Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Å date for å oppnå bekreftelser? Fatter ikke tankegangen


Anbefalte innlegg

Man er kun bra nok når man gjør sitt beste.

Det stemmer helt. 

 

Vi skal være oss selv. Vi har alle våre feil. Vi er ingen perfekte, men det gjelder å være modig her i livet, og uansett hvor mye motstand man møter så gjøre sitt beste i situasjonen man havner i. Man behøver ikke å høre av andre at man ser bra nok ut, eller er bra nok. Alle er bra nok, så lenge de gjør sitt beste. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk som søker bekreftelser fortjener det ikke. Det hjelper ikke med bekreftelser hvis innsatsen ikke er god nok. Når innsatsen er god nok, altså å gjøre sitt beste, trenger man ikke bekreftelser.

 

Noen ganger burde man ta frem filmstemmen og si «Du min gode mann, er patetisk.».

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Folk som søker bekreftelser fortjener det ikke. Det hjelper ikke med bekreftelser hvis innsatsen ikke er god nok. Når innsatsen er god nok, altså å gjøre sitt beste, trenger man ikke bekreftelser.

 

Noen ganger burde man ta frem filmstemmen og si «Du min gode mann, er patetisk.».

å date bare for å oppnå bekreftelser er jo helt sykt. Jeg vil ikke være den som møter på en som kun møter meg for å høre at de er bra nok før de løper videre til neste... haha.. Neitakk! . Det er egoistisk. 

 

Er enig med deg i at folk som søker bekreftelser fortjener det ikke. Innsatsen må være der før man fortjener det :) 

Lenke til kommentar

Du lager jo tråder her i hytt og pine bare for å oppnå bekreftelse på at du ikke er unormal/psykisk syk. Stiller spørsmål det bare finnes ett "riktig" svar på, slik at ingen skal være uenig med deg, blant annet. Fatter ikke tankegangen.

Hun er nok fult klar over det. Skal ikke tro det er nødvendig å kommentere det. Men fortsatt det vi sier er nok også det som kommer til å hjelpe henne videre den ene eller den andre veien. Men det er litt sånn med sosial angsten. Vi må nesten bare av og til ta sjangser på at vi møter et menneske som forstår deg helt uten videre. Fordi det å møte og lete etter den personen på gaten blir rett og slett for tungt og tidkrevende, som en person uten sosialangst hadde nok klart helt fint.

 

Men det er jo litt det som er problemet til meg iallefall. Det å lete etter bekreftelser til mennesker inn "real life" er utrolig tungt. Derfor må man ty til slike poste spam i ny og ne. Fordi vi har ikke den friheten til like stor grad å prate med noen en kjenner. Fordi sosialangsten gjør slik at vi ikke blir lett kjent med folk.

 

 

Uffda.. ja livet er ikke alltid like lett. Ser at du har opplevd litt tøffe saker i livet 

 

Jeg har også sosial angst, selv om noen kan si at jeg virker ikke til å ha sosial angst i det hele tatt, så har jeg det. Noen avslører at jeg har det. Jeg er ikke av den typen som har høy selvtillit. Jeg har opplevd en del avvisninger i kjærligheten, og det tar jeg ganske innover meg, og selvtilliten er desverre ut av slag for tiden, men jeg forsøker å jobbe med det, og å forstå meg selv, og ta hensyn til det så godt jeg kan. Det er sånn at jeg ønsker å være tøffere enn jeg er. Så på en måte så ønsker jeg å få bekreftelser, men på en annen måte så har jeg ikke behov for å få det av annet enn de jeg er glad i, og the one. 

 

Akkurat nå er jeg livredd for å aldri komme over min store kjærlighetssorg... men samtidig så ønsker jeg å jobbe målbevisst med å klare å bearbeide det, og komme igjennom det. Det kan ta tid, men en person som ikke verdsetter meg høyt nok, og behandlet meg som han, er egentlig ikke noe å være lei seg over, men det gjelder bare å forstå det. Av og til tror jeg at han er noe å være lei seg over. Av og til tror jeg at han savner meg. Men jeg må bare forsøke å glemme. Jeg må ikke tro noe han ikke beviser. Jeg henger meg altfor fast i det bruddet jeg hadde ved nyttår. Men jeg forsøker å løsrive meg i fra det. Synes det var veldig vondt at vi endte opp som uvenner. 

 

En felles trøst er at vi alle har våre problemer, og husk: vi må gi oss selv bekreftelser på at vi er bra nok. Det er faktisk ganske viktig. Og ikke være så opptatt av hva andre synes. Er du ikke enig? 

 

^^ Vi skriver det samme (bare med andre ord.) tror følelsen min på at vi er veldig like var ganske riktig.

 

Jeg er enig at en skal ikke bry seg så mye om hva andre sier om deg som person. 

 

Du er stygg, Du er dum, Du er ikke verdt å ta vare på, Du fatter ingenting, du er en taper osv. Alt handler om deg som en person. Vanlige mennesker på gaten som ikke vet hvem du er burde ikke ha noen makt på hvem du er. Men jeg vil si at en person som står deg nært må du nesten høre litt på hva de sier. Sier mamma jeg er dum. Så lurer jeg på hvorfor. Men får jeg ikke vite hvorfor så bryr jeg meg ikke.

 

Grunnen at jeg ikke bryr meg kan være så enkelt at, om hun sier at jeg er dum. Så kan det bety at den handlingen jeg gjør er dum, og denne handlingen kan være basert på en løgn. Et eksempel kan jo være at jeg tullet med at jeg sa jeg skal dra å kræsje bilen min på fleip. Flere uker etterpå så sa hun at jeg var dum, og når jeg spurte hvorfor så var det fordi hun trodde at jeg skulle dra å kræsje bilen min var sant. Nå har hun ganske rett, det er kanskje dumt å kræsje bilen sin xD

 

Men senest i går ble jeg kalt for jævla tosk. Når jeg spurte hvorfor? så ble det jo egentlig fult forståelig, jeg holdte på å kjøpe noe til 4000kr som var på nettet til 2500kr.... Da er det nok veldig smart. Andre mennesker kan se ting om deg som du ikke ser selv. Så jeg tenker at det er riktig og lytte til de.

 

Edit: Du burde nok ikke lytte til folk som er totalt annerledes fra deg. Feks kompisen min, han er veldig annerledes fra meg. Jeg liker han og stoler på han. Men det betyr ikke at han forstår alle sider med meg. Han forstår ingenting om sosialangst, så jeg hører ikke på han heller når han sier noe er galt med meg når det kommer til sosiale ting. Ikke fordi jeg ikke har lyst til å gjøre ting riktig. Men det blir ikke riktig for meg og gjøre ting utifra et standpunkt jeg ikke har. Jeg har sosialangst, derfor kommer jeg til å gjøre valg utifra at jeg har sosialangst frem til jeg blir kvitt den. Da skal jeg nok høre mer på kompisen min, når han kommer med råd. ^^

 

Men på en tredje måte, når det kommer til utsende ditt... Da er det nemlig bare du selv som bestemmer! :) hihi :p Fordi du kan ikke være noen andre enn degselv utsende messig. Jeg liker å ta opp dette diktet her av og til, når jeg snakker om slike ting. Du kan ikke være større enn deg selv. og det gjelder nok om mer en bare størrelsen. :p Bare å akseptere den du er. ^^

 

Mauren 

  Liten? 

  Jeg? 

  Langtifra. 

  Jeg er akkurat stor nok. 

  Fyller meg selv helt 

  på langs og på tvers 

  fra øverst til nederst. 

  Er du større enn deg selv kanskje?

 

Når jeg tenker det er viktig å tenke hva andre sier, er når andre sier noe om noen andre.

 

Feks: Negere er dumme. Litt kjipt å være stille og ta din stille enighet om at negere er dumme? Da burde du nok lære disse "fordomsfulle" folka en ting eller to om at vi alle mennesker kommer fra svarte negere fra savannaen i afrika. :p eller så kanskje du burde lytte og høre på hva de sier, slik at du kanskje lærer noe. :)

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar

 

Du lager jo tråder her i hytt og pine bare for å oppnå bekreftelse på at du ikke er unormal/psykisk syk. Stiller spørsmål det bare finnes ett "riktig" svar på, slik at ingen skal være uenig med deg, blant annet. Fatter ikke tankegangen.

Hun er nok fult klar over det. Skal ikke tro det er nødvendig å kommentere det. Men fortsatt det vi sier er nok også det som kommer til å hjelpe henne videre den ene eller den andre veien. Men det er litt sånn med sosial angsten. Vi må nesten bare av og til ta sjangser på at vi møter et menneske som forstår deg helt uten videre. Fordi det å møte og lete etter den personen på gaten blir rett og slett for tungt og tidkrevende, som en person uten sosialangst hadde nok klart helt fint.

 

Men det er jo litt det som er problemet til meg iallefall. Det å lete etter bekreftelser til mennesker inn "real life" er utrolig tungt. Derfor må man ty til slike poste spam i ny og ne. Fordi vi har ikke den friheten til like stor grad å prate med noen en kjenner. Fordi sosialangsten gjør slik at vi ikke blir lett kjent med folk.

 

 

Uffda.. ja livet er ikke alltid like lett. Ser at du har opplevd litt tøffe saker i livet 

 

Jeg har også sosial angst, selv om noen kan si at jeg virker ikke til å ha sosial angst i det hele tatt, så har jeg det. Noen avslører at jeg har det. Jeg er ikke av den typen som har høy selvtillit. Jeg har opplevd en del avvisninger i kjærligheten, og det tar jeg ganske innover meg, og selvtilliten er desverre ut av slag for tiden, men jeg forsøker å jobbe med det, og å forstå meg selv, og ta hensyn til det så godt jeg kan. Det er sånn at jeg ønsker å være tøffere enn jeg er. Så på en måte så ønsker jeg å få bekreftelser, men på en annen måte så har jeg ikke behov for å få det av annet enn de jeg er glad i, og the one. 

 

Akkurat nå er jeg livredd for å aldri komme over min store kjærlighetssorg... men samtidig så ønsker jeg å jobbe målbevisst med å klare å bearbeide det, og komme igjennom det. Det kan ta tid, men en person som ikke verdsetter meg høyt nok, og behandlet meg som han, er egentlig ikke noe å være lei seg over, men det gjelder bare å forstå det. Av og til tror jeg at han er noe å være lei seg over. Av og til tror jeg at han savner meg. Men jeg må bare forsøke å glemme. Jeg må ikke tro noe han ikke beviser. Jeg henger meg altfor fast i det bruddet jeg hadde ved nyttår. Men jeg forsøker å løsrive meg i fra det. Synes det var veldig vondt at vi endte opp som uvenner. 

 

En felles trøst er at vi alle har våre problemer, og husk: vi må gi oss selv bekreftelser på at vi er bra nok. Det er faktisk ganske viktig. Og ikke være så opptatt av hva andre synes. Er du ikke enig? 

 

^^ Vi skriver det samme (bare med andre ord.) tror følelsen min på at vi er veldig like var ganske riktig.

 

Jeg er enig at en skal ikke bry seg så mye om hva andre sier om deg som person. 

 

Du er stygg, Du er dum, Du er ikke verdt å ta vare på, Du fatter ingenting, du er en taper osv. Alt handler om deg som en person. Vanlige mennesker på gaten som ikke vet hvem du er burde ikke ha noen makt på hvem du er. Men jeg vil si at en person som står deg nært må du nesten høre litt på hva de sier. Sier mamma jeg er dum. Så lurer jeg på hvorfor. Men får jeg ikke vite hvorfor så bryr jeg meg ikke.

 

Grunnen at jeg ikke bryr meg kan være så enkelt at, om hun sier at jeg er dum. Så kan det bety at den handlingen jeg gjør er dum, og denne handlingen kan være basert på en løgn. Et eksempel kan jo være at jeg tullet med at jeg sa jeg skal dra å kræsje bilen min på fleip. Flere uker etterpå så sa hun at jeg var dum, og når jeg spurte hvorfor så var det fordi hun trodde at jeg skulle dra å kræsje bilen min var sant. Nå har hun ganske rett, det er kanskje dumt å kræsje bilen sin xD

 

Men senest i går ble jeg kalt for jævla tosk. Når jeg spurte hvorfor? så ble det jo egentlig fult forståelig, jeg holdte på å kjøpe noe til 4000kr som var på nettet til 2500kr.... Da er det nok veldig smart. 

 

Men på en tredje måte, når det kommer til utsende ditt... Da er det nemlig bare du selv som bestemmer! :) hihi :p Fordi du kan ikke være noen andre enn degselv utsende messig. Jeg liker å ta opp dette diktet her av og til, når jeg snakker om slike ting. Du kan ikke være større enn deg selv. og det gjelder nok om mer en bare størrelsen. :p Bare å akseptere den du er. ^^

 

Mauren 

  Liten? 

  Jeg? 

  Langtifra. 

  Jeg er akkurat stor nok. 

  Fyller meg selv helt 

  på langs og på tvers 

  fra øverst til nederst. 

  Er du større enn deg selv kanskje?

 

Når jeg tenker det er viktig å tenke hva andre sier, er når andre sier noe om noen andre.

 

Feks: Negere er dumme. Litt kjipt å være stille og ta din stille enighet om at negere er dumme? Da burde du nok lære disse "fordomsfulle" folka en ting eller to om at vi alle mennesker kommer fra svarte negere fra savannaen i afrika. :p eller så kanskje du burde lytte og høre på hva de sier, slik at du kanskje lærer noe. :)

 

 

Jeg mener at man bør trå varsomt med sine ord ja... Det er viktig å tenke gjennom hva man sier til folk før man sier det, for noe kan såre og ha innvirkning på menneske i høy grad i etterkant. Ord kan skade som de sier. 

Ja vi er nok ganske enige i det med ord. :) Kanskje vi har opplevd en del erfaringer som gjør at vi tenker litt likt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@heartlife - blir du noe særlig klokere av å diskutere her inne? Hjelper det?

Hehe, jeg skal tro hun diskuterer på samme grunnlag som meg her inne. Det handler ikke om å bli klokere. Men det handler om å bli mer bevist på egne tanker og kanskje høre andre ord på det en selv tenker.

 

Som skrevet tidligere har ofte ikke "sosialangst personer" så mange å lufte tanker med i "virkeligheten". Tror dette er mer en nyttig. For meg personlig er det iallefall.

 

Heartlife skriver ikke noe "groundbreaking" historie, men jeg liker å lese det hun skriver siden eg gjenkjenner mye av det hun sier, skal tro hun føler det samme som meg. Det har egentlig en ganske "betryggende" effekt, fra min side ihvertfall. ^^

Lenke til kommentar

 

@heartlife - blir du noe særlig klokere av å diskutere her inne? Hjelper det?

Hehe, jeg skal tro hun diskuterer på samme grunnlag som meg her inne. Det handler ikke om å bli klokere. Men det handler om å bli mer bevist på egne tanker og kanskje høre andre ord på det en selv tenker.

 

Som skrevet tidligere har ofte ikke "sosialangst personer" så mange å lufte tanker med i "virkeligheten". Tror dette er mer en nyttig. For meg personlig er det iallefall.

 

Heartlife skriver ikke noe "groundbreaking" historie, men jeg liker å lese det hun skriver siden eg gjenkjenner mye av det hun sier, skal tro hun føler det samme som meg. Det har egentlig en ganske "betryggende" effekt, fra min side ihvertfall. ^^

 

 

Takk for kommentaren din. 

 

Ja, du beskriver det veldig bra. For meg gjør det meg godt av å skrive. Det er vel fordi jeg ikke har noen å prate med om alt mulig.... Jeg har ikke mange venner, fordi jeg er en litt mer tilbakevendt personlighet. Jeg har familie, men de kan jeg ikke prate med alt om. De takler ikke en setning om noe som er litt alvorlig. Så dermed så er det godt å diskutere her inne. 

 

Husker en gang tidligere etter et brudd, så satt jeg å diskuterte på forum, og det gjorde at jeg følte tankene mine ble mye mer fornuftige. Jeg fikk innputt, og dermed så kom jeg meg videre igjen. 

 

De som klager over oss som liker å diskutere her inne, - vi diskuterer alt slags tema som opptar oss, og det må jo være lovlig, altså de som klager over oss og sitter å leser dette,  har jo problemer med at de ikke aksepterer at folk er ulike. Og de holder seg ikke alltid til trådens tema heller. De begynner å angripe istedet. Dersom de er missfornøyde med trådens tema, så mener jeg at de bør heller rappotere tråden. Er du ikke enig? :)

 

Ja , jeg kjenner alt på samme måte som du beskriver "Andysowhatgg". :)

 

Haha, jeg fikk iallefall en bekreftelse , om at du "Andysowhatgg", og sikkert flere til ikke ser noe galt i at jeg skriver her inne om temaer som opptar meg. Og bekreftelser er jo hva tråden handler om men : å gå på date for å få bekreftelser er jeg ikke ute etter, men er greit med bekreftelser på at noen synes at det er okey å skrive litt og diskutere på nettet og. Jeg liker å diskutere faktisk. :) 

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Jeg mente ikke å si at det var galt å sitte å diskutere, jeg var bare spørrende til hvor mye det hjalp. Får litt følelsen av at noen lager nye tråder og forteller samme historien om og om igjen over lengre tid her inne.

 

Det er fint å prate om saker, men trådene jeg diskuterer i har litt ulike typer temaer, selv om de minner om hveandre. :) . Mulig du reagerer på at det er mange tråder som "minner" om hveandre. Forstår den. 

 

Bra at du ikke ser noe galt i å diskutere. :)

 

Anonymous poster hash: e5668...253

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...