Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jQUdcq

Nei det har den så slettes ikke.

Verste trollinga jeg har sett siden jeg så i "jorden er flat" tråden. 

Hva er det med dere her inne? Har dere manglende evne til å forstå det folk skriver og å lese det som har kommet av rapporter og tester av Ryzen? Min påstand om at majoriteten av kjernene er på idle, eller 30-40% forbruk (sjekk Bitwits anemeldelse), er helt riktig. Jeg skriver ikke det som en generell atferd, men som et problem, som svar på Radeons skeptisisme om forbedring av ytelse av Ryzen over tid.

 

Det er noe som må patches i arbeidstildelingen av applikasjoner og spill. R7 har i flere tester bare operert på 30-40% i visse benchmarks, mens 7700k alltid lå på 95%. Om dere virkelig er entuisaster som følger med på dette, burde dere også vite at dette skjer nesten hver gang en ny arkitektur er utgitt. Det skjedde når Intel først introdusert Hyperthreading, det skjedde med Bulldozer, det skjer med SMT. Gi AMD tid til å lappe sammen noen opplagte maskinvare- og arkitekturbaserte problemer, og se hva som skjer. Akkurat nå ser det ut som de ekstra trådene bare går på tomgang. Jeg kan love deg at om 1 måned, når både dette og minneproblemet (hvorfor i helvete er det ingen som er kritiske til at mange sider tester Ryzen på så lite som 2400 MHz-minnebrikker, mens 7700K og 6900K testes med 3200 MHZ?) er fikset, så vil det store gapet som folk liker å lage her, være borte. Ryzens IPC er bare noen få prosent bak Kaby Lake. Det gir ingen mening som helst at 500 MHz ekstra skal gi Kaby Lake forsprang på 15%.

 

Dette forumet failer aldri i sin drittreferanser. Først Wccftech. Nå GamerNexus, som bare hare 6 testede spill. Selv de enorme og rare forskjellene av ulike benchmarks, og ofte også forskjellen mellom syntetiske tester og spilltester, bør gi et bilde at "her er det noe som er galt". Ikke at man forventer hobbyentusiaster som Gamernexus, JayzTwoCents, Hardwarecanucks osv. skal vite så veldig mye mer enn leseren i hardwaren de tester. Vent heller på Anandtech. Eller bruk Tomshardware, Guru3D, Computerbase og andre seriøse sider.

Endret av Slettet-jQUdcq
Lenke til kommentar

 

Hva er det med dere her inne? Har dere manglende evne til å forstå det folk skriver og å lese det som har kommet av rapporter og tester av Ryzen? Min påstand om at majoriteten av kjernene er på idle, eller 30-40% forbruk (sjekk Bitwits anemeldelse), er helt riktig. Jeg skriver ikke det som en generell atferd, men som et problem, som svar på Radeons skeptisisme om forbedring av ytelse av Ryzen over tid.

 

 

I singlethreaded cinebench benchmark ja. Det sier jo han Bitwit selv klart og tydelig fra om.

I multithreaded oppfører den seg helt normalt, med 3.7GHz +/- på alle kjerner. Så hva er dette problemet du snakker om?

 

https://youtu.be/1cznxigESBo?t=91

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

Gamernexus må til og med tvinges til å teste spill høyere enn 1080p. Hva faen er det de driver med? Hvis jeg betaler 5500,- for en AMD-prosessorer, og 10,000,- for en Nvidia-GPU (Titan XP, som de tester), gamer jeg ikke i 1080p. Herregud for noen idioter.

 

"Not sufficient in gaming."

 

"Not sufficient in 1080p" er det de burde skrive. Jævla idioter. Fyren som enda ikke har klart å dra håret sitt ut av 1970-tallet og hippie-tidsalderen, skal sitte der og fortelle meg hvilken CPU som er best i gaming eller ikke, når han sitter med latterlig dyr og kraftig hardware på 1080p? Og så er han frekk nok til å si at AMDs klage om at "dere burde vise tester i 1440p og 4K og" er "biased". Det er ikke biased, det er sant. Vis tester i oppløsninger som faktisk betyr noe! Helt OK å teste i 1080p in min bok, for de som finner det relevant. Men vis i 1440p og.

 

I singlethreaded cinebench benchmark ja. Det sier jo han Bitwit selv klart og

Problemet er det jeg skrev. At jeg blir kallet troll for å si noe så opplagt?

 

Og nei, Ryzen oppfører seg ikke normalt i multithreading. Se på CPU-forbruket på Ryzen i forhold til 6900K i samtlige spill. AMD har enda mye å optimalisere for SMT. De sliter med de samme problemene Intel gjorde for nesten et tiår tilbake, når de introduserte HT.

Endret av Slettet-jQUdcq
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

Den er ikke det på alle tester. Den er det på flere. Sjekk ut Bitwit-kilden som eksempel.

 

Hvis vi skal ta Ryzens spilltest fra Gamernexus seriøst så er altså 1800X 15% bak 6900K på samme frekvens. Dvs. Ryzen har 15% dårligere IPC enn Broadwell-E, eller nesten 20% dårligere enn Skylake. Altså at Ryzen har Ivy-Bridge IPC. Ikke få meg til å le!

 

OI3M?: Minnebrikker trenger ikke å lages spesielt for Ryzen. Og poenget her er vel hvilke frekvenser anmeldelsene har operert på. Ikke hva som teoretisk er mulig. Asus påstår man kan oppnå over 3200 MHz med tweaking. Gamernexus klarte ikke 3000 MHz engang, selv etter mye strev. Og de testet mot Intel-CPUer på 3200 MHz. I tillegg har AM4-hovedkortene enorme ventetidsproblemer som må fikses her.

Endret av Slettet-jQUdcq
Lenke til kommentar

Tror det er mye å hente enda med updates fra forskjellige hovedkort, kommer jo en del nye hovedkort etterhvert og. https://translate.google.co.uk/translate?hl=en&sl=de&u=https://www.golem.de/news/ryzen-7-1800x-im-test-amd-ist-endlich-zurueck-1703-125996-4.html&prev=search

The MSI board was delivered with BIOS version 113, until last Friday a new one appeared.

Version 117, which is still up-to-date, improved speed and stability. If we were still able to count on sporadic Bluescreens with the older UEFI, the board is currently stable. Much more important, however, is the drastically higher performance in games and the real pack with 7-Zip. The release notes include, among other things, a fixed problem with the memory act and its timing as well as the voltage.

Compared to the original bios, the new UEFI increases the image rate in our game course between plus 4 and plus 26 percent, on the average even plus 17 percent!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Snipp

 

Gamers Nexus brukte ikke et Titan XP kort nei, men et EVGA GTX 1080 FTW kort. Måten du rakker ned på Steve her sier mer om deg enn ham.

 

Dr Ian Cutress fra Anandtech sine CPU tester er noen av de beste der ute, men han fokuserer ikke på gaming ytelse når han tester CPU'er. Her er faktisk Gamers Nexus bedre, sammen med DigitalFoundry og andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter min mening har Ryzen, spesielt 1700, levert så det ljomer.

 

3400kr for 8c/16 med IPC like bak Intel er intet annet enn fantastisk. Vi snakker 1/3 av prisen for 6900k!

 

At det er noen innkjøringsproblemer, eventuelt at den yter litt bak 6900k, kan vi alle leve med.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/5x4hxu/we_are_amd_creators_of_athlon_radeon_and_other/defa6bu/

 

Her nevner Hallock fra AMD at det foreligger problemer I UEFI, og at man enn så lenge, dvs. før oppdateringer kommer innen de neste ukene, skal kunne få bedre spillytelse ved å deaktivere HPET. At Boosten deaktiveres eller blir mindre ved å overklokke RAM har også blitt satt fram. Og det gir mening når en ser på frekvensen på Gamernexus og andre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

Gamers Nexus brukte ikke et Titan XP kort nei, men et EVGA GTX 1080 FTW kort. Måten du rakker ned på Steve her sier mer om deg enn ham.

 

Dr Ian Cutress fra Anandtech sine CPU tester er noen av de beste der ute, men han fokuserer ikke på gaming ytelse når han tester CPU'er. Her er faktisk Gamers Nexus bedre, sammen med DigitalFoundry og andre.

 

Gamernexus og Digitalfoundry bedre? De fokuserer på gaming? Hahahhahahahhahaha. Ja, er det derfor de tester GTX 1080 og Titan XP i 1080p? Ikke få meg til å le!

 

Skal jeg lage en poll til deg og vise hvor stor andel med Titan XP som gamer i 1080p, kanskje?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

"Rakker ned på Steve". Ja, Steve som du mener fokuserer bedre på gaming, klarer engang ikke å teste Battlefield i multiplayer. Selv en utbryterside som TBG kan gjøre det. Steve, som fokuserer på gaming, klarer ikke å teste flere enn 6 spill om gangen. Steve, som fokuserer bedre på gaming, tester nesten utelukkende i 1080p. Hvor er 1440p-testene? Hvor er 4K? Mener han å si at disse brukerne ikke ekisterer der ute? Steve, som fokuserer på gaming, tester prosessorer i forskjellige frekvenser, som gjør hele CPU-benchmarken invalid. Det gir ledelse til prosessorer som egentlig kommer av minnebrikkene. Steve, som fokuserer på gaming, klarer ikke å nevne noen av problemene han har hatt i sine tester og peke på de som feilkilder. I stedet må brukere på reddit peke det ut for ham!

 

Ja, for en pålitelig fyr!

Lenke til kommentar

Ta samtalen tilbake til en seriøs plass igjen nå. Jeg for min del tenker at de fleste reviewere bør sjekke Ryzen på nytt om en 2-4 uker, for å faktisk gi AMD, MSI, Gigabyte osv til å få laget bedre bioser og firmware til alt som trenger det.

Er ingen grunn til å hisse seg opp og komme med useriøse meldinger. Det gjelder begge sider som krangler nå.

 

Men er i grunn enig i at GamerNexus har tabbet seg litt ut her, da mange reviewers har fått bedre resultat. Litt synd egentlig da jeg, tidligere ivertfall, så på GamerNexus som en av de mest seriøse youtube-techers.

Lenke til kommentar

Ta samtalen tilbake til en seriøs plass igjen nå. Jeg for min del tenker at de fleste reviewere bør sjekke Ryzen på nytt om en 2-4 uker, for å faktisk gi AMD, MSI, Gigabyte osv til å få laget bedre bioser og firmware til alt som trenger det.

Er ingen grunn til å hisse seg opp og komme med useriøse meldinger. Det gjelder begge sider som krangler nå.

 

Men er i grunn enig i at GamerNexus har tabbet seg litt ut her, da mange reviewers har fått bedre resultat. Litt synd egentlig da jeg, tidligere ivertfall, så på GamerNexus som en av de mest seriøse youtube-techers.

Han har kommet ut med en ny video nå. Der snakker han med AMD over skype. Det er visst noe med windows drivere og som ikke har komt enda fra MS. https://www.youtube.com/watch?v=TBf0lwikXyU

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...