Lenke til kommentar

Bra du går frem i riktig rekkefølge, alt som mange som går på date for å finne lykken i eget liv når den egentlig kommer innenfra og ikke utenfra gjennom en kjæreste.

Det er sant. For å finne lykken og roen i livet, så bør man ha det bra med seg selv først. Og det å løpe etter bekreftelser er bare tull. Man behøver ikke å bli likt av alle. Og den gangen jeg følte meg mest forelsket og lykkelig, så gikk jeg ikke ut for å søke bekreftelser. Den gangen datet jeg en som jeg virkelig hadde interesser for. 

 

Men må ærlig talt si at vi mennesker er ganske påvirkbare av hveandre. Det vitner om usikkerhet, og måtte søke bekreftelser om at en er "bra nok". Men okey... Jeg virker usikkker på min måte som lurer på om hvilke tanker andre har i en del temaer og diskusjoner. Men tankene mine forandrer seg ikke, men er jo egentlig greit med innspill. Men det å søke bekreftelser på om en er bra nok på markedet .. attraktiv nok, vil jeg ikke gjøre. Tenk om man ikke får de bekreftelsene man søker, - da vil man bli ganske skuffet. 

Lenke til kommentar

Det er kun en selv som bestemmer om man er bra nok.

 

Man vet med seg selv om man trener så mye som man burde, spiser fornuftig mat, legger seg til passende tid slik at man for nok søvn, sparer til bolig og fremtidige utgifter, om man er positiv og ser muligheter fremfor å fokusere på problemer, om man bruker tid på å utvikle seg personlig, om man bruker dagene fornuftig eller om man er 5 timer om dagen på nettaviser for å lese om trivialiteter man uansett ikke rår over eller har noe med og 5 timer på facebook for å se på videoer av søte kattunger.

Lenke til kommentar

Det er kun en selv som bestemmer om man er bra nok.

 

Man vet med seg selv om man trener så mye som man burde, spiser fornuftig mat, legger seg til passende tid slik at man for nok søvn, sparer til bolig og fremtidige utgifter, om man er positiv og ser muligheter fremfor å fokusere på problemer, om man bruker tid på å utvikle seg personlig, om man bruker dagene fornuftig eller om man er 5 timer om dagen på nettaviser for å lese om trivialiteter man uansett ikke rår over eller har noe med og 5 timer på facebook for å se på videoer av søte kattunger.

Bra nok er man alltid for den rette. Men viktig å stelle godt med seg selv. Det er sant. 

 

Og jeg må ærlig talt si at før var jeg også sånn som søkte bekreftelser om jeg var bra nok rett etter et forholdsbrudd, men jeg ble ikke lykkeligere av det. Ja, jeg fikk bekreftelser den gangen men mye gikk inn det ene øret og ut det andre. :). Mange bekreftelser er bare tull.  Og dermed man ikke får bekreftelser er jo det skikkelig krise dersom man etter et brudd går ut for å søke det. Derfor viktig å gå etter sine egne følelser, og hva en ønsker i livet, fremfor å være styrt av annet. 

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke med deg heartlife. Men jeg liker kaker :p

ja, da kan jeg stå for alle meningenene mine nedover i denne ramsen. Uten å få bekreftelser for de, for jeg mener det jeg mener ;) hehe. 

 

1. Jeg mener at kaker er forferdelig dårlig 

2. Jeg mener at pizza er mye bedre enn kaker

3. Jeg mener at menn som bedrar meg er svikere ;)

4. Jeg mener at sex er fantastisk deilig

5. Jeg mener at min eks kunne skrevet noen bra positive innlegg om meg på nettet, istedet for mye skitt hehe ;) 

6. Jeg mener at jeg bør komme meg en tur ut i det fine været ;) 

 

Jeg mener... osv... osv.... men vet du hva... jeg liker litt innput i meningene mine. Men jeg trodde faktisk før at jeg var mer lik mennesker i tankene enn jeg sikkert er. Dermed får jeg tilkjenne meg selv en erklæring: Jeg er da litt unik også. ;)

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...