Gå til innhold

Norge gir 10 milliarder ekstra til Syria


Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2016/02/04/nyheter/utenriks/politikk/samfunn/regjeringen/43013787/

"Norge gir 10 milliarder til Syria og nærområdene
-Det er med direkte hjelp inn i Syria og regionen vi hjelper best, sier Erna Solberg."

 

 

Jeg synes dette er ganske greit. Samtlige av de falske asylsøkerne som har kommet bør tuppes på huet og ræva tilbake dit de kom ifra. Vi kan hjelpe langt fler for disse pengene i Syria og leire i nærområdene enn vi kan ved å ta dem inn hit. Dette er faktisk en dråpe i havet sett oppimot hva en asylsøker eller flyktning koster staten.

Det blir cirka 500kr per hode i fire år. Det har vi nok råd til. Særlig sett oppimot alle pengene vi sparer - forutsatt at den store majoriteten sendes tilbake.

Jeg mener dette er Win-Win. Hva mener dere?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja hvis ikke pengene går til IS (Den islamske stat (IS)

 

Så er det kanskje greit, men man vet jo ikke, da norge ikke kan passe på pengene og det finnes sikkert useriøse hjelpe orginasjoner som er innleid av IS for å tjene penger på svarte markedet tilsvarende mafia virksonhet.

 

Så lurer på norske staten har gjort god nok jobb der, da pengene blir borte i verstefall.

For det har vel vært diskusjon om det tidligere, eller frykt at det skulle skje.

 

For selv om syria skulle få penger, til mat\klær vil de fremdeles trenge beskyttelsebehov?

da syra er like utrygt som å være på nordpolen uten klær. Man vet aldri når IS dukker opp.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Det blir cirka 500kr per hode i fire år. Det har vi nok råd til. Særlig sett oppimot alle pengene vi sparer - forutsatt at den store majoriteten sendes tilbake.

 

Jeg mener dette er Win-Win. Hva mener dere?

Om du har 2 000 kr som du vil sende til Syria er det vel ingenting som stopper deg?

 

Andre har muligens andre ting de trenger de 2 000 kr til, så hvorfor skulle Erna kunne ta disse pengene fra dem og sende dem til Syria.

 

Kanskje noen til og med trenger penger til mat til egne barn, husly, varme etc.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Burde heller brukt de pengene til en militær aksjon og pløyd over Syria som en bulldozer. Det hjelper lite å hjelpe når hvis det ikke får en langtidsvirkning.

 

Ja, for det vil sikkert ikke koste noe å rydde opp i ... :nei:

 

En militæraksjon er ikke synonymt med å ødelegge alt. Sende inn bakketropper er en effektiv metode for å fjerne faenskap uten å ødelegge alt. De allierte er dog altfor pysete og tør ikke offre menneskeliv for det som kan være en god sak.

 

Over tid så vil det uansett bli billigere å bombe absolutt alt til helvete og bygge opp igjen. Hadde vært artig å sett et regnestykke på hvor mye flyktningene og militæraksjonene koster totalt og hvor mye det koster å bygge opp infrastruktur og boliger fra bunnen.

Lenke til kommentar

Burde heller brukt de pengene til en militær aksjon og pløyd over Syria som en bulldozer. Det hjelper lite å hjelpe når hvis det ikke får en langtidsvirkning.

 

Vi bruker allerede 40 milliarder i året på militæret vårt, 160 milliarder over 4 år.

Eller 8000 kr pr hode i året, 500 kr er lommerusk i forhold.

 

Hva gir disse utgiftene oss egentlig? Nato støtte om Russland en gang bestemmer seg for å ta oljen vår? -.-

Lenke til kommentar

De pengene gir oss masse folk som sitter og spiller playstation 70% av tiden. Min søster var i førstegangstjeneste og det var visst ikke mye annet å ta seg til enn å sitte på stumpen.

 

10 milliarder på leiesoldater gir oss jo en fin militæraksjon, jeg sa aldri at vi skulle bruke de på norske aksjoner ;)

Lenke til kommentar

Playstation øveleser i tjenesten, en ledelse med million lønninger, kjøp av overpriste fly og vedlikehold av gammelt utstyr for 40 milliarder i året.

 

Da foretrekker jeg heller 2.5 milliarder i året til skolegang og støtte til barn og ungdom uten utdanningsmuligheter :)

 

 

 

10 milliarder på leiesoldater gir oss jo en fin militæraksjon, jeg sa aldri at vi skulle bruke de på norske aksjoner  ;)

 

Nei'a så klart. Var bare et spørsmål jeg har grublet litt på i det siste, og fant tråden/innlegget ditt relevant nok til å stille det, så det var egentlig kun for min egen nysgjerrighet. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nysgjerrighet er alltid bra og når man grubler så er det veldig fint å slenge ut tankene på diskusjon.no :) Jeg gjør det samme hver eneste dag :w00t:

 

Edit; Hadde vi gitt de pengene til skolegang for voksne flyktninger som ender opp her så hadde vi fått mye ut av kronene. De lærer jo nesten ikke norsk på norskkursene engang. Vi legger ikke akkurat opp til at de skal komme seg ut i arbeidslivet.

 

+1 til deg.

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

De pengene gir oss masse folk som sitter og spiller playstation 70% av tiden. Min søster var i førstegangstjeneste og det var visst ikke mye annet å ta seg til enn å sitte på stumpen.

 

10 milliarder på leiesoldater gir oss jo en fin militæraksjon, jeg sa aldri at vi skulle bruke de på norske aksjoner ;)

 

Er ikke så stor fan av at Norge skal blande seg inn militært. Da blir vi på en måte medansvarlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Burde heller brukt de pengene til en militær aksjon og pløyd over Syria som en bulldozer. Det hjelper lite å hjelpe når hvis det ikke får en langtidsvirkning.

 

Ja, for det vil sikkert ikke koste noe å rydde opp i ... :nei:

 

En militæraksjon er ikke synonymt med å ødelegge alt.

 

Nei, men å "pløye over Syria som en bulldozer" er synonymt med å ødelegge alt.

Man skal ikke se bort fra at "pløyingen" kan skape et enda større flyktningproblem enn det vi ser i dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...