Gå til innhold

Samsung skal lansere to råtass-skjermer for spillere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette max av hva 1.3 kan takle av båndbredde? (1440p/144hz og 4K/120hz osv)

Jeg mener, er dette allerede avleggs idet det kommer ut? Kjedelig at flaskehalsen kommer ned til kabel og kontakten. Pascal og Arctic Island i SLI/CF kan jo riskere å nå taket på disse monitorene med en gang, og det skulle ikke forundret meg om ultrawide 4k og 8k runder hjørnet snart samt dette med eyefinity og NV surround.

 

På tide med en ny standard?

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

 

Kabel og ledning er ikke synonymer, men mange vet ikke om forskjellen og bruker de om hverandre. En kabel har flere ledere, mens en ledning bare har en leder. DP-kabler er kabler, ikke ledninger.

Selv om jeg ser hva du er ute etter, tror jeg det er en regel som nok har en del unntak. Vi snakker f.eks. ikke om koaksledning, men strømledning og ledningsnett er helt normalt å bruke. Hodetelefonledning/-kabel, mikrofonledning/-kabel osv. For ikke å snakke om fiberoptisk kabel. Uansett er det poengløst flisespikk - det er mer problemer med at artikkelen hevder at du trenger en helt ny type DP-kabel, enn om de bruker ordet "ledning" eller "kabel" for å beskrive den. Alle skjønner hva de mener.
Du har egentlig rett i at alle forstår hva som menes, men.

Han flisespikker og utdanner deg (oss) i samme setning. Det er vel en bra ting?

 

*sette seg og vente på nok et gjennomtenkt svar fra simen*

 

Ed.:leif

Endret av lumfong
Lenke til kommentar

Hva i alle dager har pris man er villig til å betale med at det er teknisk enklere å lage mindre paneler og langt bedre yields også? Det hjelper ikke hva man er villig til å betale når det ikke eksisterer gode nok paneler. Det blir legne til de leverer 250 Hz med <5 ms input lag på de store klossene på 27-34". I tillegg er jeg lei den skrøpelige kantled æraen, gi bakgrunnsbelysning med minst 100 lyskilder.

 

19" er perfekt størrelse til FirstPersonShooters. Skal uansett ha flere skjermer tilkoblet, så hva gjør det om én skjerm er fysisk mindre og tilpasset sitt formål?

 

Dette handler om inflasjonen i skjermstørrelse. At de forsøker å markedsføre større og større skjermer for hver generasjon betyr ikke nødvendigvis at sluttbruker ønsker en større skjerm. Teorien er at de ved hjelp av markedsføring får en forbruker til å bytte ut en fult fungerende skjerm i en større. Denne teknikken er blitt brukt i de fleste felt. På flippermaskinene var feks jackpot 1 million i 1990 så gikk det inflasjon i poengene for hver maskin som ble lansert inntil det var jackpots på oppunder 50 millioner. Teorien er at nye og større tall appelerer mer enn de gamle. Det samme prinsippet er blitt brukt i World of Warcraft også, høyere level, høyere DPS, høyere tall på stats osv.

 

Blir vel ikke lenge til man sitter 70 cm fra en 40" med et skalert bilde midt på skjermer fordi mindre skjermer med riktig spec er faset ut. Slik det er nå får man knapt en 24" med riktig spec. Du skal ha >=27" om du vil eller ikke.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Hva i alle dager har pris man er villig til å betale med at det er teknisk enklere å lage mindre paneler og langt bedre yields også? Det hjelper ikke hva man er villig til å betale når det ikke eksisterer gode nok paneler. Det blir legne til de leverer 250 Hz med <5 ms input lag på de store klossene på 27-34". I tillegg er jeg lei den skrøpelige kantled æraen, gi bakgrunnsbelysning med minst 100 lyskilder.

 

19" er perfekt størrelse til FirstPersonShooters. Skal uansett ha flere skjermer tilkoblet, så hva gjør det om én skjerm er fysisk mindre og tilpasset sitt formål?

 

Dette handler om inflasjonen i skjermstørrelse. At de forsøker å markedsføre større og større skjermer for hver generasjon betyr ikke nødvendigvis at sluttbruker ønsker en større skjerm. Teorien er at de ved hjelp av markedsføring får en forbruker til å bytte ut en fult fungerende skjerm i en større. Denne teknikken er blitt brukt i de fleste felt. På flippermaskinene var feks jackpot 1 million i 1990 så gikk det inflasjon i poengene for hver maskin som ble lansert inntil det var jackpots på oppunder 50 millioner. Teorien er at nye og større tall appelerer mer enn de gamle. Det samme prinsippet er blitt brukt i World of Warcraft også, høyere level, høyere DPS, høyere tall på stats osv.

 

Blir vel ikke lenge til man sitter 70 cm fra en 40" med et skalert bilde midt på skjermer fordi mindre skjermer med riktig spec er faset ut. Slik det er nå får man knapt en 24" med riktig spec. Du skal ha >=27" om du vil eller ikke.

Du drar noen lange sammenligner her syns jeg, høyere level i wow? - facepalm. ingen kjøper 19" lenger, så hvorfor skal noen produsere det til gamingbruk, skal de være CRT også da eller? Hva ville vært den perfekte 19" monitoren for deg?

 

Ikke bare det, men de fleste som sitter å spiller spiller jo faktisk på konsoll på en TV. Jeg forstår at produsentene markedsfører det slik, de er nødt til å treffe flest mulig om de i det heletatt skal selge noe som helst, 19" appellerer ikke til noen.

 

Nei, 19" gamingskjermer er amish, enten du vil det eller ikke.

Lenke til kommentar

19" OLED med 250 Hz til QUAKE LIVE.

 

19" er ikke så prekært men det er frustrerende at det ikke er å finne en real 24" med G-Sync.

19-24" med høye specs > 27"-34" med middels spec.

Ikke kall meg bestefar nå, men trenger du virkelig noe over 150ish Hz? Og oled til quake live?

 

Gi en rog swift et forsøk. 27" er perfekt for meg. I iallefall på den avstanden og den oppløsningen jeg bruker. Har forøvrig gsync deaktivert. Ser ingen tearing i spillene jeg spiller.

Lenke til kommentar

 

19" OLED med 250 Hz til QUAKE LIVE.

 

19" er ikke så prekært men det er frustrerende at det ikke er å finne en real 24" med G-Sync.

19-24" med høye specs > 27"-34" med middels spec.

Ikke kall meg bestefar nå, men trenger du virkelig noe over 150ish Hz? Og oled til quake live?

 

Gi en rog swift et forsøk. 27" er perfekt for meg. I iallefall på den avstanden og den oppløsningen jeg bruker. Har forøvrig gsync deaktivert. Ser ingen tearing i spillene jeg spiller.

 

 

Kan jeg spørre, om hvorfor har du deaktivert G-Sync? Bruker du ULMB/120Hz?

 

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre, om hvorfor har du deaktivert G-Sync? Bruker du ULMB/120Hz?

En dag jeg satt og spilte, fant jeg ut jeg ville prøve det ja. Det virket for meg som om ting ble mer kontant og presist. Men tror nok dette bare er noe jeg innbiller meg :)

 

Siden lyset for G-sync aldri fungerer har det bare blitt sånn :)

Lenke til kommentar

 

 

Kabel og ledning er ikke synonymer, men mange vet ikke om forskjellen og bruker de om hverandre. En kabel har flere ledere, mens en ledning bare har en leder. DP-kabler er kabler, ikke ledninger.

Selv om jeg ser hva du er ute etter, tror jeg det er en regel som nok har en del unntak. Vi snakker f.eks. ikke om koaksledning, men strømledning og ledningsnett er helt normalt å bruke. Hodetelefonledning/-kabel, mikrofonledning/-kabel osv. For ikke å snakke om fiberoptisk kabel. Uansett er det poengløst flisespikk - det er mer problemer med at artikkelen hevder at du trenger en helt ny type DP-kabel, enn om de bruker ordet "ledning" eller "kabel" for å beskrive den. Alle skjønner hva de mener.
Du har egentlig rett i at alle forstår hva som menes, men.

Han flisespikker og utdanner deg (oss) i samme setning. Det er vel en bra ting?

 

*sette seg og vente på nok et gjennomtenkt svar fra simen*

 

Ed.:leif

Tja, jeg vil nok kvie meg for å begynne å si noe annet enn lampettledning... Klinger ikke like bra med lampettkabel. ;-)

 

Synonymer behøver ikke alltid bety nøyaktig det samme. Tilsvarende mening er ofte mer enn godt nok. ;-)

Lenke til kommentar

Savner G-Sync eller Free-Sync, alle eg kjenner som spiller spill vil ha ein sånn skjerm som dette bare med ein av disse teknologiene

 

Er med på hvorfor du ønsker en av teknologiene, men i all hovedsak burde skjermene faktisk klare å støtte begge deler. Blir liksom for galt at valg av skjerm skal påvirke hvilke skjermkort du bør kjøpe og motsatt. Om man kjøper en Freesync-skjerm, så låser en seg tildels til ATI som skjermkortleverandør, og med G-sync så låser en seg til Nvidia som skjermkortleverandør.

Lenke til kommentar

Vi har jo allerede en standard som er Adaptive Sync som de bruker. Istedenfor Freesync og G-Sync hadde det vært greit om noen bare lagde skjermer med Adaptive-Sync enkelt og greit. Hverken AMD, NVIDIA eller Intel. Som alle parter støttet. Det er jo egentlig veldig lett å få til. G-Sync til bærbare og Freesync er jo egentlig det samme. Lite vits å støtte begge. De bør bare bruke et felles navn ulikt fra det de har og begge støtte det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...